Gå til innhold

Tilbakebetaling til Nav-hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet fra Norge til et eøs noen år siden. Jeg har da gitt beskjed til Nav om å avslutte AAP da jeg flyttetr ut av landet. 

De har skrevet til meg at jeg kan i visse tilfeller beholde AAP. jeg synes at det var veldig rart at de skrev til meg flere ganger om dette . jeg skrev til dem at jeg ikke onsker AAP i utledet pga mange avisoppslag om folk som må betale tilbake osv. 

Det virket stusselig på om at de ville hjelpe. Lang historie kort mannen mistet flere måneder med dagpenger fordi de svarte etter fristen hadde gått ut for han å fylle ut meledkort. Vi opplevde Nav i andre tilfeller og at de holder tilbake informasjon og at vi mistet ogsp andre rettigheter. Det var vanskelig å stole på at de vil plutselig hjelpe oss med AAP i utlandet. 

 

anymay, 

de stopet AAP men de fortsatte å sende barbetrygden . Jeg trodde at siden vi er eøs borgere er det derfopr vi får barnetrygd. 

nå  esender de oss en forvarsel på at de vurdere å stoppe barnetrydgen fra flytte tidpunktet. 

Kan de stoppe vedtaket uten å kreve tilbake pengene?

Vi er veldig redde da dette blir en voldsom sum for oss som ikke bor i et rikt land med gode lønninger. 

Jeg føler også at Nav har svikta og ikke oss, siden vi gikk beskjed om flyttinga

 

SETTER stor pris pa svar 

Anonymkode: 5f038...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev innlegget for å høre om det er andre som har klart å omgjøre vedtaket når Nav gjør en feil? Jeg synes at Nav burde ha sjekket om vi har flere ytelser og gitt oss beskjed at vi ikke har krav på barnetrygd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nav gjør en feil er det dessverre som regel du/dere som må stå til rette for dette. Hvis det viser seg at du har fått feil eller for mye utbetalt, ligger skylden på deg fordi du ikke sjekket godt nok. Derfor har nav i mange tilfeller rett til å kreve pengene tilbakebetalt.

Anonymkode: c7e8e...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skriftlig fra dem at de stoppet AAP fordi vi har flyttet fra Norge. 

Så en eventuelt klage kommer ingen vei kanskje?

Kan det tele at lønna her er veldig mye mindre i forhold til N og kun en lønning i husholden pga sykdom hos den andre?

Vi vet virkelig ikke hvor vi skal ta pengene fra....

Anonymkode: 5f038...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest ja om det er mulig med advokat. Takk for linken! Har allerede vært i konatkt med en som sa at vi ikke har krav på fri rettshjelp. 

Er det noen her som har måttet betale tilbake til Nav?

Anonymkode: 5f038...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...