Gå til innhold

Burde det innføres fengselsstraff for utroskap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da ville 90% av mennene deres sittet inne.

Anonymkode: 45d24...c10

Da hadde de lært seg noe.

Anonymkode: 6167b...f72

Skrevet

Jeg er usikker.

I betraktning av at filosofi er like kjedelig for meg som sjakk , så er jeg der. 

Anonymkode: 3b5c8...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Da ville 90% av mennene deres sittet inne.

Anonymkode: 45d24...c10

90% du... Den statistikken skulle likt å se. Ja, for vi damer er jo ikke utro. Kjenner flere damer enn menn som har vært utro jeg da. Alle kjenner en dame som er, eller har vært utro. 

Anonymkode: 9afb0...5ac

Skrevet

Hvem skulle skjøttet landet da mener du?😆 Det fåtallet som ikke hadde vært innelåst hadde ikke kunnet ta seg av skole, barnehager, sykehus, butikker, storting osv osv

Anonymkode: 529e9...ace

Skrevet

Absolutt ikke. Utroskap er vondt men ingen skal eie et annet menneske og ha krav på kompensasjon eller hevn om det har sex eller nære relasjoner med noen andre.

At folk er usikre på dette er galskap!

Anonymkode: 4a04c...0bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og på hvilken måte mener du at Dubai er sivilisert? 

De har fengselsstraff for utroskap.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De har fengselsstraff for utroskap.

Og hva er sivilisert med det? De «har» også en hel del andre menneskerettighetsbrudd og det er ikke spesielt sivilisert.

Skrevet

Politiet har jo ubegrenset med ressurser og god tid til å etterforske de virkelig viktige sakene slik det er i dag. Så en slik samfunnsnyttig oppgave i tillegg vil jeg si er god bruk av skattepengenevåre 😜

Anonymkode: b5366...e3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og hva er sivilisert med det? De «har» også en hel del andre menneskerettighetsbrudd og det er ikke spesielt sivilisert.

Hva er sivilisert med utroskap?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er ikke sivilisert med utroskap?

Skrevet

Nei, kjære vene.

Anonymkode: 0eb2b...907

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Alt. 

Anonymkode: 51878...5c2

Skrevet

Om man er så usikker på partneren sin at man mener at hn bør straffes med fengsel om hn bedrar en, så bør man forbli singel. Nevrotiske partnere er så usexy. 

Anonymkode: 3bb13...f44

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Alt. 

Du tenker det er sivilisert å knulle andre bak mannens rygg?

Anonymkode: a0414...274

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er sivilisert å kunne velge hvem man knuller, ja. 

Anonymkode: 3bb13...f44

Skrevet

Hvis en mann er utro mot meg, så er straffen hans at jeg går fra han. Noe verre straff enn det ønsker jeg han ikke.

Og jeg har vært i forhold hvor mannen var utro. 

Anonymkode: 77a0b...a9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kontroll og egenbestemmelse over egen seksualitet er sivilisert, ja.

Skrevet

At et land har en lov  du mener at alle siviliserte land bør ha, gjør ikke landet sivilisert. Refleksjonsnivået til enkelte… Jeg håper for din del at du troller, for dette blir for dumt! «De har moderne slavearbeid, men hei, kvinner som er utro kan fengsles så landet er mer sivilisert enn de fleste andre!» Om et land må ha en slik lov for å kunne kalles sivilisert er en annen ting, men uavhengig av det, er dette kanskje noe av det teiteste jeg har lest på en god stund.

Anonymkode: 4248a...6d8

Skrevet

Hvor mye mer skatt ønsker du å betale for å få dette gjennomfør, Hi? Siden antallet som er utro er så høyt så vil dette bli enormt dyrt - hvor mye er du selv villig til å betale for å få det gjennomført?

Et eget utroskapspoliti som skal etterforske og behandle sakene, rettssaker, fengsel i flere år, økonomisk støtte til familiene og kanskje ekstra oppfølging av skole og helse for barn som sliter med at mor eller far (eller begge) sitter i fengsel. Så har du alle som vil tape sine hjem fordi de ikke lenger kan betale ned lån. Og så er det alle som vil miste jobbene sine og må over på stønader. Hvor mye tror du alt dette vil koste hvert eneste år? Og hvor mye er DU villig til å betale i skatt for å få en slik ordning innført?

Anonymkode: 291f9...91b

Skrevet

Nei, vi har i grunn mer enn nok bare med å holde overgripere unna de forsvarsløse, gi alle en utdanning og de eldre/syke ett verdig liv. Hvor skal du ta de ressursene fra? Skolen? Helsevesen? 

Gi alle en mulighet til å ta utdanning og få en jobb de kan leve av, slik at de er selvstendige nok til å stå på egne bein. Da løses dette helt av seg selv. 

Anonymkode: 747c3...40a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis en mann er utro mot meg, så er straffen hans at jeg går fra han. Noe verre straff enn det ønsker jeg han ikke.

Og jeg har vært i forhold hvor mannen var utro. 

Anonymkode: 77a0b...a9b

Vet du hvorfor han var utro? 

Anonymkode: 9afb0...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...