Gå til innhold

Hva gjør man med sånne gjerrige folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig råd nå for tiden. Veninnen har meget god råd, da både hun og mannen tjener mye. Hun har ikke spurt en eneste gang om jeg ønsker å låne penger.

Det er åpenbart for henne at jeg trenger penger til haste regninger.

Hvordan hinte sånne folk?  Det er snakk om barndomsveninne.  Det er flaks at hun nå i voksen alder har fått mye bedre økonomi. Kunne vært motsatt også.

Hvis hun hadde spurt kunne det bli enklere for meg. 

Anonymkode: 50b54...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er da ikke gjerrige selv om de ikke tilbyr folk å låne penger... Rareste påstanden jeg har hørt.

Anonymkode: 46156...324

Skrevet

Herregud, du er jo helt ute på tur. Mener du på alvor at hun skal spørre deg om du vil låne penger?

Anonymkode: b543f...f49

Skrevet

Det har hendt at jeg har lånt penger til venner i nød. Men de må spørre først. 
Hvorfor spør du ikke bare? 

Anonymkode: 5fca4...a92

Skrevet

Dette er ikke å være gjerrig, synes jeg. 

Det høres ut som om du mener at du nærmest har litt rett på hennes penger. 

Anonymkode: e7752...994

Skrevet

Ehm, man bør ikke låne penger av venner. Det er meningen at du skal ha ansvaret for din egen økonomi. Det er ikke din venninne sitt ansvar å tilby deg et lån. Når det er sagt er det mange som sliter. Nå er det slik at den situasjonen ikke kommer til å ordne seg med det første, så hvis du har problemer med å betale regninger, må du ta grep for ikke å ende med stor gjeld. Ekstra arbeid eller kutte utgifter. 

Anonymkode: 052ac...76d

Skrevet

Det er ikke hennes ansvar å ordne opp i din økonomi. Jeg hadde aldri lånt penger til venner, og dermed risikere et ødelagt vennskap. 

Anonymkode: a7fa5...05e

Skrevet

Du må ikke blande økonomi inn i vennskap. Hun er ikke pliktig til å gi deg noe, og hun kan være redd for å virke overlegen og nedlatende om hun tilbyr seg å "hjelpe deg" 

Du skal ikke misunne venner og klandre dem. Jeg syns du fremstår som en venn jeg aldri ville hatt. 

Anonymkode: 8428b...8c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har dårlig råd nå for tiden. Veninnen har meget god råd, da både hun og mannen tjener mye. Hun har ikke spurt en eneste gang om jeg ønsker å låne penger.

Hvordan hinte sånne folk?  Det er snakk om barndomsveninne.  Det er flaks at hun nå i voksen alder har fått mye bedre økonomi. Kunne vært motsatt også.

Sjalusi er lite kledelig.

Anonymkode: 834a4...171

Skrevet

Seriøst? 

Nei, det er ikke verken åpenbart eller normalt at hun skal låne deg penger selv om hun tjener mer enn deg. Du må styre din økonomi etter hva du har og andre etter sin. Jeg kunne kanskje spandert en pizza eller en øl på en venninne med mye dårligere økonomi enn meg dersom jeg hadde lyst til å gå ut å spise, men ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: 7a1c5...8b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Seriøst? 

Nei, det er ikke verken åpenbart eller normalt at hun skal låne deg penger selv om hun tjener mer enn deg. Du må styre din økonomi etter hva du har og andre etter sin. Jeg kunne kanskje spandert en pizza eller en øl på en venninne med mye dårligere økonomi enn meg dersom jeg hadde lyst til å gå ut å spise, men ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: 7a1c5...8b3

Enig i dette. 

Anonymkode: 01045...d1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hinte? Seriøst?! Hun er da ikke synsk. Du får spørre selv hvis du er i så knipe. Men det er ikke en selvfølge at andre skal rydde opp i din økonomi. Og som andre sier her, sjalusi er lite kledelig. Noen har lite penger og noen har det greit med penger og noen har godt med penger, det får en faktisk bare tåle uten å fremstå som en smålig liten sjalu unge som forventer å få alt servert. 

Anonymkode: dc04f...cad

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så hun er gjerrig som ikke gir deg penger?? Er du riktig vel bevart? Det er aldri flaks at noen har god økonomi. 

Anonymkode: 46dbe...0ba

Skrevet

Kanskje ikke sammenlignbart, men jeg kunne vært din venninne. Jeg har en årslønn på 1,9 millioner, men den har jeg søren meg ofret mye for å få i forhold til 8 år langt studie, jobber mye mer enn ordinær arbeidstid og begynte på "gulvet" og jobbet meg oppover. Jeg har ei venninne som hadde akkurat like muligheter som meg, men hun gjorde det ganske dårlig i studiene da hun etter eget utsagn måtte leve når hun var ung og festet mye under studiene. Hun har aldri orket å jobbe 100 % jobb da det er for strebere etter hennes syn og hun fortjener all den fritiden hun kan få. Nå som ting er dyrt og hun kun har en lønn på 450000 kr (hennes utsagn) er hun skikkelig ufin, og mener i fullt alvor at jeg som har så god lønn og nesten ikke lån bør iallefall betale lånet hennes for det er synd i henne som har så lite penger. Jeg har lånt henne tilsammen 90.000 de tre siste årene, men sist gang hun måtte låne penger spurte jeg når hun hadde tenkt å betale tilbake de 90.000 kr og svaret var aldri da jeg hadde penger nok. Det ble ikke mer penger på henne, og vi er nok å regnes som eksvenninner da hun ble så sint og kalte meg alt mulig av stygge ord.

Anonymkode: 4e162...71a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hæ 😳. Mener du at hun har en plikt til å låne deg penger fordi dere er venner?

Anonymkode: 6152f...8a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Så hun er gjerrig som ikke gir deg penger?? Er du riktig vel bevart? Det er aldri flaks at noen har god økonomi. 

Tenker ikke at venninnen har noen utlånsplikt, men selvgølgelig er det i mange tilfeller flaks at noen har god økonomi. 

Anonymkode: 6152f...8a0

Skrevet

Jeg tenkte at dette var veldig dårlig trolling, men du fikk noen til å tenne likevel, gitt. 

Anonymkode: b24a4...bf8

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Kanskje ikke sammenlignbart, men jeg kunne vært din venninne. Jeg har en årslønn på 1,9 millioner, men den har jeg søren meg ofret mye for å få i forhold til 8 år langt studie, jobber mye mer enn ordinær arbeidstid og begynte på "gulvet" og jobbet meg oppover. Jeg har ei venninne som hadde akkurat like muligheter som meg, men hun gjorde det ganske dårlig i studiene da hun etter eget utsagn måtte leve når hun var ung og festet mye under studiene. Hun har aldri orket å jobbe 100 % jobb da det er for strebere etter hennes syn og hun fortjener all den fritiden hun kan få. Nå som ting er dyrt og hun kun har en lønn på 450000 kr (hennes utsagn) er hun skikkelig ufin, og mener i fullt alvor at jeg som har så god lønn og nesten ikke lån bør iallefall betale lånet hennes for det er synd i henne som har så lite penger. Jeg har lånt henne tilsammen 90.000 de tre siste årene, men sist gang hun måtte låne penger spurte jeg når hun hadde tenkt å betale tilbake de 90.000 kr og svaret var aldri da jeg hadde penger nok. Det ble ikke mer penger på henne, og vi er nok å regnes som eksvenninner da hun ble så sint og kalte meg alt mulig av stygge ord.

Uff, det kan ikke være lett for deg å ha henne så nærmt deg. Trist at det må ende slik, men sikkert godt for deg å få henne vekk fra livet ditt. Dette er jo til sammenligning fordi både din eksvenninne og HI sin venninne mener åpenbart at de har en rett på dine og HI sine penger. Noe de selvfølgelig ikke har. Jeg ville anmeldt eksvenninnen din. Og varslet omgangskretsen slik at hun ikke kan utnytte andre. 

Anonymkode: 4103f...6e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

selvfælgelig er mange ganger flaks at folk har god økonomi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Godt valg å avslutte vennskapet. Enkelte folk altså. Men jeg ville sendt henne krav. De pengene er dine. 

Her ser du, Hi!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

selvfælgelig er mange ganger flaks at folk har god økonomi.

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei

Å arve av rike slektninger er flaks, å vinne i lotto eller andre pengespill er flaks.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fy søren, enkelte eier ikke skam! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at dere ikke er venninner lengre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

arve av rike slektninger er flaks

Det er på ingen måte flaks. Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer, gidder ikke diskutere med dumme mennesker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er på ingen måte flaks. Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer, gidder ikke diskutere med dumme mennesker. 

Hører du det singler i glass 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...