Gå til innhold

Hva er din mest hyggelige juletradisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille julaften har alltid vært en stor dag for meg siden jeg var liten. 

Lillesøster som er ett år yngre enn meg og jeg satt alltid inne på rommene til hverandre, pakket inn julegaver sammen, drakk julebrus og spiste godteri. 

Så ble vi store da. 🥺 Vokste fra hverandre. Jeg savnet veldig lille julaften. 

Mannen fridde til meg lille julaften for mange år siden, foran hele familien min. 🥰

Så nå er lille julaften blitt den fineste dagen i året igjen. 

Anonymkode: ab83c...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sug lut skrev (27 minutter siden):

Du er gal. På beste vis, men gal! 😁

Tøyler galskapen litt, har ikke kjøpt selve vogna selv om jeg ble inspirert av dessertvogna på Brasserie France 😅

Skrevet
Iiiiik skrev (6 minutter siden):

Tøyler galskapen litt, har ikke kjøpt selve vogna selv om jeg ble inspirert av dessertvogna på Brasserie France 😅

Den kan du med hell ønske deg til jul.

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Den kan du med hell ønske deg til jul.

God idé! 

Skrevet

Jeg klarer ikke velge bare én ting:

Når ungene (som er 10,14 og 20) kommer ned på julaften morgen og inn på rommet vårt for å vise frem strømpene, dét er noe av det aller koseligste. Sikkert fordi jeg vet at det tar slutt en dag 🙈

Vi ser "hjelp, det er juleferie" på lillejulaften, det er ett must. 

Og selvsagt tegnefilmer på julaften ❤️ 

Ellers er det når jeg ribber hele stua og kjøkkenet for ting, for å erstatte det med julepynt mens julemusikk og kongerøkelse fyller rommet 🎅❤️🎅❤️

Men jeg likte den tradisjonen der alle ble samlet hjemme for julekos lille-julaften, den skal jeg ta med meg. det kommer en tid der de skal feire med partnere osv, så den sammenkomster der vil jeg også ta tak i ❤️

Anonymkode: 7ddc0...b0f

Skrevet

Har som flere her problemer med å velge. Men å se julekalendrene på TV sammen med ungene er utrolig koselig. Så også den faste pepperkakebakingen i begynnelsen av desember. 

Har også alltid julegrøt med mandel hos pappa nøyaktig klokken 12 på julaften, det er en tradisjon som har blitt ekstra viktig etter at mamma døde. Gjennomføres uansett hva og hvor vi skal senere på kvelden. 

Ungene synes også det er stas å hjelpe morfar å pynte juletreet hans før jul. 

Så er det julefrokostene med kakao bare oss kjernefamilien, pluss å se julefim sammen under pleddet i sofaen, med alt hva hjertet begjærer av godteri og kaker. Kjenner jeg gleder meg ekstra i år, for endelig skal vi alle sammen ha ferie hele romjulen, for første gang på ganske lenge.  Jul er stas for liten og stor, og mister aldri magien! ❤️

Skrevet

Mye! Jeg elsker pepperkakebaking og det å lage pepperkakehus (selv om det ikke alltid er hus), å lage julekaker i adventstida, å tenne adventslysene ett for ett, Julaftens formiddag hvor jeg står i timer foran komfyren og lager mat, selvsagt også julaftens kvelden. Men det aller aller beste for meg er førstedagsfrokosten. Da inviterer vi slekt, venner og naboer, og spiser julemat og kaker. Starter vanligvis rundt klokka elleve og fortsetter til fjøstid. Det er utrolig hyggelig og jeg bare elsker det. 

Skrevet

Å kaste ut juletreet og få vekk julepynten. 

Anonymkode: a027b...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Den var i overkant surmaga i en ellers hyggelig tråd..

Anonymkode: 5913d...b3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fjols.

Anonymkode: 8f9f3...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...