Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Jeg er medlem i en interessegruppe med forum og meldingsfunksjon på nett. Stedet har en liten overvekt av menn. Selv om plassen har et godt rykte er det ikke til å komme utenom at enkelte medlemmer kontakter kvinnelige medlemmer med meldinger av flørtende og seksuell karakter eller bare rett og slett er masete. Administrator i gruppen virker veldig seriøs og klar på retningslinjene og oppfordrer til å ta kontakt hvis man oppfatter andre medlemmer som plagsomme ol, selv om det slettes ikke trenger å være grovt. Jeg fikk i november en venneforespørsel fra et annet medlem som jeg ikke hadde pratet med overhodet, der han samtidig skrev "please legg meg til som venn". Jeg ignorerte denne en stund. Like etter fikk jeg en melding der det bare sto "Hei, står til?" Jeg ignorerte denne, rett og slett fordi jeg ikke ser det særlig hensiktsmessig å svare på alle meldinger og spesielt ikke mangelfulle meldinger som inneholder tre ord. En uke etter sender vedkommende kun et "Hei", og i går dumpet det inn en ny "Hei, står til?" og i dag har vedkommende skrevet "Hallo" Altså, vedkommende er ikke plagsom sånn sett men litt irriterende er det jo at han fortsetter og virker litt blottet for evnen til å kunne ta et hint. Vet jo heller ikke hva personen vil ettersom han ikke opplyser om noe som helst men bare sender tomme ord og forventer å bli godkjent som venn. Ville du karakterisert dette som plagsom oppførsel eller må man bare akseptere sånt? Er det beste å fortsette å ignorere? Eller hadde du sendt en melding og høflig avvist eller gitt beskjed til administrator om å sende personen en melding? Det virker kanskje litt voldsomt og jeg er på ingen måte ute etter å klage på noen, utestenge noen ol. Anonymkode: 5ee3b...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Ville ignorert, men kommer det 3-4 meldinger til ville jeg gitt beskjed til administrator. Anonymkode: 2fe33...a3e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Hverken å få venneforespørsel eller å få en privat melding av denne typen bør karakteriseres som plagsom. Dere er medlem av samme gruppe med like interesser - at noen i denne gruppen tar kontakt med deg bør være heeeelt innafor! Hvorfor kan du ikke bare svare vedkommende da? Send en hyggelig melding tilbake og spør hva han eventuelt lurer på? Hvis han så viser en interesse for deg som du ikke ønsker, så må du da greie å fortelle han det på en hyggelig måte. Er folk blitt helt aspeløv? Tåler vi ikke helt ordinær hyggelig kontakt lenger? Anonymkode: f4ca8...37c
Kamomille Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Jeg lurer virkelig på hvordan folk skal bli kjent eller komme i kontakt med hverandre dersom man ikke tåler en venneforespørsel eller en hyggelig melding! Kanskje han ikke skjønner et hint (hvilket åpenlyse hint skulle det i tilfelle være?), kanskje han ikke er så god på skriftlig kommunikasjon, kanskje han ønsker å bli kjent men ikke vet helt hvordan, kanskje han ser på gruppa som en mulighet til å dele felles interesser osv…. Dette har hverken snev av plagsom oppførsel eller noen form for trakassering. Det noen man må forvente at voksne mennesker nør klare å håndtere når man er på nett og medlem av en felles gruppe. Det er ikke noe en administrator bør kobles inn for å løse. Ønsker du ikke kontakt så forteller du han det. Det er forresten heller ikke forbudt å prøve seg på en flørt på nett😊
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hverken å få venneforespørsel eller å få en privat melding av denne typen bør karakteriseres som plagsom. Dere er medlem av samme gruppe med like interesser - at noen i denne gruppen tar kontakt med deg bør være heeeelt innafor! Hvorfor kan du ikke bare svare vedkommende da? Send en hyggelig melding tilbake og spør hva han eventuelt lurer på? Hvis han så viser en interesse for deg som du ikke ønsker, så må du da greie å fortelle han det på en hyggelig måte. Er folk blitt helt aspeløv? Tåler vi ikke helt ordinær hyggelig kontakt lenger? Anonymkode: f4ca8...37c Det handler ikke om å være aspeløv eller ikke tåle kontakt, men mer om å kjenne sin besøkelsestid? Jeg er først og fremst medlem i gruppa for å diskutere feltet, men også småprat er kjekt. Det kan man gjøre både i fellesfora og felleschat. Så står man selvsagt helt fritt til å sende private meldinger også, men jeg tenker at da kan gjerne meldingen være litt mer gjennomført enn et "hei". Jeg har kontakt med andre medlemmer som har tatt kontakt gjennom private meldinger men de har da også gitt et visst inntrykk av seg selv først. Jeg lurer jo også på om han har tenkt å fortsette med disse meldingene ettersom han har sendt fire stykker på relativt kort tid. Men jovisst, jeg kan godt sende en melding og spørre hva han lurer på. Anonymkode: 5ee3b...300
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det handler ikke om å være aspeløv eller ikke tåle kontakt, men mer om å kjenne sin besøkelsestid? Jeg er først og fremst medlem i gruppa for å diskutere feltet, men også småprat er kjekt. Det kan man gjøre både i fellesfora og felleschat. Så står man selvsagt helt fritt til å sende private meldinger også, men jeg tenker at da kan gjerne meldingen være litt mer gjennomført enn et "hei". Jeg har kontakt med andre medlemmer som har tatt kontakt gjennom private meldinger men de har da også gitt et visst inntrykk av seg selv først. Jeg lurer jo også på om han har tenkt å fortsette med disse meldingene ettersom han har sendt fire stykker på relativt kort tid. Men jovisst, jeg kan godt sende en melding og spørre hva han lurer på. Anonymkode: 5ee3b...300 Og alt dette her mener du at han burde skjønne av seg selv fordi du ikke svarer? Om du skulle dratt på en fysisk samling med den samme gruppa, ville du da gått rett bort til et medlem og sagt "Hei. Jeg lurer på om du vil anbefale hønsegjødsel eller blåkorn til roser?" eller ville du startet med en hilsen og så litt småprat først? Kanskje han synes det er høflig å opprette kontakt først og du synes det er høflig å si hva man ønsker først og at han tenker at du er like plagsom som ikke kan sende et hei engang. Anonymkode: e02e1...036
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Kan du ikke bare blokkere vedkommende hvis du ikke ønsker kontakt med tilfeldige innpåslitne menn? Anonymkode: 62047...631
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Jeg hadde blitt irritert over masingen og sendt en melding tilbake der du klart og tydelig, men i en ok tone, forteller at du ikke ønsker kontakt og ber ham slutte å ta kontakt med deg. Hvis han da fortsetter, ville jeg gitt beskjed til administrator. Anonymkode: 30ed3...a5c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 «Hei, jeg kjenner deg ikke, og er ikke interessert i kontakt. Lov å prøve seg, men det holder nå.» Anonymkode: 57d18...38b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det handler ikke om å være aspeløv eller ikke tåle kontakt, men mer om å kjenne sin besøkelsestid? Jeg er først og fremst medlem i gruppa for å diskutere feltet, men også småprat er kjekt. Det kan man gjøre både i fellesfora og felleschat. Så står man selvsagt helt fritt til å sende private meldinger også, men jeg tenker at da kan gjerne meldingen være litt mer gjennomført enn et "hei". Jeg har kontakt med andre medlemmer som har tatt kontakt gjennom private meldinger men de har da også gitt et visst inntrykk av seg selv først. Jeg lurer jo også på om han har tenkt å fortsette med disse meldingene ettersom han har sendt fire stykker på relativt kort tid. Men jovisst, jeg kan godt sende en melding og spørre hva han lurer på. Anonymkode: 5ee3b...300 Hvilken besøkelsestid tenker du at vedkommende burde kjenne? At du har en viss formening om hvordan en innledende melding bør se ut? Han bør skjønne ar du synes småprat er kjekt, men kun hvis der skjer på fellesforslag eller på felles chat? kanskje burde han skjønne at du ikke kommer til å svare han etter 4 meldinger. Man man kan jo like gjerne snu på det å si at du er rimelig uhøflig og selvhøytidelig som ikke engang gidder å gi et høflig svar? Anonymkode: f4ca8...37c
ReneRene Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 Bare å skrive "please" legg meg til som venn, er for intenst. Sånt mas er uakseptabelt, og når man ikke får svar, så tar man det til seg og slutter å mase på den måten. Du må si fra at du ikke vil ha (flere?) venner fra gruppa, og hvis han blir frekk eller fortsetter, så hi beskjed til admin. Hvis han maser sånn på flere, så kan det ende med at noen går ut av gruppa, og det er synd at admin da ikke vet om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå