Gå til innhold

Svigers, overreagerer jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigers er snille, alltid blide og ordentlige. Jeg spurte i dag om sønnen min kunne overnatte en natt neste uke, og da ga de uttrykk for at det var vanskelig. Det er nå rundt en måneds tid siden han sist overnattet hos dem. Virket ikke som de hadde planer heller, fikk heller inntrykk av at de syns det blir litt mye.

Vi har ingen andre å spørre, og sønnen elsker å være sammen med dem. Han spurte oss om han kunne få lov til å besøke dem og overnatte der snart, derfor vi spurte dem.

Syns det er irriterende. Nå er vi bedt dit, men de ønsker ikke at han skal bli over. Er det jeg som er vanskelig?

Anonymkode: f5c3c...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker har rett til å si nei til akkurat det de vil, når de føler for det. De trenger ikke å fortelle deg hvorfor de ikke vil eller kan. Om sønnen din spør selv, så klarer de nok også å si nei på en hyggelig måte. 

Du må respektere dem. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at de ikke vil ha barnebarnet på overnatting en kveld. Men det kommer jo litt an på hvor gammel han er. 
Unger ER mye, særlig når man er begynt å dra på årene. 

Anonymkode: d79a3...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er vanskelig. Dette må du respektere og uten å vite alder på barnet eller de selv kan det være at de synes det er slitsomt med overnatting. Betyr ikke at de ikke vil ha godt forhold til barnebarnet. 
Mine foreldre var mye sammen med mine barn da de var små, teater, kino, turer, baking mm…meget sjelden overnatting. Helt i orden det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få mannen din til å spørre litt rundt dette. Han kjenner dem best. Dere kan også uttrykke at det ville hjulpet dere mye. Det å føle seg ønsket og trengt kan ofte bidra til mer åpenhet. Og si at barnet gjerne vil

 

Håper det løser seg! Alle trenger hjelp

Anonymkode: de5e1...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er sønnen din deres biologiske barnebarn? Eller er dette bonusbesteforeldre? 

Anonymkode: 15ad6...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Du overreagerer med flere mil.

Anonymkode: 0700d...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...