Gå til innhold

Vi skal bort i 4 uker - hvor mye matpenger skal datteren vår få? Hun er voksen men bor hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at skatteetaten estimerer kr 98,- i kost ifht skatt per dag. 

Man kan vel leve for under kr 98,-?

Blir usikker på dette, trodde man kunne leve for lavere enn det per person?

 

 

Anonymkode: 74e90...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er voksen så har hun vel en jobb eller studielån? 500kr uken burde holde, hvis hun synes det blir for lite så får hun bruke sine egne penger.

Anonymkode: fd0da...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg dette er en ung voksen som bor hjemme imens hun studerer og ikke jobber? Jeg ville sagt ca 600 kr uken. Hun må med andre ord droppe festligheter og gourmet middager akkurat disse ukene om hun ikke jobber selv.

Da jeg var 22 og bodde hjemme i mens jeg studerte fikk jeg 500 kr uken. Da jeg begynte å jobbe selv imens jeg studerte hjemme, betalte jeg symbolske 500 kr uken til foreldrene mine. Fikk kost og losji. Tjente vel rundt 15 000 kr i mnd.

Anonymkode: f78bd...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min (20) var alene hjemme et par uker i sommer.  Han hadde akkurat gått fra lærlinglønn til vanlig lønn.  Jeg reiste fra velfylt kjøleskap og fryseboks.  Han bor gratis.  Jeg synes det er helt greit at han bor gratis hjemme så lenge han sparer til egen bolig, men han har godt av å oppleve at mat faktisk koster penger.  

Anonymkode: eabfc...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klager å kjøpe middag og alt annet for 1500 kroner til 5 stk pr uke. Hun burde klare seg langt og lenge på en tusenlapp. Eller bruke egne penger 

Anonymkode: 175a9...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...