Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tenke litt? Ang bosted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bygget et hus, det er mitt hus, en del av sjelen min på en måte. Men samtidig er huset et fengsel for meg. Det er pga jeg bor altfor nærme familien som driver med psykisk vold. Jeg kan ikke leve et fritt liv. 

Å leve i et fengsel er ikke godt. Men er vondt å måtte selge en del av sjelen sin også..

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 4ed01...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare tenke ut fra meg selv, og jeg elsker leiligheten jeg bor i. Har jo ikke bygd den selv, så det hadde nok vært en ekstra kjærlighet til hjemmet mitt. Så jeg tror jeg kan skjønne sånn omtrent ihvertfall, av hvordan du føler det med eget bygd hjem!  Det er ikke noe man vil skilles av med. 

Er det ikke andre måter å løse dette på?  Må du ha kontakt med familien i nærheten, og hvordan har de mulighet til å utøve psykisk mishandling? Klarer du ikke bryte med dem? 

Hvis du ikke klarer det, så er vel løsningen likevel å flytte. Det må helt klart være vondt å flytte fra er hus du selv har bygd og er glad i, men det er ikke verdt å bli ødelagt av andre? 

Anonymkode: 837be...1fe

Skrevet

Vi lever bare en gang, og jeg tenker at mennesker, venner og de man omgås er viktigere enn hvor det gjøres.

Så om storfamilien din gjør livet ditt vanskelig må du vekk for at livet ditt skal bli bra.

Anonymkode: a6520...9cd

Skrevet

Skjønner at du elsker huset ditt, men valget ditt er egentlig mellom plank og spiker på den ene siden og et godt liv på den andre. Det burde ikke være så vanskelig.

Skrevet

Det beste ville nok være å finne en måte å ordne forholdet til familien. Jeg går ut fra at det ikke har vært slik bestandig siden du valgte å bygge rett ved dem hvis de ikke kom flytende etter da.

Ellers anbefaler jeg å bygge et nytt hus. Du lærte sikkert masse første gangen slik at neste hus kan bli enda bedre.

Anonymkode: 09f47...b8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det beste ville nok være å finne en måte å ordne forholdet til familien. Jeg går ut fra at det ikke har vært slik bestandig siden du valgte å bygge rett ved dem hvis de ikke kom flytende etter da.

Ellers anbefaler jeg å bygge et nytt hus. Du lærte sikkert masse første gangen slik at neste hus kan bli enda bedre.

Bare ett spørsmål. Har du noengang vært utsatt for psykisk mishandling? 

Jeg tror det er en forutsetning å forstå problemet her? 

De som driver med psykisk mishandling er gjerne mennesker med diagnoser som ikke er forenlige med å "ordne forholdet" 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De som driver med psykisk mishandling er gjerne mennesker med diagnoser som ikke er forenlige med å "ordne forholdet" 

Ja, det har jeg. Jeg vet også at noen ganger tåler man veldig lite slik at det som oppleves som forferdelig bare er ubetenksomheter.

Jeg vet ikke hva hi har opplevd, men man får aldri ny "ekte" familie. Hvis familieforhold kan repareres er det lurt å forsøke helhjertet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan bare tenke ut fra meg selv, og jeg elsker leiligheten jeg bor i. Har jo ikke bygd den selv, så det hadde nok vært en ekstra kjærlighet til hjemmet mitt. Så jeg tror jeg kan skjønne sånn omtrent ihvertfall, av hvordan du føler det med eget bygd hjem!  Det er ikke noe man vil skilles av med. 

Er det ikke andre måter å løse dette på?  Må du ha kontakt med familien i nærheten, og hvordan har de mulighet til å utøve psykisk mishandling? Klarer du ikke bryte med dem? 

Hvis du ikke klarer det, så er vel løsningen likevel å flytte. Det må helt klart være vondt å flytte fra er hus du selv har bygd og er glad i, men det er ikke verdt å bli ødelagt av andre? 

Det er ikke mulig å ordne opp i. Jeg ønsket egentlig ikke å bygge her av denne grunnen... men etter 10 år hvor jeg virkelig har prøvd så blir det bare verre og verre. Nå klarer jeg ikke mer

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi lever bare en gang, og jeg tenker at mennesker, venner og de man omgås er viktigere enn hvor det gjøres.

Så om storfamilien din gjør livet ditt vanskelig må du vekk for at livet ditt skal bli bra.

Anonymkode: a6520...9cd

Ja. Er egentlig det jeg har funnet ut 😭

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har virkelig PRØVD. Og ja, har tenkt på å bygge nytt hus en gang i fremtiden ❤️

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Skjønner at du elsker huset ditt, men valget ditt er egentlig mellom plank og spiker på den ene siden og et godt liv på den andre. Det burde ikke være så vanskelig.

Takk for støtten ❤️

Skrevet

Tviler på at de har diagnoser.. men jeg har fått. Kompleks ptsd pga de 😭

Skrevet

Ja, det har jeg. Jeg vet også at noen ganger tåler man veldig lite slik at det som oppleves som forferdelig bare er ubetenksomheter.

Jeg vet ikke hva hi har opplevd, men man får aldri ny "ekte" familie. Hvis familieforhold kan repareres er det lurt å forsøke helhjertet.

Jeg har virkelig PRØVD 😭 men føler jeg aldri blir bedre her 😭 utrolig kjipt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har virkelig PRØVD 😭 men føler jeg aldri blir bedre her 😭 utrolig kjipt 

Da vet du hva fu må gjøre. Du kommer til å finne et nytt hjem og selv om du har lagt igjenn litt av sjelen din i huset er det så fint at kjærligheten ikke er begrenset.  På samme måte som du ikke slutter å være glad i ditt gørste barn når du går nummer to vil du ha masse kjærlighet igjenn til et nytt hus.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Da vet du hva fu må gjøre. Du kommer til å finne et nytt hjem og selv om du har lagt igjenn litt av sjelen din i huset er det så fint at kjærligheten ikke er begrenset.  På samme måte som du ikke slutter å være glad i ditt gørste barn når du går nummer to vil du ha masse kjærlighet igjenn til et nytt hus.

Takk for støtten ❤️ ja. Får håpe det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...