Gå til innhold

Kjøring-henting av egne barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi inviterte en i klassen til å være sammenmed oss. Vi hentet hen, for det passet ikke for foreldrene å levere.

Hen har vært med oss i hele dag. Nå spør foreldrene om vi kan kjøre hen hjem også. Det tar 45 min hver vei.

Hva synes dere? Burde ikke foreldre ansvarlige for å hente/ levere egne barn, uansett hvem som inviterer? Og i det minste dele på ansvaret?

Anonymkode: 51da2...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt frekt. Jeg hadde sagt nei. 
Etter en hel dag med barn og besøk av barn hadde nok sofaen fristet mer enn 90 minutter i bil, sånn helt ærlig. De får hente selv. 

Anonymkode: 168a2...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt om det var meningen at de skulle hente. Men da vet du til neste gang, klare avtaler.

Anonymkode: 23f9d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er frekt om det var meningen at de skulle hente. Men da vet du til neste gang, klare avtaler.

Anonymkode: 23f9d...617

Vi avtale ingen ting, men jeg tenkte det var i det minste  naturlig å dele på kjøringen, fordi det er deres eget barn.

Men som du sier. Da vet en det til neste gang.

Anonymkode: 51da2...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vi avtale ingen ting, men jeg tenkte det var i det minste  naturlig å dele på kjøringen, fordi det er deres eget barn.

Men som du sier. Da vet en det til neste gang.

Anonymkode: 51da2...ef9

Normal høflighet ville jo også si at de hentet. Men det normale er ikke normalt for alle....

Anonymkode: 23f9d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi inviterte en i klassen til å være sammenmed oss. Vi hentet hen, for det passet ikke for foreldrene å levere.

Hen har vært med oss i hele dag. Nå spør foreldrene om vi kan kjøre hen hjem også. Det tar 45 min hver vei.

Hva synes dere? Burde ikke foreldre ansvarlige for å hente/ levere egne barn, uansett hvem som inviterer? Og i det minste dele på ansvaret?

Anonymkode: 51da2...ef9

Jeg ville trodd at du skulle levere,siden du inviterte. 

Men likevel, rart av dere begge parter å ikke avtale på forhånd. 

Anonymkode: a4bae...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok levert også siden jeg inviterte og ikke annet ble avtalt. Hadde de spurt om hun kunne være hos dere ville det jo vært annerledes. 

Avtal neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere inviterte og sa dere kunne hente. Da er det faktisk ikke "frekt" å tro at dere skal levere når dere ikke har avtalt noe annet. Hvis de ikke kunne levere er det jo naturlig å tro at de jobber eller opptatt med noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Anonym bruker skrev (På 2.10.2023 den 22.21):

Vi inviterte en i klassen til å være sammenmed oss. Vi hentet hen, for det passet ikke for foreldrene å levere.

Hen har vært med oss i hele dag. Nå spør foreldrene om vi kan kjøre hen hjem også. Det tar 45 min hver vei.

Hva synes dere? Burde ikke foreldre ansvarlige for å hente/ levere egne barn, uansett hvem som inviterer? Og i det minste dele på ansvaret?

Anonymkode: 51da2...ef9

Dere inviterte, dere leverer. 

Anonymkode: a4bae...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Dere inviterte, dere leverer. 

Anonymkode: a4bae...08d

Barnet er forhåpentligvis hjemme igjen nå 🤣

Anonymkode: 62a66...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dette er en gammel post, men rent generelt synes jeg det er merkelig at hvis man inviterer ett barn til å komme på besøk til sitt eget barn så forventer foreldrene til det barnet at man både skal hente og levere.

I min omgangskrets, i klassen til mitt barn (nå 6.klasse) og vennene hun har via fotball og ridning har jeg aldri opplevd en slik forventning. Alle foreldre uten unntak tenker at det er de som har ansvar for å levere og hente sitt eget barn hvis barnet blir invitert hjem til venner, og foreldrene ser på det som en bonus hvis de som inviterer henter og leverer. Personlig tenker jeg alltid at det er jeg som har ansvaret for at mitt barn blir levert og hentet, men selvfølgelig hyggelig hvis de som inviterer henter og leverer også men det er ikke vanlig.

Anonymkode: 42b58...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke foreldrene forvente! Det er rett og slett frekt å i det hele tatt å spørre om å levere også. 

Det vil da si at den som inviterte skal bruke tilsammen 3 timer for å hente og levere besøket. 
 

Ansvarsfraskrivelse fra foreldrene heter det der…

 

Anonymkode: e3b0d...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...