Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Vi har lenge ønsket oss et penservise, men det har vi ikke prioritert i etableringsfasen. Nå i morges over brunsjen sier foreldrene mine at de har lyst til å gi oss (starten på) servise til jul, og vi er veldig glade! Men da må vi gjøre et valg... det skal være "for alltid". Skal ut og kikke til uka, men hva ville du valgt? Anonymkode: 2613a...5c8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Jeg ville ha et norsk servise og valgte Porsgrunn porselen, vi må ta vare på de arbeidsplassene som er igjen på slike steder. Noen av servisene blir faktisk håndmalt der fremdeles... Vi gikk for ministrå, og er veldig fornøyd med det https://www.porsgrund.com/serviseserier/ministr Anonymkode: fd350...6b3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ha et norsk servise og valgte Porsgrunn porselen, vi må ta vare på de arbeidsplassene som er igjen på slike steder. Noen av servisene blir faktisk håndmalt der fremdeles... Vi gikk for ministrå, og er veldig fornøyd med det https://www.porsgrund.com/serviseserier/ministr Anonymkode: fd350...6b3 Vi bruker det forresten hver dag da, så nå at du skrev penservise, så da tenker dere kanskje et som skal stå i skjenken og bare brukes ved store anledninger? Da hadde jeg kanskje valgt noe mer tidløst og enkelt... Men veldig fornøyd med Porsgunn Porselen, god kvalitet på varene derfra. Vi hadde hatt rimelige asjetter fra Ikea og bruktbutikken i mange år når ungene var små og det var en helt annen slitasje, noe ble kanskje knust osv. Nå som ungene er store har vi ministrå som hverdags middagservise og asjetter, veldig fornøyd. Anonymkode: fd350...6b3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi bruker det forresten hver dag da, så nå at du skrev penservise, så da tenker dere kanskje et som skal stå i skjenken og bare brukes ved store anledninger? Da hadde jeg kanskje valgt noe mer tidløst og enkelt... Men veldig fornøyd med Porsgunn Porselen, god kvalitet på varene derfra. Vi hadde hatt rimelige asjetter fra Ikea og bruktbutikken i mange år når ungene var små og det var en helt annen slitasje, noe ble kanskje knust osv. Nå som ungene er store har vi ministrå som hverdags middagservise og asjetter, veldig fornøyd. Anonymkode: fd350...6b3 Gode argumenter det med norsk produksjon, og jamen et vakkert (og i mine øyne klassisk) servise. Helt klart på lista så langt. Er det bare Porsgrund som er norskprodusert? Anonymkode: 2613a...5c8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Figgjo er også norsk, og produseres lokalt. Vi har Figgjo brun skygge, og er veldig fornøyde med det. Anonymkode: f505b...105
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Hvitt Royal Copenhagen med blå pynteborder er veldig pent. Jeg tror det er veldig dyrt også. Det er mye fint å velge blant, men jeg syns iallefall det kun må være begrenset motiv på, og helst på kanter til pent bruk. Maten ser mer delikat ut og kommer til sin rett uten masse motiv og farger på tallerkner. Anonymkode: c7e65...6eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå