Gå til innhold

Jeg har baksnakket en kollega og angrer sånn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fordi jeg ikke mener det jeg sa men fordi jeg er bekymret for at vedkommende skal få vite at jeg har pratet bak ryggen. Er litt usikker og «redd» denne kollegaen så ønsker absolutt ikke å komme i en konflikt🥴 

De jeg pratet med er utenfor jobben men de kjenner vedkommende. 
Uff, hvordan skal jeg takle dette på best mulig måte? 

Anonymkode: 0d536...c75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare stå i det? Det er ingen annen løsning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ikke fordi jeg ikke mener det jeg sa men fordi jeg er bekymret for at vedkommende skal få vite at jeg har pratet bak ryggen. Er litt usikker og «redd» denne kollegaen så ønsker absolutt ikke å komme i en konflikt🥴 

De jeg pratet med er utenfor jobben men de kjenner vedkommende. 
Uff, hvordan skal jeg takle dette på best mulig måte? 

Jeg har en leveregel; ikke si noe om noen som jeg ikke kan si til dem. Det har blitt litt utfordrende noen ganger,  nettopp fordi jeg har gjort som du. Da har jeg i ettertid snakket med den det gjelder og vært ærlig om hva jeg mener. Det kan være beintøft, og jeg tenker meg om flere ganger før jeg baksnakker folk neste gang… 

Anonymkode: d26cf...921

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en leveregel; ikke si noe om noen som jeg ikke kan si til dem. Det har blitt litt utfordrende noen ganger,  nettopp fordi jeg har gjort som du. Da har jeg i ettertid snakket med den det gjelder og vært ærlig om hva jeg mener. Det kan være beintøft, og jeg tenker meg om flere ganger før jeg baksnakker folk neste gang… 

Dette var fornøyelig : "jeg tenker meg om flere ganger før jeg baksnakker folk neste gang" ? 

What? 😆

Skrevet
ReneRene skrev (5 minutter siden):

Dette var fornøyelig : "jeg tenker meg om flere ganger før jeg baksnakker folk neste gang" ? 

What? 😆

Det må være vanskelig å fungere i samfunnet når så mange utsagn blir vanskelige for deg? 

Det betyr at hun tenker seg om en ekstra gang neste gang hun føler for å baksnakke noen. Altså at det kan slå tilbake på henne selv og at hun dermed vurderer om det er verd risikoen. 

Skjønner du nå?

Anonymkode: b3805...301

Skrevet
ReneRene skrev (20 minutter siden):

What? 😆

Nøyaktig hva er det du ikke skjønte med det? 

Anonymkode: 5b77c...6a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nøyaktig hva er det du ikke skjønte med det? 

At ting er fornøyelige betyr ikke at du ikke skjønner det altså 😀 rare ideer her iblant.

Hun fortsetter å baksnakke. Hun bare tenker seg om flere ganger først. Det var morsomt. 

Litt Rachel i "Friends" 😆 hun sladret om folk hun også. Og at hun "videreførte -informasjon- så hun ikke noe feil med. 

Humor heter dette. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

At ting er fornøyelige betyr ikke at du ikke skjønner det altså 😀 rare ideer her iblant.

Hun fortsetter å baksnakke. Hun bare tenker seg om flere ganger først. Det var morsomt. 

Litt Rachel i "Friends" 😆 hun sladret om folk hun også. Og at hun "videreførte -informasjon- så hun ikke noe feil med. 

Humor heter dette. 

Nei, det er ikke det som menes. Les #5, så får du det forklart. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Humor heter dette. 

Nok en gang skjønner du ikke.  Å tenke seg om flere ganger før man gjør noe neste gang, betyr at man ikke gjør det en neste gang.   

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nok en gang skjønner du ikke.  Å tenke seg om flere ganger før man gjør noe neste gang, betyr at man ikke gjør det en neste gang.   

Se over og les siste setning ord for ord 

😀

Skrevet

😀

La meg klargjøre det for deg. Jeg tenker meg om, fordi det er ubehagelig å stå for det som ble sagt. Dermed holder jeg det inni meg. 
Hvis du leser «ord for ord», går du glipp av meningen i setningen. 

Skrevet

😀

Litt usikker på om du vrir det fordi du synes det blir morsomt når man tar det helt bokstavelig eller om du ikke forstår nyansene i språket.

Når man jobber med datamaskiner/ koding må man være pinlig nøyaktig. Snakker man med andre mennesker trenger man ikke det fordi språket vårt rommer mye de fleste forstår uten at man må skrive en avhandling. Når noen sier at de tenker seg nøye om før de gjør noe betyr det ikke at de gjør det samme som før, men at det bare tar lenger tid pga. all tenkingen. Det betyr at de i de aller fleste tilfeller ikke gjør det fordi de tenker seg nøye om og kommer frem til at det ikke er verd det. 

Anonymkode: 43e45...392

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

La meg klargjøre det for deg. Jeg tenker meg om, fordi det er ubehagelig å stå for det som ble sagt. Dermed holder jeg det inni meg. 
Hvis du leser «ord for ord», går du glipp av meningen i setningen. 

Da bør du jo formulere det annerledes? Sånn " jeg har lært og når jeg får lyst til å baksnakke nå, så lar jeg være' ? ☺️

Jeg ser ikke så mye feil i sladder. Det kommer jo an på hva det handler om. Jungeltelegrafen KAN være nyttig faktisk. Sånn be aware. 

Det er derfor vi har pressen også. Sladder er bare mindre format. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Litt usikker på om du vrir det fordi du synes det blir morsomt når man tar det helt bokstavelig eller om du ikke forstår nyansene i språket.

Når man jobber med datamaskiner/ koding må man være pinlig nøyaktig. Snakker man med andre mennesker trenger man ikke det fordi språket vårt rommer mye de fleste forstår uten at man må skrive en avhandling. Når noen sier at de tenker seg nøye om før de gjør noe betyr det ikke at de gjør det samme som før, men at det bare tar lenger tid pga. all tenkingen. Det betyr at de i de aller fleste tilfeller ikke gjør det fordi de tenker seg nøye om og kommer frem til at det ikke er verd det. 

Ja så sorry da! Jeg så bare humoren i det! Beklager så dypt. 

Skrevet

Da bør du jo formulere det annerledes? Sånn " jeg har lært og når jeg får lyst til å baksnakke nå, så lar jeg være' ? ☺️

Jeg ser ikke så mye feil i sladder. Det kommer jo an på hva det handler om. Jungeltelegrafen KAN være nyttig faktisk. Sånn be aware. 

Skjønner du ikke norsk?

Anonymkode: e61a0...f75

Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Nei, det bør hun ikke.  

ReneRene skrev (23 minutter siden):

😀

? Det var det jeg prøvde å forklare deg. 

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Ja så sorry da! Jeg så bare humoren i det! Beklager så dypt. 

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Men det du ikke at det nederste utsagnet her slår det øverste i hjel? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det du ikke at det nederste utsagnet her slår det øverste i hjel? 

He?? 

Skrevet
ReneRene skrev (26 minutter siden):

Nei, hun trenger ikke å omformulere seg. De aller fleste skjønner hva hun mener. Alt du ikke skjønner kan ikke dette forumet ta høyde for hele tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner du ikke norsk?

Anonymkode: e61a0...f75

Hun skjønner norsk, men hun kan ikke språket godt nok til å se nyansene. Det er selvsagt helt greit. Ugreit blir det først når man ikke evner å ta til seg korreks, men insisterer på at ens egen oppfattelse alltid er riktig. 

Skrevet

Rart hvordan denne tråden utviklet seg😅 men ja, jeg må vel bare stå i det jeg har sagt, og tåle evt den konsekvensen som kommer. Jeg har nå klart å lage dette så stort inni hodet mitt at jeg tror jeg mister jobben pga dette🥴

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Rart hvordan denne tråden utviklet seg😅 men ja, jeg må vel bare stå i det jeg har sagt, og tåle evt den konsekvensen som kommer. Jeg har nå klart å lage dette så stort inni hodet mitt at jeg tror jeg mister jobben pga dette🥴

Slapo av litt a 😂

Skrevet
ReneRene skrev (5 timer siden):

Humor heter dette. 

O du hellige jul🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 862c4...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.12.2023 den 14.52):

Så lenge du ikke har delt sensitiv informasjon (som kan være brudd på lojalitetsplikten eller lovverk) så er du faktisk berettiget til å mene hva du vil om kolleger ☺️

Anonymkode: ab297...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...