Gå til innhold

Når introduserte dere ungene for ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Gjelder selvsagt for dere det gjelder, bare for å presisere det😄)

Eksmannen og jeg skilte lag for snart 4 år siden. Jeg har frem til nå nylig ikke hatt noen seriøse forhold, og da har ikke dette vært en problemstilling. Men i høst traff jeg en fyr som alt klaffet med. Problemet er at ungene er så store at de velger selv når de er til far og når de er til meg. De velger da stort sett å være hos meg. Jeg får jo truffet kjæresten på ettermiddager og sånn, for ungene er ofte opptatt med egne aktiviteter. Men jeg savner å sove sammen med en mann. 

Så hvor tidlig er det innafor å introdusere kjæresten for ungene? De er 14 og 16 år, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 80b52...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tommelfingerregelen er jo et år, når man vet at dette er seriøst liksom.

Jeg tenker at i din situasjon er det helt greit at det bare har gått et halvt år, men introduser han på dagtid, uten overnatting.

Jeg er ikke skilt selv, men foreldrene mine er det, og jeg synes den gangen det var veldig kleint når jeg møtte en overnattingsgjest midt på natta, som jeg aldri hadde møtt før 🙈 Veldig ugreit å møte mammas kjæreste for første gang når jeg kom tuslende i trusa og t-skjorta, med håret til alle kanter, for å hente et glass vann...

Så la de møte han på dagtid, så de er litt forberedt når han plutselig er der om natta.

Anonymkode: 517da...dbd

Skrevet

Jeg syns ikke at det skal være noen regel på dette, og ihvertfall ikke når ungene er så store! Du har vel snakket om han og de har vel møtt hverandre?  Da er det vel bare å fortelle at han skal overnatte, så ser du jo responsen? 

Det er jo ikke å anbefale at de møter ham første gang på morgenen etter å ha overnattet da... 

Skrevet
ReneRene skrev (16 minutter siden):

Jeg syns ikke at det skal være noen regel på dette, og ihvertfall ikke når ungene er så store! Du har vel snakket om han og de har vel møtt hverandre?  Da er det vel bare å fortelle at han skal overnatte, så ser du jo responsen? 

Det er jo ikke å anbefale at de møter ham første gang på morgenen etter å ha overnattet da... 

Nei, de har jo ikke møtt hverandre, det er jo hele problemstillingen😄 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Tommelfingerregelen er jo et år, når man vet at dette er seriøst liksom.

Jeg tenker at i din situasjon er det helt greit at det bare har gått et halvt år, men introduser han på dagtid, uten overnatting.

Jeg er ikke skilt selv, men foreldrene mine er det, og jeg synes den gangen det var veldig kleint når jeg møtte en overnattingsgjest midt på natta, som jeg aldri hadde møtt før 🙈 Veldig ugreit å møte mammas kjæreste for første gang når jeg kom tuslende i trusa og t-skjorta, med håret til alle kanter, for å hente et glass vann...

Så la de møte han på dagtid, så de er litt forberedt når han plutselig er der om natta.

Anonymkode: 517da...dbd

Ja, det skal helt klart skje på dagtid først. Tenker ikke at han skal overnatte sånn helt enda, men må jo på et eller annet tidspunkt introdusere de for hverandre på dagtid. Jeg vet at tommelfingerregelen sier 1 år, men det er lenge til september😅 I tillegg er jeg litt redd for at ungene skal få høre det på "bygda" før jeg rekker å si det selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de har jo ikke møtt hverandre, det er jo hele problemstillingen😄 

Ok. Men da starter du der? De må jo møte hverandre før overnatting, så tar du det derfra. De er så store at jeg ikke helt ser noe problem i at de møter hverandre nå. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Ok. Men da starter du der? De må jo møte hverandre før overnatting, så tar du det derfra. De er så store at jeg ikke helt ser noe problem i at de møter hverandre nå. 

Vet bare ikke om det er for tidlig? De er store ja, men samtidig har jeg ikke hatt noen andre enn faren deres, så jeg ble litt usikker.

Skrevet

Vet bare ikke om det er for tidlig? De er store ja, men samtidig har jeg ikke hatt noen andre enn faren deres, så jeg ble litt usikker.

De syns kanskje at det er hyggelig at du har truffet noen? 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

De syns kanskje at det er hyggelig at du har truffet noen? 

Håper de synes det ja!🙂 Men er likevel litt spent.

Skrevet

Jeg møtte eksmannen da eldste var halvannet år og ikke i stand til å skjønne kjærlighet og at vi datet og sånne ting. Nå er jeg skilt, og ungene er 11 og 17 (og ei utflytta) og jeg ville venta til det aller lengste. De er midt i hormonalder hvor alt potensielt kan bli galt. Ville snakket med de først om at du har truffet noen og tatt det derfra. Man skal ikke kimse av ungenes følelser selv om man må ta hensyn til seg selv og 

Anonymkode: 98474...253

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg møtte eksmannen da eldste var halvannet år og ikke i stand til å skjønne kjærlighet og at vi datet og sånne ting. Nå er jeg skilt, og ungene er 11 og 17 (og ei utflytta) og jeg ville venta til det aller lengste. De er midt i hormonalder hvor alt potensielt kan bli galt. Ville snakket med de først om at du har truffet noen og tatt det derfra. Man skal ikke kimse av ungenes følelser selv om man må ta hensyn til seg selv og 

Takk for svar🙂 Det med alderen deres har jeg tenkt endel på ja, kan fort slå begge veier.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon og har lurt på det samme. Hun er 16 år, og er kun hos meg. Jeg har sagt til henne at jeg har truffet en fyr siden september (sa det rett før jul). Hun trenger ikke møte han enda. Nå dater jeg han "åpenlyst" og sier i fra til henne når jeg skal treffe han. Håper hun skal selv få lyst å treffe han etterhvert, hun er i allefall nysgjerrig (på en positiv måte).

Bare å slippe å skjule forholdet fra henne har hjulpet meg mye.

Anonymkode: 4567f...acb

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar🙂 Det med alderen deres har jeg tenkt endel på ja, kan fort slå begge veier.

Ja jeg ville hvertfall innført det rolig 🙈 Nå er de vant med å bare ha deg, og da kan det være ett vanskelig tidspunkt å måtte dele. Kan, ingen fasit! Du får bare føle deg frem :) og lykke til med kjærligheten ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er i samme situasjon og har lurt på det samme. Hun er 16 år, og er kun hos meg. Jeg har sagt til henne at jeg har truffet en fyr siden september (sa det rett før jul). Hun trenger ikke møte han enda. Nå dater jeg han "åpenlyst" og sier i fra til henne når jeg skal treffe han. Håper hun skal selv få lyst å treffe han etterhvert, hun er i allefall nysgjerrig (på en positiv måte).

Bare å slippe å skjule forholdet fra henne har hjulpet meg mye.

Kanskje jeg kan starte der ja🙂 De vil jo uansett finne det ut, da jeg har truffet flere i familien hans og ryktene sprer seg. Bedre at de hører det fra meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg ville hvertfall innført det rolig 🙈 Nå er de vant med å bare ha deg, og da kan det være ett vanskelig tidspunkt å måtte dele. Kan, ingen fasit! Du får bare føle deg frem :) og lykke til med kjærligheten ❤️

Tusen takk🥰

Skrevet

Kanskje jeg kan starte der ja🙂 De vil jo uansett finne det ut, da jeg har truffet flere i familien hans og ryktene sprer seg. Bedre at de hører det fra meg. 

Jeg har troen på at det er en god plan 😀 Alltid greit å høre det først fra deg i allefall 👍 Lykke til 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her må du trå forsiktig. Du har barn som er ungdommer. Mye hormoner  følelser osv. 

Foreldrene mine skilte seg da jeg var 18 år. Jeg var eldst. Jeg ble glad for at det ble brudd, de ble dårlige mot hverandre. Men! Det var ikke bare bare da foreldrene våre faste seg nye kjærester. Det er fortsatt vanskelig med stemor. Får ikke sett pappa så ofte.  

Jeg hadde drøya det en god stund til. 

Anonymkode: 1fd8d...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

(Gjelder selvsagt for dere det gjelder, bare for å presisere det😄)

Eksmannen og jeg skilte lag for snart 4 år siden. Jeg har frem til nå nylig ikke hatt noen seriøse forhold, og da har ikke dette vært en problemstilling. Men i høst traff jeg en fyr som alt klaffet med. Problemet er at ungene er så store at de velger selv når de er til far og når de er til meg. De velger da stort sett å være hos meg. Jeg får jo truffet kjæresten på ettermiddager og sånn, for ungene er ofte opptatt med egne aktiviteter. Men jeg savner å sove sammen med en mann. 

Så hvor tidlig er det innafor å introdusere kjæresten for ungene? De er 14 og 16 år, hvis det har noe å si.

Introduserte etter 4 mnd

Anonymkode: ff836...368

Skrevet

Eksen gikk gjennom tre damer som ble introdusert det første året vi var skilt, for deretter å introdusere den fjerde, gifte seg med henne etter et halvt år og skille seg etter to. Ungene mistet helt respekten for ham og den har ikke kommet tilbake.

Jeg ventet to år med å introdusere etter at jeg hadde møtt min nåværende mann, fram til da så vi hverandre når det var praktisk mulig. Så tok vi det helt rolig et år, mens ungene gradvis møtte ham og likte ham og vi gjorde hyggelige ting sammen alle sammen. Flyttet sammen to år etter, for ti år siden.

Anonymkode: 7fbb5...517

Skrevet

Jeg introduserte ikke han jeg var sammen med et år. Fortalte ikke om han heller. Men da var barna små. Hadde jeg truffet en ny mann nå når de er ungdommer, så hadde jeg, etter jeg var helt sikker på at dette var noe, fortalt barna at jeg har kjæreste først, og så kan det jo være at de kunne legge planen videre. Ber de om å få møte ham, vil de vente litt osv. Hvis de ikke hadde bedt om å møte han, så hadde jeg invitert han på middag, og også gitt beskjed til barna om dette. Så kunne de velge om de skulle delta på det eller ikke. Med så store barn kan man snakke med dem, og høre hva de tenker også.

Anonymkode: afc9d...71b

Skrevet

Jeg hadde begynt med å fortelle barna at jeg hadde fått med kjærest. Da ser man jo raskt hvilken reaksjon man får fra de. 

Jeg hadde ikke sagt noe om at de må møte ham i denne samtalen, men om de virker nysgjerrige og positive hadde jeg noen uker senere spurt om vi skulle finne på noe sammen utenfor huset. 

Anonymkode: a77a3...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...