Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 For å ikke kuppe kjoletråden helt, lager jeg en ny rundt noe jeg nå ble oppriktig nysgjerrig på. Det var en i tråden som påstod at kvinner over 40 år trenger mye mer tid på å gjøre beina klar til fest i kjole enn en 20-åring, og nå lurer jeg fryktelig på hvordan det er mulig? Selv er jeg 43 år, og dusjer hver morgen når jeg står opp. Hvis jeg vet at jeg skal ha på meg kjole den dagen, barbere jeg armhulene og leggene mens jeg først er i dusjen. Nå har jeg aldri tatt tiden på dette, men jeg kan aldri forestille meg at det tar mer enn maks 2-3 minutter. Om sommeren gjør jeg dette annenhver dag, men ikke om vinteren. Er det skikkelig kaldt ute, kan det være jeg bruker 1 minutt på å smøre inn leggene med lotion etterpå også for å ikke bli veldig tørr på huden. Og tja, det var det. Hvor gammel er du, og hvor lang tid bruker du på å klargjøre dine bein før en fest der du skal gå i (knekort-ish) kjole? Anonymkode: e6bfb...e90
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Jeg pleier bein og føtter regelmessig uavhengig av fest eller hverdags. Dvs at jeg filer og smører føtter, barberer legger (det tar 30 sek i dusjen) og smører med bodylotion (10sek). Det tar veldig kort tid, og er akkurat det samme jeg gjorde i 20-årene. Anonymkode: c4d11...a9e
Himmel og hav Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 Siden jeg har hårløse legger og allikevel smører meg hver gang jeg dusjer, så bruker jeg den tida det tar å få på seg strømpebukse. Kanskje 30 sek? Det er vinterstid, da. Om sommeren tar det den tida det tar å lakke tåneglene, og når det først er gjort så holder det jo en evighet. Så vi er vel på sekunder der også.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Jeg er 38 og raker over på vinterstid om jeg skal ha strømpebukse på. Klarer sjeldent ta alt, for det går fort og er drit kjedelig. Anonymkode: e1e67...840
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Barberer som regel ingenting om vinteren. Men skal jeg gå i kjole eller lignende barberer jeg meg. Jeg bader fast i 2 timer annenhver dag, da barberer jeg meg om jeg må. Anonymkode: f4e8a...316
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Oi, det var en skikkelig trist holdning. Anonymkode: 05a1b...207
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Sminke beina?? Anonymkode: aa959...3b5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Oi, det var en skikkelig trist holdning. Anonymkode: 05a1b...207 Er det trist at jeg har andre prioriteringer enn å fremheve bena mine. OK… Anonymkode: 240df...30e
frk Nilsen Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Dævver 😂 Nwesflash - man kan vise flotte bein uten alt dette altså.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er det trist at jeg har andre prioriteringer enn å fremheve bena mine. OK… Anonymkode: 240df...30e Det er trist at du tror at du ikke kan vise frem beina uten å gå gjennom et vilt regime først, at de ikke kan vises frem med mindre de er perfekte, og at du mener at andre heller ikke skal det. Anonymkode: 05a1b...207
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er trist at du tror at du ikke kan vise frem beina uten å gå gjennom et vilt regime først, at de ikke kan vises frem med mindre de er perfekte, og at du mener at andre heller ikke skal det. Anonymkode: 05a1b...207 Klart jeg kan. Jeg går bare ikke i en kjole som FREMHEVER bena mine, uten at jeg har gjort bena klar for det. Anonymkode: 240df...30e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): og at du mener at andre heller ikke skal det. Anonymkode: 05a1b...207 Og hvor kom det fra, forresten? Anonymkode: 240df...30e
Himmel og hav Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Her er det mye jeg ikke har vært borti når det gjelder bein. Trening og bruning skjønner jeg, men polering og sminking av legger er helt fremmed for meg. Vil du utdanne ei dame som tenker at body lotion og pene strømper er det som skal til? Nøyaktig hva poleres og sminkes?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 Håefjerningskrem, lotion og litt selvbruning. Så er jeg klar for fest. Ingen trening eller polering. I vinterhalvåret er det jo strømper under uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det trist at jeg har andre prioriteringer enn å fremheve bena mine. OK… Anonymkode: 240df...30e Er det mulig! Jeg gir opp forumet. Takk til deg som var den berømte dråpen 🙃makan til idiotiske kvinnfolk. Anonymkode: 159c9...115
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det trist at jeg har andre prioriteringer enn å fremheve bena mine. OK… Anonymkode: 240df...30e Antar du har framifrå puppestell som du heller fremhever og da kan ha vinterpels på beina.
Lagertha Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For å ikke kuppe kjoletråden helt, lager jeg en ny rundt noe jeg nå ble oppriktig nysgjerrig på. Det var en i tråden som påstod at kvinner over 40 år trenger mye mer tid på å gjøre beina klar til fest i kjole enn en 20-åring, og nå lurer jeg fryktelig på hvordan det er mulig? Selv er jeg 43 år, og dusjer hver morgen når jeg står opp. Hvis jeg vet at jeg skal ha på meg kjole den dagen, barbere jeg armhulene og leggene mens jeg først er i dusjen. Nå har jeg aldri tatt tiden på dette, men jeg kan aldri forestille meg at det tar mer enn maks 2-3 minutter. Om sommeren gjør jeg dette annenhver dag, men ikke om vinteren. Er det skikkelig kaldt ute, kan det være jeg bruker 1 minutt på å smøre inn leggene med lotion etterpå også for å ikke bli veldig tørr på huden. Og tja, det var det. Hvor gammel er du, og hvor lang tid bruker du på å klargjøre dine bein før en fest der du skal gå i (knekort-ish) kjole? Anonymkode: e6bfb...e90 Likt som deg. 😊Samme prosedyre siden jeg var 16. Er 39 nå.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (11 minutter siden): Antar du har framifrå puppestell som du heller fremhever og da kan ha vinterpels på beina. Så lenge jeg har pyntet meg litt så får det holde altså. Nå har jeg fått oppmerksomhet på grunn av kroppen min i snart 30 år. Så nå som jeg slipper det, gidder jeg virkelig ikke prøve å få det. Anonymkode: 240df...30e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Er det mulig! Jeg gir opp forumet. Takk til deg som var den berømte dråpen 🙃makan til idiotiske kvinnfolk. Anonymkode: 159c9...115 Hjelper ikke om beina er aldri så fine, når dette er den innstillingen man har! Men nå får du god tid til å smøre bena, da, siden du ikke vil være her Anonymkode: 240df...30e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #21 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Oi, dette må jeg nesten ta steg for steg. 1. Trening. Det er det jo veldig mange som gjør, og uansett trenger man absolutt ikke trene noe videre for å vise fram leggene sine synes jeg. 2. Brune dem. Hvorfor skulle man det? De fleste har strømpebukse på uansett, gjerne sort til julebordskjoler. 3. Polering. Jeg skjønner helt oppriktig talt ikke hva du mener med dette. Hvordan polerer man legger? 4. Sminke?!? Pleier folk å sminke leggene sine??? Det har jeg aldri hørt om før i så fall 😂 5. Fotstell. De fleste bruker pensko til kjoler, og spesielt med strømpebukse på så er det ingen som ser føttene. Om sommeren steller vel de fleste føttene litt uansett? 6. Høye hæler. For det første må man ikke ha det, for det andre er da virkelig ikke balansen SÅ mye redusert som 40-åring at det er verre enn da en var 20 år. Og er det virkelig å vise bena fram å gå med knelange kjoler? I mitt hode må de være lårkorte, altså nesten rett under rumpen, for å snakke om å ville vise fram rumpen. HI Anonymkode: e6bfb...e90
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #22 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Oi, dette må jeg nesten ta steg for steg. 1. Trening. Det er det jo veldig mange som gjør, og uansett trenger man absolutt ikke trene noe videre for å vise fram leggene sine synes jeg. 2. Brune dem. Hvorfor skulle man det? De fleste har strømpebukse på uansett, gjerne sort til julebordskjoler. 3. Polering. Jeg skjønner helt oppriktig talt ikke hva du mener med dette. Hvordan polerer man legger? 4. Sminke?!? Pleier folk å sminke leggene sine??? Det har jeg aldri hørt om før i så fall 😂 5. Fotstell. De fleste bruker pensko til kjoler, og spesielt med strømpebukse på så er det ingen som ser føttene. Om sommeren steller vel de fleste føttene litt uansett? 6. Høye hæler. For det første må man ikke ha det, for det andre er da virkelig ikke balansen SÅ mye redusert som 40-åring at det er verre enn da en var 20 år. Og er det virkelig å vise bena fram å gå med knelange kjoler? I mitt hode må de være lårkorte, altså nesten rett under rumpen, for å snakke om å ville vise fram rumpen. HI Anonymkode: e6bfb...e90 *vise fram bena Skulke det så til slutt der. HI Anonymkode: e6bfb...e90
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #23 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hehehehe, det var jeg som skrev det innlegget og det er ikke snakk om hvor lang tid det tar å barbere bena altså. Med mindre man er helt ubrukelig med høvel så går jo det på få sekunder. Snakker om alt som skal til av trening og bruning og polering og sminke, for å gå med en kjole som fremhever bena, for ikke å snakke om fotstell og det å sprade på hæler. Har man helt alminnelige ben og har tenkt å slenge på seg strømpebukser, så ville jeg heller gått for en kjole som fremhever andre ting enn bena. Anonymkode: 240df...30e Hva mener du med å sminke beina? Anonymkode: 05a1b...207
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #24 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Oi, dette må jeg nesten ta steg for steg. 1. Trening. Det er det jo veldig mange som gjør, og uansett trenger man absolutt ikke trene noe videre for å vise fram leggene sine synes jeg. 2. Brune dem. Hvorfor skulle man det? De fleste har strømpebukse på uansett, gjerne sort til julebordskjoler. 3. Polering. Jeg skjønner helt oppriktig talt ikke hva du mener med dette. Hvordan polerer man legger? 4. Sminke?!? Pleier folk å sminke leggene sine??? Det har jeg aldri hørt om før i så fall 😂 5. Fotstell. De fleste bruker pensko til kjoler, og spesielt med strømpebukse på så er det ingen som ser føttene. Om sommeren steller vel de fleste føttene litt uansett? 6. Høye hæler. For det første må man ikke ha det, for det andre er da virkelig ikke balansen SÅ mye redusert som 40-åring at det er verre enn da en var 20 år. Og er det virkelig å vise bena fram å gå med knelange kjoler? I mitt hode må de være lårkorte, altså nesten rett under rumpen, for å snakke om å ville vise fram rumpen. HI Anonymkode: e6bfb...e90 Men altså, nå har jo jeg sagt at jeg ikke gidder dette styret selv. Og de fleste av dere vil jo uansett ha på dere sorte strømpebukser og mener i tillegg at dere ikke fremhever bena i korte kjoler. Så da blir det bare helt feil om vi skal fortsette diskusjonen? Om noen er interessert i sminke på ben, så er det bare å google Anonymkode: 240df...30e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2023 #25 Skrevet 22. november 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): 6. Høye hæler. For det første må man ikke ha det, for det andre er da virkelig ikke balansen SÅ mye redusert som 40-åring at det er verre enn da en var 20 år. Akkurat denne har jeg lyst til å kommentere. Balansen er en av de tingene de kan måle alderen på, og forskjellen mellom 25 år og 45 år er faktisk nokså stor. To og en halv ganger bedre balanse som 25-åring sammenlignet med som 45-åring. https://www.itromso.no/nyheter/i/V10Xgl/slik-sjekker-du-enkelt-din-biologiske-alder#:~:text=Dersom du klarer å holde,sekunder - 25-30 år. Anonymkode: 240df...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå