Gå til innhold

Søskennavn på samme bokstav?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to jenter med samme forbokstav. Dette var forsåvidt tilfeldig, da det var navn vi likte godt, uten så mye mer tanker rundt det. Men så skaper det plutselig noen dilemmaer nå.. For nå venter vi en lillebror.. og dilemmaet er om han skal få samme forbokstav som søstrene, eller sin egen bokstav?

Vi ønsker jo at navnene skal passe sammen. Men litt redd for at det skal bli for «mye» med tre navn på samme bokstav.. Samtidig er vi usikre på om han blir «utenfor», om han ikke har samme bokstav.. Vi har gode alternativer på ulike bokstaver. Og vi foreldre har andre bokstaver enn barna. Hjelp😅

Anonymkode: ebe95...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Eg syns det er fint når søskennavn henger samen. Eg veit det ikkje betyr noko, men eg ville valgt samme bokstav som dei andre når det allereie er to barn med samme bokstav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bruke samme forbokstav, men enig i at navn bør passe sammen. Du kan velge et navn på den bokstaven i jentenes navn det er mest trykk på, det blir like fint. 

Anonymkode: bc9ec...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leahr skrev (7 minutter siden):

Eg syns det er fint når søskennavn henger samen. Eg veit det ikkje betyr noko, men eg ville valgt samme bokstav som dei andre når det allereie er to barn med samme bokstav. 

Om det bare var mulig å gi barn et ekstranavn som signaliserte at de hørte sammen. Om det bare fantes et eller annet navn som signaliserte hvem en var i slekt med. Enig med deg, det hadde vært fint om noe slikt fantes.

Anonymkode: ef459...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Om det bare var mulig å gi barn et ekstranavn som signaliserte at de hørte sammen. Om det bare fantes et eller annet navn som signaliserte hvem en var i slekt med. Enig med deg, det hadde vært fint om noe slikt fantes.

Anonymkode: ef459...ea7

Du treng ikkje gjere narr. Eg har lov til å synes det eg synes. HI spurte. Eg svarte

Endret av leahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leahr skrev (6 timer siden):

Du treng ikkje gjere narr. Eg har lov til å synes det eg synes. HI spurte. Eg svarte

Beklager, jeg var ikke ute etter å gjøre narr av deg. Eller å prøve å fremstille deg som dum på noen måte, det har jeg ikke inntrykk av at du er (og jeg er ikke den smarteste kniven i skuffen for den delen, så jeg kan ikke dømme andre).

Poenget er bare at det finnes jo et navn som signaliserer dette med slekt alt. Hvorfor gjøre det vanskelig?

Anonymkode: ef459...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok navnene jeg likte best men tilfeldig ble det samme bokstav. Minste skulle hete en annen bokstav om hun var en gutt men ble en jente med samme bokstav som de andre 😊

Anonymkode: 6304d...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal navn "passe sammen" - og hvem bestemmer hva som passer sammen?  Alle navn passer sammen når man bare blir kjent med ungene, enten det er sine egne eller andres. 

Anonymkode: 93299...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint at lillebror ikke får samme bokstav 😊, velg det navnet dere liker best, om det har samme bokstav eller ikke 😊. Våre heter Theodor, Thomas og Mathilde 😊. Det er navnene vi liker best. 

Anonymkode: bafa8...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...