Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Vi var i konfirmasjon i går til min niese. Jeg merket meg at det kun var foreldrene, besteforeldrene og meg, min mann og våre to barn der som representerte hennes familie. Hun har en annen tante og onkel og flere kusiner og fettere hos dem, men ingen av dem var der under seremonien. Jeg synes det var så rart. Jeg og hun andre tanten er faddere, så jeg anså det som en selvfølgelighet å stille da. Hva synes dere? Er det bare meg som reagerer på det, eller er det helt vanlig? Anonymkode: beff9...2cf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Var det plass i kirken da? Her er det en ganske liten kirke, så hver konfirmant får en benk hver til familie også er det noen rader bakerst som ikke er holdt av til noen. Så det er begrenset med plass... Om det er plass synes jeg det er en selvfølge å stille i kirken når nevøer og nieser konfirmeres. Anonymkode: d05c9...4b2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Veldig spesielt at de ikke kom! Anonymkode: 9ba32...ca8
sug lut Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Tildelt antall plasser styrer i alle fall her.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Her får man utdelt antall plasser, så kanskje det var sånn hos dere og? Anonymkode: 61ed7...dca
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Tildelte plasser her også. Vi gikk kun med foreldre og søsken samt besteforeldre Anonymkode: a302a...fec
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi var i konfirmasjon i går til min niese. Jeg merket meg at det kun var foreldrene, besteforeldrene og meg, min mann og våre to barn der som representerte hennes familie. Hun har en annen tante og onkel og flere kusiner og fettere hos dem, men ingen av dem var der under seremonien. Jeg synes det var så rart. Jeg og hun andre tanten er faddere, så jeg anså det som en selvfølgelighet å stille da. Hva synes dere? Er det bare meg som reagerer på det, eller er det helt vanlig? Anonymkode: beff9...2cf Rart? Helt normalt mener du. Man får ett viss antall plasser. Anonymkode: f09a8...0f5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Veldig spesielt at de ikke kom! Anonymkode: 9ba32...ca8 Nei, det var ikke spesielt eller rart. Man får ett viss antall plasser. Anonymkode: f09a8...0f5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man får ett viss antall plasser. Anonymkode: f09a8...0f5 Det er ikke sånn alle steder altså. Anonymkode: f46ff...f17
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 Da mine konfirmerte seg, var det bare oss foreldre og søsken som var i kirka, resten kom til middag Anonymkode: 9c910...71f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, det var ikke spesielt eller rart. Man får ett viss antall plasser. Anonymkode: f09a8...0f5 Nei sånn er det ikke alle steder,så nå driter du deg ut! Her får alle som vil lov å komme i kirken ved komfirmasjon. Anonymkode: 8d722...6a4
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 I svært mange kirker er det kun et visst antall plasser pr. konfirmant. Disse må fordeles, for noen kan det by på problemer. I andre kirker er det mer plass, ev færre konfirmanter, og dermed plass til flere. MEN det kan være hektisk nok å rekke konfirmasjonsgudstjenesten, uten at jeg vel trenger å forklare det. Jeg tenker at man svært sjelden trenger å bry seg med hvorfor noen velger sånn, mens andre velger slik. I mine barns konfirmasjoner har ikke alle faddere vært tilstede, av ulike årsaker. Ingen av mine barn har tenkt særlig over det. Anonymkode: f7827...eeb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er ikke sånn alle steder altså. Anonymkode: f46ff...f17 Det betyr ikke at det IKKE er sånn i HIs tilfelle da Anonymkode: 61ed7...dca
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Det er jo umulig for oss andre å svare på. Det kan være begrenset med plasser, som flere nevner, eller det kan være knyttet opp mot tro. Ikke alle er komfortabel med å bli utsatt for forkynnelse av noe man selv er uenig i. Eller det kan være helt andre grunner. Vi har valgt bort kirke med våre barn de to gangene vi har vært invitert fordi to av dem har en del utfordringer som gjør at de bruker enormt mye energi bare på å i det hele tatt klare selve festen etterpå, så da unngikk vi kirken i tillegg for å ikke gjøre dem helt utmattet. Dette er selvfølgelig avtalt og avklart med konfirmanten selv og foresatte, men ikke alle andre. Anonymkode: 818fb...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå