Gå til innhold

Burde det innføres fengselsstraff for utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvem skulle skjøttet landet da mener du?😆 Det fåtallet som ikke hadde vært innelåst hadde ikke kunnet ta seg av skole, barnehager, sykehus, butikker, storting osv osv

Anonymkode: 529e9...ace

Jaja men det jo bare menn som er utro uansett,å på skole,i barnehage og på sykehus er det flest damer som jobber uansett.

Anonymkode: 807c6...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Hadde man hatt det, så hadde befolkningen tenkt seg om både 2 og 10 ganger før man gjorde det, men siviliserte land lar befolkningen sin velge hvem de vil ha sex med selv. Vi driver ikke med tvang. I enkelte «siviliserte» land får man ikke skilles heller. Og det er jo fint for barna som slipper å være barn av alenemødre eller fedre. Selv om en av foreldrene er voldelig mot den andre, så er det så fint for barna å se at foreldre holder sammen.

I en rettsstat, som Norge er, kan man ikke straffes før følelser. Og det å være utro er en spontan følelse som fører til en handling. Vi mennesker er ikke monogame, og det tar staten heldigvis hensyn til. 

Anonymkode: 2afc4...416

Skrevet

Velger man å være utro så vet man at man risikerer å sette hele forholdet på spill. Om ikke det stopper en fra handling, tror jeg neppe trusselen en kort fengselsstraff vil gjøre noe fra eller til. 

Anonymkode: 3bb13...f44

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

I enkelte mer siviliserte land har de flere års fengsel som straff for utroskap. Burde vi innført noe tilsvarende her?

https://www.tv2.no/nyheter/risikerer-tre-ars-fengsel-for-utroskap/16269599/

Anonymkode: 6167b...f72

Dagens beste vits! Dubai med alle sine menneskerettighetsbrudd er mer sivilisert (enn Norge da antar jeg du mener) på grunn av mulighet for å straffe utroskap. Hva tror du om straff for vold i nære relasjoner? Tror du de er like flinke til å straffe menn som banker konen sin? Eller behandling av fremmedarbeidere som behandles som slaver?

Og nei, det bør ikke straffes her. Straffen er at forholdet ditt kan ryke eller i hvert fall bli mye dårligere.

Anonymkode: 7b733...01d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

I enkelte mer siviliserte land har de flere års fengsel som straff for utroskap. Burde vi innført noe tilsvarende her?

https://www.tv2.no/nyheter/risikerer-tre-ars-fengsel-for-utroskap/16269599/

Anonymkode: 6167b...f72

Sivilisert? Dubai? Kun om du er mann kan jeg tenke meg. Hvor mange menn er fengslet i Dubai for utroskap? Så den 'siviliserte' loven her er vel for å sørge for at kvinner klarer å styre seg. 

Og nei, det må da være grenser for hvordan man skal kontrollere folk sine liv. Hva ville kommet etter en slik lov? Steining for å ha hatt sex før ekteskap? 

Anonymkode: 664e8...a58

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jaja men det jo bare menn som er utro uansett,å på skole,i barnehage og på sykehus er det flest damer som jobber uansett.

Anonymkode: 807c6...258

Tenk, alt du skrev er 100% feil. Det er godt gjort. 

Anonymkode: 9afb0...5ac

Skrevet

Dette må være den dummeste tråden på lang lang tid.

Så vi skal fengsles for å følge naturinnstinktene våres? 

Mennesker er ikke monogame fra naturens side. Sånn er det bare.

Anonymkode: 7c967...da8

Skrevet

Ja, jøss. Man bør i fengsel for å spise makrell i tomat også. Og for å skrive sarkastiske innlegg på forum. Alt som andre kan mislike, bør være straffbart. 
Selv nøyer jeg meg med å be om dødsstraff for dem som offentlig avspiller Mariah Careys musikk. (Nå i julemåneden betyr det at hoder skal rulle!)

Skrevet

Man kan jo tenke seg om noen ganger før man reiser på ferie til Dubai, tenker jeg. Nå får hun litt tid til å reflektere i fengsel i Dubai. Tror og håper dette ender bra for henne men håper også at folk nå vil ta lærdom av dette slik at de velger bort Dubai som feriested 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...