Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon fra en forelder i klassen som sa at mitt barn hadde mobbet hennes. Jeg ble rimelig overrasket for dette er ikke noe mitt barn har gjort tidligere.  Hun er veldig forsiktig og stille og tilbakemeldinger til nå er at hun er snill og empatisk. 
Mitt barn skal ha sagt at dette barnet var en usikker drittunge. Når jeg nå får kontekst av eget barn så kjenner jeg at dette var en kommentar dette barnet fortjente. 
Mitt barn har begynt i korps og hver mandag når hun og klassevenninne avtaler å møtes på øving så har dette barnet sagt ting som, korps er for nerder. De som ikke klarer å løpe driver med korps. Jeg har ikke giddet å ta det opp med noen, jeg har sagt til mitt barn at dette er ikke noe å bry seg om, overse henne. Men så fikk mitt barn nok. Denne jenta sa til henne, haha de som ikke klarer kaste ball må spille i korps, så svarer mitt barn de som er  en usikker drittunge snakker stygt om andres hobby. 
Nå kjenner jeg at dette gidder jeg ikke legge meg opp i. Og jeg har mest lyst å si til denne mammaen at dette ba hun om. Ferdig snakka. Jeg kommer ikke til å ta mitt barn for dette, det var en grei tilbakemelding. Man skal ikke finne seg i dritt. 
Hva hadde du sagt til denne mora? Jeg skal ta en prat med eget barn (fordi dette ikke er greit) og latt det passere, eller sagt det rett frem. Dette har hun lagt opp til med å snakke nedsettende om korps siden august. 

Anonymkode: 38c35...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den andre moren har nok fått høre en helt annen historie enn deg, og ingen av historiene er nok helt nøytrale og fullstendige. Kan du ikke ta en telefon til denne moren og snakke om saken? Jentene hakker tydelig vis på hverandre uten at vi kan bite hverken hvem som begynte eller hvem som er "offeret". Prøv om dere sammen kan finne på noe som kan gjøre at forholdet mellom jentene forbedres, uten å forsøke å plassere skyld.

Anonymkode: e3f46...515

Skrevet

Først ville jeg pustet dypt inn og ut et par ganger, og kanskje ventet til i morgen med å følge opp, for å ikke svare mens jeg er sint. 

Så hadde jeg sendt en melding. Forklart hvordan det ligger an og sagt at dette ser du på som en respons på flere ting det andre barnet har gjort, og ikke noen mobbing fra ditt barns side. Og kanskje lagt til at siden denne saken nå er løftet til foreldrenivå er det fint om hun kan ta en prat med sin datter også. 

Anonymkode: 0fed4...24c

Skrevet

Selvsagt er historier fortalt fra eget perspektiv men jeg er ikke det minste i tvil om at dette barnet startet og jeg har hørt både fra eget barn, andre barn og en annen mamma at dette barnet harselerer med korps. De er såpass store at jeg ønsker de skal lære å håndtere slikt selv. Derfor har jeg ikke tatt det opp. 
Jeg kan ta en skikkelig prat og forklare foranledningen, men samtalen var litt amper og bebreidende så jeg gikk litt i skyttergraven selv med en gang. Nå er jeg egentlig mest oppgitt. Jeg får tenke på det til i morgen. Vil ikke krangle men samtidig ønsker jeg også å være klinkende klar på at dette vil vi ikke si unnskyld for, dette er kun et resultat av egen oppførsel. 

Skrevet

Verste som finnes er mødre som kaster seg over telefonen så fort drittungen kommer hjem og forteller en løgnaktig historie der forhistorien uteblir. Slike mødre ringer rundt og forteller at deres barn blir mobbet osv. 

Som regel kommer sannheten frem, HI. Hadde ikke latt dette være. Hadde sendt en melding og skrevet at du nå har snakket med datteren din, og hun sier "bla bla bla" og at dere har snakket om dette. Fint om hun tar en prat med sin datter også.

Kanskje hun tenker seg om før hun ringer deg igjen ved en senere anledning. 

Anonymkode: 6f22c...069

Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende. Fikk en telefon fra en mor (lyttet til det hun hadde å si). Jeg snakket med barnet mitt. Vi voksne pratet saklig sammen igjen på telefonen for å fylle hullene i historien med hva begge barna fortalte sine respektive foreldre. Så møttes vi alle for å skvære opp. Null skade, og god lærdom for begge barna. 
Ikke vær bitter. Dette er en ypperlig mulighet for utvikling. Det er også viktig å vise barna at det de sier blir tatt alvorlig på godt og vondt. 

Anonymkode: dbdf0...5fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har opplevd noe lignende. Fikk en telefon fra en mor (lyttet til det hun hadde å si). Jeg snakket med barnet mitt. Vi voksne pratet saklig sammen igjen på telefonen for å fylle hullene i historien med hva begge barna fortalte sine respektive foreldre. Så møttes vi alle for å skvære opp. Null skade, og god lærdom for begge barna. 
Ikke vær bitter. Dette er en ypperlig mulighet for utvikling. Det er også viktig å vise barna at det de sier blir tatt alvorlig på godt og vondt. 

Anonymkode: dbdf0...5fc

Godt mulig denne mammaen angrer på samtalen og at det er mulig å oppføre seg som voksne folk, men den samtalen jeg fikk var direkte uhøflig og konfronterende. Det var lite rom for en god samtale. Det er det som gjør meg så oppgitt nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Fikk en telefon fra en forelder i klassen som sa at mitt barn hadde mobbet hennes. Jeg ble rimelig overrasket for dette er ikke noe mitt barn har gjort tidligere.  Hun er veldig forsiktig og stille og tilbakemeldinger til nå er at hun er snill og empatisk. 
Mitt barn skal ha sagt at dette barnet var en usikker drittunge. Når jeg nå får kontekst av eget barn så kjenner jeg at dette var en kommentar dette barnet fortjente. 
Mitt barn har begynt i korps og hver mandag når hun og klassevenninne avtaler å møtes på øving så har dette barnet sagt ting som, korps er for nerder. De som ikke klarer å løpe driver med korps. Jeg har ikke giddet å ta det opp med noen, jeg har sagt til mitt barn at dette er ikke noe å bry seg om, overse henne. Men så fikk mitt barn nok. Denne jenta sa til henne, haha de som ikke klarer kaste ball må spille i korps, så svarer mitt barn de som er  en usikker drittunge snakker stygt om andres hobby. 
Nå kjenner jeg at dette gidder jeg ikke legge meg opp i. Og jeg har mest lyst å si til denne mammaen at dette ba hun om. Ferdig snakka. Jeg kommer ikke til å ta mitt barn for dette, det var en grei tilbakemelding. Man skal ikke finne seg i dritt. 
Hva hadde du sagt til denne mora? Jeg skal ta en prat med eget barn (fordi dette ikke er greit) og latt det passere, eller sagt det rett frem. Dette har hun lagt opp til med å snakke nedsettende om korps siden august. 

Du får fortelle alt din datter sa, hun er sikkert ikke klar over det

Anonymkode: 85bb3...c7e

Skrevet

Ta det opp med henne og fortell ditt barns versjon. I morgen. 

Kan hende det er moren som har sagt nedsettende ting om korps. En far her holdt på å ramle av stolen da han fikk høre at barnet mitt spiller i korps. Helt uhørt mente han. 😂🎶
Men så ut som han satte pris på det da korpset marsjerte 17. mai. 🇳🇴

Anonymkode: c2de2...106

Skrevet

Det er svært få innspill fra andre foreldre man trenger å bry seg om. Og en drittunge fortjener å få høre det uansett.

Skrevet

Vi hadde ei mor som kom over støtt og stadig innimellom for å klage på vår sønn og måten han oppførte seg mot hennes. Vår bare tok igjen/svarte tilbake da hennes unge var/er en drittunge. 

Vi var også over et par ganger, spesielt da sønnen hennes sto ute på trampolina og kalte sønnen vår stygge ting. Hun var også ute, men sa ingenting til sønnen sin.

Hun kom ikke når rektor kalte inn til møte da mye av dette skjedde på tur/retur skolen. 

Vi har gitt sønnen vår beskjed om å ignorere hennes, noe han også gjør.

Anonymkode: 0acaf...ac0

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Godt mulig denne mammaen angrer på samtalen og at det er mulig å oppføre seg som voksne folk, men den samtalen jeg fikk var direkte uhøflig og konfronterende. Det var lite rom for en god samtale. Det er det som gjør meg så oppgitt nå. 

Åja, du har fått en sånn. Det er mobbing når noen tar igjen og sjefen er psykopat så fort det stilles litt krav. 

Jeg ville gjort som 24c beskriver. Det er nok lurt å ha en helt saklig, konkret tilbakemelding. Helst skriftlig. 

Anonymkode: 9685d...ccd

Skrevet

Jeg tror ikke du er tjent med en videreføring av diskusjonen med denne moren. Jeg ville sendt en mld «Hei. Jeg har snakket med Nora. Hennes versjon er ikke helt lik Annes. Takk for at du ga beskjed» 

Anonymkode: 5de83...683

Skrevet

Du bør faktisk rose barnet ditt for å stå opp for seg selv. Det er den andre jenta som driver med mobbing, og siden din er mer forsiktig av seg, så er det bra at hun tør stoppe den andre.  Det er en god ting at hun ikke finner seg i å bli tråkket på, og det bør du si til henne.

Du burde sagt det til moren som ringte også.

Anonymkode: ca5d0...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...