Gå til innhold

Når baby ikke reagerer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 10 mnd gammel sønn som blir 11 mnd nå i begynnelsen av desember og jeg merker at han veldig, veldig sjeldent reagerer på navnet sitt. Han har god blikk kontakt, smiler og er fornøyd stort sett hele tiden. Han elsker oppmerksomhet og liker lite å leke alene. Han spiser og sover bra. Han babler en del, men har ikke sagt noen ord enda. Begynte å krabbe da han var 9 mnd. Men han vinker ikke, peker ikke og klapper ikke.

Burde jeg være bekymret? Er det noen av dere som har hatt babyer som ikke har reagert på navnet sitt, men som har vært ok «normale» i ettertid? Eller er dette et varsel tegn?

 

Anonymkode: 9d130...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på hva du mener med at han ikke reagerer på navnet sitt. Hvis det er stille i rommet og du er på avstand og sier noe høyt, er det helt naturlig at han snur seg mot deg hvis han har mulighet. Er det mye som skjer rundt, og du sier navnet hans og han ikke reagerer, er det helt normalt. Ut fra det du skriver så virker det ikke på noen måte sånn at du har minste grunn til bekymring. 

Ps. Hva navnet er kan også ha en viss betydning. Noen ord hører vi bedre enn andre, også babyer. Jeg tipper at de som kaller babyer for Ea kan ha et problem med at babyen fanger det opp. 

Anonymkode: 13520...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er usikker på hva du mener med at han ikke reagerer på navnet sitt. Hvis det er stille i rommet og du er på avstand og sier noe høyt, er det helt naturlig at han snur seg mot deg hvis han har mulighet. Er det mye som skjer rundt, og du sier navnet hans og han ikke reagerer, er det helt normalt. Ut fra det du skriver så virker det ikke på noen måte sånn at du har minste grunn til bekymring. 

Ps. Hva navnet er kan også ha en viss betydning. Noen ord hører vi bedre enn andre, også babyer. Jeg tipper at de som kaller babyer for Ea kan ha et problem med at babyen fanger det opp. 

Anonymkode: 13520...cea

Han reagerer dessverre ikke når det er stille heller 😞 men lyder kan han reagere på.

Anonymkode: 9d130...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...