Gå til innhold

Hva er grunnen at det er så ulike konsekvenser for brukere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du har en helt annen realitetsoppfatning enn mange av oss andre. Det gjør det vanskelig å diskutere fornuftig med deg, og kanskje noen tyr til ufinheter fordi du er sånn på bærtur mange ganger. Dette er forøvrig eneste gangen jeg har svart deg. Jeg holder meg konsekvent unna tråder du deltar i, rett og slett fordi jeg ikke har energi til den type banale diskusjoner jeg ser foregår gang etter gang. 

Anonymkode: e777d...937

Og du angriper person. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og hva kaller du en sånn kommentar da, det er jo ingen tvil om hva du prøver på her.

Anonymkode: 099a2...395

Det var ikke noe spesielt annet enn at jeg regnet med at alle forsto det. Ikke noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Og du angriper person. 

Absolutt ikke. Jeg forsøker å forklare for deg hvorfor du kanskje opplever ting annerledes enn andre. 

Anonymkode: e777d...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. Jeg forsøker å forklare for deg hvorfor du kanskje opplever ting annerledes enn andre. 

Anonymkode: e777d...937

Du angriper person.

Jeg går ut av tråden og venter på svar fra Admin.

( med mindre det kommer med mer saklige kommentarer, uenig eller ei, som de fleste første kommentarene var ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Du angriper person.

Jeg går ut av tråden og venter på svar fra Admin.

( med mindre det kommer med mer saklige kommentarer, uenig eller ei, som de fleste første kommentarene var ) 

Du blir ikke angrepet. Du blir forklart.

Anonymkode: 26dbf...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Du angriper person.

Jeg går ut av tråden og venter på svar fra Admin.

( med mindre det kommer med mer saklige kommentarer, uenig eller ei, som de fleste første kommentarene var ) 

Jeg hadde første kommentaren her i tråden også hvis du ser på anonymkodene. Det er dumt at du ser på det som personangrep mot deg, når hensikten er å forsøke og forklare ting. Da er det dessverre ikke mer jeg kan gjøre heller, og det er nok sikkert best at du og admin tar dette på privaten. 

Anonymkode: e777d...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ReneRene skrev (47 minutter siden):

Ja og det regner jeg med at de LITT mer observante skjønte godt. 

Men som du ser så har diskusjonen her vært helt okay selv om det er ulike syn og innspill. Så det er ikke noe problem. 

Det er vel ikke lov å skrive som ab og med nick I samme tråd?

Anonymkode: 261ee...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke lov å skrive som ab og med nick I samme tråd?

Anonymkode: 261ee...572

Nei. Så jeg opplyste om at det var meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (14 timer siden):

Du angriper person.

Jeg går ut av tråden og venter på svar fra Admin.

( med mindre det kommer med mer saklige kommentarer, uenig eller ei, som de fleste første kommentarene var ) 

Den dagen du er i stand til å gå ut av en tråd er den dagen griser flyr.

Anonymkode: 26dbf...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle brukere følger det samme regelverket, men siden mange av våre brukere skriver hovedsakelig som anonymbruker vil man ikke legge merke til at disse utestenges. Spesielt ikke nå som vi gikk til ett advarsel system som baserer seg på kortere tid utestengelse, men mindre terskel for en advarsel basert på regelbrudd (nettopp fordi man blir utestengt dager/uker og ikke måneder som før). Så istedenfor at en utestengt bruker blir borte 1-2-3 mnd, er de kanskje bort  1 dag eller 1 uke, og da merkes det ikke i like stor grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (7 minutter siden):

Alle brukere følger det samme regelverket, men siden mange av våre brukere skriver hovedsakelig som anonymbruker vil man ikke legge merke til at disse utestenges. Spesielt ikke nå som vi gikk til ett advarsel system som baserer seg på kortere tid utestengelse, men mindre terskel for en advarsel basert på regelbrudd (nettopp fordi man blir utestengt dager/uker og ikke måneder som før). Så istedenfor at en utestengt bruker blir borte 1-2-3 mnd, er de kanskje bort  1 dag eller 1 uke, og da merkes det ikke i like stor grad. 

Sant nok. Men når utsagn som "Er du ikke riktig vel bevart" og "du må være syk" blir stående etter at du ryddet så reagerte jeg jo. Ikke nødvendigvis fordi det første var så ille, men det siste ihvertfall. Når jeg får oppgitt grunn til utestengelse av utsagn som "du er barnslig" og "dere oppfører dere som unger her nå" 

Jeg syns vi bør tåle litt her alle sammen, men det må jo være mer rettferdig enn dette da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står igjen innlegg etter jeg har ryddet er det bare å rapportere de på nytt. Det skjer dessverre tidvis teknisk feil som gjør at selv om innleggene skulle være fjernet så blir de stående etter ryddingen.

Og med mindre det er alvorlige innlegg så ses det på oppførsel over tid om en bruker får advarsel eller ikke. Brukerangrep er brukerangrep uansett grad, og en som utfører milde brukerangrep vil ta lengre før en utestengelse enn noen som utfører grove brukerangrep, sistnevnte kan tilogmed føre til en meget kort utestengelse på dagen. Men det kommer også ann på hyppigheten i ryddingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Om det står igjen innlegg etter jeg har ryddet er det bare å rapportere de på nytt. Det skjer dessverre tidvis teknisk feil som gjør at selv om innleggene skulle være fjernet så blir de stående etter ryddingen.

Og med mindre det er alvorlige innlegg så ses det på oppførsel over tid om en bruker får advarsel eller ikke. Brukerangrep er brukerangrep uansett grad, og en som utfører milde brukerangrep vil ta lengre før en utestengelse enn noen som utfører grove brukerangrep, sistnevnte kan tilogmed føre til en meget kort utestengelse på dagen. Men det kommer også ann på hyppigheten i ryddingene.

Oppførsel over tid? Jeg snakker jo ikke om at jeg vil det skal være utestenging av alle angrep, men de bør bli ryddet bort uavhengig hvem som skriver hva! 

Og så vet du også godt at her oppfordrer brukere om å rapportere meg selv om de er minst like frekke selv! Og jeg da som ikke orker eller bryr meg om å rapportere alt mulig får jo helt andre konsekvenser enn flere andre her. Jeg skal ikke unnskylde mine regelbrudd som går på å være i overkant nedlatende iblant ( har skjerpet meg ) og hersketeknikk ( det er ikke regelbrudd) Det er de to tingene jeg har gjort og kan gjøre feil her, og jeg har skjerpet meg mye. Da blir det utrolig provoserende at andre tillater seg å være direkte stygge uten at det får konsekvenser. Selv om jeg har opplevd at andre rapporterer angrep på meg. 

Men altså. Alt jeg vil er at det må være rettferdig her. Og jeg vil ikke at folk skal utestenges. Da er det i tilfelle stalkere som herjer med andre. 

Og avsporinger. Der har jeg brutt reglene mest. Jeg har også skjerpet meg kraftig der, og unnlater også å svare alle som både provoserer og angriper. Uten å fraskrive meg ansvar for min tidligere tendens til å avspore. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som rapporteres har ingenting med hvem som utestengelse. Når jeg får en rapport rydder jeg over hele tråden da det ofte er utført regelbrudd både før og etter det rapporterte innlegget. Og hvor fort de tas tak i kommer ann på om jeg er på pc'en på jobb/hjemme, eller sitter med mobilen i hånden når jeg er ute. Ikke på hvem som rapporterer. 

Ingen går vite når andre har fått advarsler eller utestengelser, og ikke for hvor lenge. Det er rimelig mange brukere som er innom her daglig, og om 2-3 av disse utestenges vil det ikke være spesielt merkbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (9 minutter siden):

Det er rimelig mange brukere som er innom her daglig, og om 2-3 av disse utestenges vil det ikke være spesielt merkbart. 

Vi er alle like verdiløse ❤️ 

Anonymkode: 09e31...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...