Gå til innhold

Hmm. Hvordan VET de at det er viruset som gir «longcovid» og ikke vaksinen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke alle som har long covid er vaksinert.

Anonymkode: 36c66...206

Mer enn 80% av alle i Norge er vaksiner med minst én dose.
Hvordan VET de at det er viruset, og ikke er vaksinen som er årsaken til «longcovid?» 

Hvor mange uvaksinerte er egentlig plaget med longcovid?

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mer enn 80% av alle i Norge er vaksiner med minst én dose.
Hvordan VET de at det er viruset, og ikke er vaksinen som er årsaken til «longcovid?» 

Hvor mange uvaksinerte er egentlig plaget med longcovid?

Anonymkode: 19e0e...47a

Fordi de er forskere som forsker på dette og som vet mye om saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dette dukket opp som et problem før vaksinen i det hele tatt eksisterte, og fordi de støtter seg på data fra svært mange, ikke bare i Norge. 

Anonymkode: 98dfb...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å sammenligne vaksinerte med uvaksinerte. Når det er ett stort nok utvalg, justert for andre faktorer, så kan man sammenligne disse gruppene. 

Anonymkode: e0a0e...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Mer enn 80% av alle i Norge er vaksiner med minst én dose.
Hvordan VET de at det er viruset, og ikke er vaksinen som er årsaken til «longcovid?» 

Hvor mange uvaksinerte er egentlig plaget med longcovid?

Anonymkode: 19e0e...47a

Fordi folk fikk long covid før vaksinen kom.

Anonymkode: 36c66...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er motsatt. Jeg tror vaksinen har gitt skader som de nå kamuflerer som long covid. 

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Longcovid var et ord som dukket opp før covidvaksine. Altså eksisterte det før vaksinen kom. Hvis du regner på det, så tok det ganske lang tid fra covid kom til vaksinen kom. 

Anonymkode: 0c52b...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Longcovid var et ord som dukket opp før covidvaksine. Altså eksisterte det før vaksinen kom. Hvis du regner på det, så tok det ganske lang tid fra covid kom til vaksinen kom. 

Anonymkode: 0c52b...279

Det var ingen som snakket om long covid sommeren 2020. Vaksinen kom i desember, alle ble vaksinert i løpet av vinteren 21, og etter det «eksploderte» long covid.

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg blir populær i fremtidig forskning. Er uvaksinert.

Har hatt korona 2 ganger, ble ikke syk noen av gangene, null long-covid, ikke vært noe syk siden influensa for 4 år siden.

Anonymkode: 638d5...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Håper jeg blir populær i fremtidig forskning. Er uvaksinert.

Har hatt korona 2 ganger, ble ikke syk noen av gangene, null long-covid, ikke vært noe syk siden influensa for 4 år siden.

Anonymkode: 638d5...67f

Samme her! Ikke forkjøla en gang ☺️

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var ingen som snakket om long covid sommeren 2020. Vaksinen kom i desember, alle ble vaksinert i løpet av vinteren 21, og etter det «eksploderte» long covid.

Anonymkode: 19e0e...47a

Det stemmer ikke, alle de her artiklene er fra 2020, alle er fra før en eneste vaksine er satt.

Denne er fra sept 20 :

Det forskes mye på langtidseffektene etter akutt covid-19. Selv om mye fortsatt er usikkert, beskrives det nå et sykdomsmønster i internasjonal litteratur: «post-acute covid-19» eller «long covid».

 

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/long-covid-per-2020/'


Dnne er fra oktober 20 :

Sørlandet sykehus og Sykehuset Telemark vil se nærmere på pasienter som føler at de ikke blir helt bra igjen etter å ha hatt covid-19.

Forskningen på fenomenet som også har fått sitt eget navn – «long covid» – blir innlemmet i forskningsprosjektet COVITA ved Sørlandet sykehus og Sykehuset Telemark med håp om å kartlegge og teste flere enn 1000 deltakere regelmessig de neste tre årene.

https://sykepleien.no/2020/10/norske-forskere-kartlegger-symptomer-og-plager-etter-covid-19

 

Denne er fra september 20 :

https://tidsskriftet.no/2020/09/kronikk/langvarig-syk-etter-covid-19

 

Anonymkode: 36c66...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var ingen som snakket om long covid sommeren 2020. Vaksinen kom i desember, alle ble vaksinert i løpet av vinteren 21, og etter det «eksploderte» long covid.

Anonymkode: 19e0e...47a

Longcovid fikk to jeg kjenner sommeren 2020. En av de er vaksinert med en vaksine, og ble bedre etter den. Den andre sliter med mange andre sykdommer pluss longcovid fortsatt. Er ikke blitt frisk etter covid. Det ene har avløst det andre. 

Anonymkode: 0c52b...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, etter at folk begynte å vaksinere seg mot dette, så kan mange symptomer også skyldes vaksinen. Hva som er hva kan man derfor ikke vite. Det er garantert at vaksinen har skylden for at folk sliter med ting i etterkant. Like garantert som at noen får long-covid. 

Anonymkode: fe12b...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post viralt fatigue syndrom er ikke noe som plutselig oppstod da Covid'n dukket opp. Så det at virus kan gi langtids plager som utmattelse vet man fra før. Long-covid er et ganske diffust begrep som sikkert kan skyldes både viruset og ikke minst hele situasjonen som vi var med, både fysisk og psykisk og stressrelatert som følge av redsel og bekymring, og sikkert andre ting og stresset med alt fravær i enkelt yrker. 

Anonymkode: 2f420...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk covid 3 dager før første dose. Var syk i 8 mnd. Sliter fortsatt med noen småting. Tenker at d er mange ting som har innvirkning. Du kan få ME /LC av en kraftig influensa eller andre infeksjoner også.

Legen min hadde en teori om at siden jeg var så uheldig å få kyssesyke i 20 også fikk covid i 21 så var kroppen immunforsvaret mitt allerede nede.

Er tilfeldigheter/tidligere sykehistorien/ditt genetiske immunforsvar osv. Tok vaksinen etter 8-9 mnd. Ble ikke dårlig av den og ikke noe verre. 

 

Anonymkode: 821a0...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.12.2023 den 0.48):

Jeg fikk Covid i mai 2020 og sliter fortsatt med Long Covid. Er forøvrig uvaksinert.

Anonymkode: 960e8...47a

Da er du den første jeg har hørt om noengang. 

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om økningen i plutselige dødsfall. Har jo steget betydelig i så å si alle land og det eneste man vet er at det ikke er corona relatert. Det er teorier om at dette skyldes vaksinen og jeg syns det er skummelt at dette feies under teppet. Ble tatt opp i parlamentet nå senest rett før jul av en britisk politiker. Hva har vi egentlig vært med på???

Anonymkode: b5f16...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

For ikke å snakke om økningen i plutselige dødsfall. Har jo steget betydelig i så å si alle land og det eneste man vet er at det ikke er corona relatert. Det er teorier om at dette skyldes vaksinen og jeg syns det er skummelt at dette feies under teppet. Ble tatt opp i parlamentet nå senest rett før jul av en britisk politiker. Hva har vi egentlig vært med på???

Anonymkode: b5f16...0f0

Enig. Det blir avfeid som konspirasjonsteori som vanlig.

Anonymkode: 19e0e...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er denne dokumenteringen av en økning av plutselig dødsfall?jeg ønsker å se skikkelige statistikker på at dette faktisk stemmer, eller så er det rett og slett bare fake news.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (10 minutter siden):

Hvor er denne dokumenteringen av en økning av plutselig dødsfall?jeg ønsker å se skikkelige statistikker på at dette faktisk stemmer, eller så er det rett og slett bare fake news.

Norge hadde "bare" en økning på 10,2% økning. https://sykepleien.no/2023/06/kraftig-okning-i-antall-dode-i-fjor

Spesielt økning i hjerte relaterte dødsfall. Det er andre land som har langt høyere økning enn Norge (16% og oppover). 

Jeg reagerer og det gjør også flere jeg kjenner (alle er forsåvidt vaksinerte og ingen er konspirasjonsteoretikere).

Dette er noe som du lett kan finne ut av da det står om det i media i hele verden, selv om det jo ikke får den oppmerksomheten som jeg synes det burde fått. 

Anonymkode: b5f16...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...