Gå til innhold

Er på besøk hos venninne og det ble en merkelig kveld


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er hos en venninne, i Tyskland. Vi ankom fredag og skal være hos dem hele høstferien.  Jeg har med meg to gutter (11 og 12 år).

Venninnen min legger opp til at vi skal besøke museum, selv om jeg har sagt at dette ikke er noe for oss. Så i dag var vi på museum, hun har avtalt å treffe andre og at disse skal være vår guide, sammen med henne, så det var vanskelig å si at vi ikke hadde noen ønsker om det.  Jeg har fortalt henne hva vi liker å gjøre, spesielt de første dagene synes vi det er gøyere å slenge inne i byen, enn det er å gå på ulike museum. 

Idag skulle familien hennes ha gjester og hun dro oss avgårde på en hopp på/hopp av buss, men skulle bestemme hvor vi skulle hoppe av og så bar det rett på et marked. Hun var veldig ivrig på hva jeg skulle kjøpe, men jeg hadde ikke lyst på noe av det hun foreslo. Da hun forstod det, endte hun opp med å kjøpe det hun ville vi skulle ha, til oss. Blir litt oppgitt, ønsker jo ikke å virke utakknemlig for det hun kjøper. Jeg har kort og mobiltelefon i samme cover og nå har hun kjøpt lommebok til meg, for hun vil så gjerne at jeg skal ha kortene mine adskilt fra lommeboka. Tanken er god, men jeg ønsker ikke noe lommebok.

Da vi kom hjem etter denne sightseeingen, hadde hele hennes svigerfamilie (vi har aldri møtt dem) samlet seg hos dem for dette selskapet, som begynte klokka 16. Vi hadde ikke spist siden frokost og var veldig sultne allesammen. Fikk streng beskjed om ikke å spise lunsj pga denne middagen. Da vi kom hjem, hadde alle gjestene ankommet. Venninnen min, jeg og ungene alle for å pynte seg og kom til bordet der de stod og ventet. Venninnen min pekte at ungene mine skulle sitte i motsatt ende av oss, men der var jo ikke ledig. Mannen hennes gikk så for å hente stoler til barna mine, men da sa hun til dem: Vil dere ikke gå og bade i svømmebassenget? Jeg reagerte på det, og da hun gjentok dette er at eldstemann såvidt hadde fått en smaksprøve på tallerken (mannen hennes som serverte), sa jeg bare til henne, at det er ok (da satt hun i dialog med noen andre, snudde seg igjen mot dem og gjentok, dere kan gå i svømmebassenget, snudde seg igjen og pratet videre), jeg tar dem med meg til svømmebassenget. Mannen ble litt fortvilet, men jeg gjentok og sa at "NN" vil de går i svømmebassenget, så jeg blir med dem.

Svømmebassenget ligger utenfor dems hage, det er fellesbasseng med andre naboer. 

Lurer litt på hva vi skal gjøre fremover. De hadde fest, ingen av oss har spist siden frokost i går, hun har planlagt at vi skal til en annen by mandag, men jeg har bare ikke lyst til å dra. Vi kan ta til hotell resten av ferien, men det blir litt tungvindt, for de bor avsides til og det er tungvindt å komme seg til tog, etc. Regner med hun blir fornærmet om vi drar. Hun kom med en tallerk med mat til meg ved bassenget, ikke til ungene, bare så det er sagt. Etterpå, krevde hun at jeg skulle komme å spise og når jeg takket nei, brukte hun argumentet at ungene er jo sultne. Men ungene ville ikke lengre tilbake for å spise og alle gikk rett til rommet. Jeg har nesten ikke sovet i natt, har grublet slik på dette. 

Hva skal jeg gjøre, mon tro. Beklager at dette ble langt.

Anonymkode: 3e313...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på hotell. Hadde ikke orket å ha det slik. Si det som det er, blir hun fornærmet er det hennes problem, ikke ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som det er en koselig høstferie, jeg synes du skal enten flytte på hotell, eller se an dagen i dag, kanskje hun roer seg litt i dag. Og så må du spise, man blir mer fortvilet på tom mage...

Anonymkode: 028e2...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo totalt overkjørt. Er dette en god venninne? Eller ei du knapt kjenner? 

Anonymkode: 798f9...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet et hotell med engang. Det er det som er gøy for barna. Og deg. Ikke henge med denne dama.

Anonymkode: 798f9...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette høres ikke kjekt ut i det hele tatt! Hvis du kjenner henne godt, ville jeg forsøkt meg på en ærlig samtale og så gi det én dag til for å se om hun tar til seg tilbakemelding. Hvis ikke du kjenner henne godt nok til at du ønsker den praten, da hadde jeg dratt rett på hotell eller Airbnb el.l.

Anonymkode: f3b3e...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe å lure på da? Dra til et hotell og ha en fin ferie sammen med barna dine. Du kan ikke utsette dem for dette. Dersom området er stort nok til hop on og off forstår jeg ikke at det skal være tungvint å finne et hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere reiser videre til hotell så står dere jo fritt til å bo hvor dere vil? Sentralt eller ikke. 

Anonymkode: 0115a...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvordan går det nå da? 

Anonymkode: 028e2...670

Dagen i går ble litt bedre, ettersom vi ikke var med henne. I dag skulle vi egentlig på en reise sammen, men hun har utsatt den til tirsdag. Det passer oss egentlig utmerket, for jeg har ei annen venninne som inviterte oss på kvelds i dag, så da gjør vi heller det. Vi ønsker egentlig ikke å spise sammen med henne lengre, vil være minst mulig med henne, uten at hun legger to og to sammen. 

Hun vi bor oss, har det travelt i morgen, dermed utsatte hun reisen sin vår til tirsdag. Hun ville diktere hva vi skal gjøre i morgen, men jeg sa bare at vi klarer oss selv. Da foreslo hun at vi skulle sitte på med mannen inn til byen, han kjører klokka 09. Sa til henne hva vi ønsker å gjøre, men dette godtok hun ikke, og kom med allverdens andre forslag. Jeg var klar på at vi holder oss til vår plan. Hun avsluttet med å si at vi kunne gjøre hva vi ville, etter egentlig å ha sagt at vi ikke kom til å finne veien tilbake. Mannen skjøt inn at vi kan bruke google maps og jeg svarte at vi har vært ute og reist før. 

Egentlig håper jeg at hun helt avlyser den 4 dags turen som først ble redusert til 3 og nå 2 dagers. På en slik måte slipper jeg å avlyse. Ønsker ikke å lage drama ( hun synes nok at vi lagde drama lørdags kvelden da vi tok henne på ordet og gikk i svømmebassenget). At vi alle sammen kun spiste frokost lørdag, det fikk jeg fortalt til en felles venninne og det er henne vi skal til i morgen. Ser hun stusset på det da jeg fortalte det og jeg håper vi ikke drar utenbys likevel, så kan vi ha mer og mer fokus på hun kjekke. Vi har vært med henne hele søndag og ungene sa at dette var det kjekkeste på hele turen. Vi ble både hørt og sett. Da vi kom "hjem" og ble spurt av svigerdatteren til hun vi bor hos, avbrøt venninnen min, slik at jeg og svigerdatteren ikke fikk pratet. 

Ja, hun er fæl. Håper bare at vi kan ha en noenlunde grei ferie her nå, ettersom det er et stort tysk nettverk som jeg også er venner med og om vi  drar på hotell vet vi at de andre får vite det. Da vet vi også hvordan hennes side blir når vi har dratt. Hun kommer til å splitte meg fra alle. 

 

Anonymkode: 3e313...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...