Gå til innhold

Hva har dere som støttet nedsteningen å si om Tegnells tanker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er lett å være etterpåklok, at man tar avgjørelser på bakgrunn av det man vet der og da og ikke på bakgrunn av hva man tilegner seg senere. Og alle de som døde var også verdifulle mennesker.

Anonymkode: 875c6...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at det er lett å være etterpåklok, at man tar avgjørelser på bakgrunn av det man vet der og da og ikke på bakgrunn av hva man tilegner seg senere. Og alle de som døde var også verdifulle mennesker.

Anonymkode: 875c6...7ba

Men hvorfor klartte svenskene å ta så mye bedre valg enn oss da?

Anonymkode: af81d...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor klartte svenskene å ta så mye bedre valg enn oss da?

Anonymkode: af81d...697

Svenskene valgte å ta en veldig mye større risiko enn vi gjorde. Det kunne gått veldig ille, men heldig vis for dem  gikk det ikke så galt som det kunne gjort.

Anonymkode: 55408...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor klartte svenskene å ta så mye bedre valg enn oss da?

Anonymkode: af81d...697

 Sverige hadde mange flere dødsfall pr innbygger enn det Norge hadde.

Anonymkode: 69186...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor klartte svenskene å ta så mye bedre valg enn oss da?

Anonymkode: af81d...697

De tok ikke mye bedre valg enn oss. 

Anonymkode: 875c6...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

 Sverige hadde mange flere dødsfall pr innbygger enn det Norge hadde.

Anonymkode: 69186...32f

Det har jevnet seg ut. Nå har Sverige og Norge hatt ca like mange coronadødsfall, ifht populasjon. 

Anonymkode: 218ba...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/bok/sjokkert-over-norge/80449073

 

Jeg tenker, i likhet som jeg tenkte da dette pågikk, at nedstengingen og munnbindpåbudet var et stort feilgrep. 

Anonymkode: af81d...697

Her burde anmelderen virkelig ha søkt opp gamle artikler og sett gamle intervjuer.

Tegnell mente den gang lite av det han nå påstår at han mente. Han var feks opprinnelig ikke opptatt av verken barn eller unge. 

Anonymkode: 3327d...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om det hadde bært en trussel om at en atombombe skulle lande i Oslo og alle i Oslo ble evakuert i bomberom i 48 timer, og alle fikk jodtabletter, så hadde vi ikle sutret til staten om den ikke kom likevel. Man tar alltid hensyn til tingene ut fra den situasjonen man står i, hvilke ressurser man har, erfaring fra andre lignende situasjoner og hva man vet der og da. Alle andre pester i form av både bakterier og virus har vi kvittet oss med ved hygiene og isolasjon. Selv om noen av dem fortsatt eksisterer i dag, så har vi klart å finne medisiner mot det. Man bruker de midlene man har. Hadde vi ikke brukt munnbind, så hadde vi klaget på at det var grunnen til smitte. 

Anonymkode: 63d7d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har jevnet seg ut. Nå har Sverige og Norge hatt ca like mange coronadødsfall, ifht populasjon. 

Anonymkode: 218ba...b84

Nei, det stemmer ikke.

Anonymkode: 69186...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke.

Anonymkode: 69186...32f

Vg har en sak om det i dag hvor de viser til tall som sier det har jevnet seg ut. Sverige hadde også den laveste overdødeligheten i Europa i 20, 21 og 22. De hadde et langt åpnere samfunn og barn gikk på skole. Har du andre tall en Vg, hadde det vært interessant å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (18 minutter siden):

Vg har en sak om det i dag hvor de viser til tall som sier det har jevnet seg ut. Sverige hadde også den laveste overdødeligheten i Europa i 20, 21 og 22. De hadde et langt åpnere samfunn og barn gikk på skole. Har du andre tall en Vg, hadde det vært interessant å se.

Det var skolenedstengninger i Sverige også i perioder.

Anonymkode: dfa77...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (31 minutter siden):

Vg har en sak om det i dag hvor de viser til tall som sier det har jevnet seg ut. Sverige hadde også den laveste overdødeligheten i Europa i 20, 21 og 22. De hadde et langt åpnere samfunn og barn gikk på skole. Har du andre tall en Vg, hadde det vært interessant å se.

Men jeg for min del er glad for at mamma fikk leve 2 år lenger. Det var hun også.

Anonymkode: ff43b...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg mente det var en urett her ganske lenge. Mitt svar her var nr.24
 

Kritiserte også oppslaget i vg, da han ble fremstilt som mannen med ljåen. For på det tidpunktet legitimerte medier det å henge ut en enkeltperson for å ha ett annet syn enn det konforme folkeslaget vi er. Hans var basert på fag og erfaring, folkets på noe du har blitt fortalt og gjentar.
 

I begge trådene viste de konforme at de var greit i stand til å slenge dritt fordi de anså seg selv som moralsk overlegne.  

Anonymkode: 950f4...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 3.11.2023 den 23.18):

Vel, jeg mente det var en urett her ganske lenge. Mitt svar her var nr.24
 

Kritiserte også oppslaget i vg, da han ble fremstilt som mannen med ljåen. For på det tidpunktet legitimerte medier det å henge ut en enkeltperson for å ha ett annet syn enn det konforme folkeslaget vi er. Hans var basert på fag og erfaring, folkets på noe du har blitt fortalt og gjentar.
 

I begge trådene viste de konforme at de var greit i stand til å slenge dritt fordi de anså seg selv som moralsk overlegne.  

Anonymkode: 950f4...f06

Ja, det var fritt fram å henge ut ALLE som ikke nesegrust tilba myndighetenes befalinger. Det var jo helt absurd til tider.
Og så var det oss da, som ba folk besinne seg, kanskje tenke seg om to ganger før de slukte befalingene rått, som fikk stempelet konspirasjonsteoretikere umiddelbart. 

Anonymkode: 9e362...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...