Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Det holder seriøst på å klikke for meg. Han vil ha ansvar for prosjekter i huset - er dårlig på å involvere og delegere. Også er han som kronisk utsetter alt. Jo mer forventninger som ligger til at han gjennomfører - jo mer utsettes det. Spør jeg om hvordan det ligger an - ja, da maser jeg. Hadde jeg ikke mast sånn så hadde han fått gjort det for lenge siden. Av en eller annen magisk grunn ligger stort sett hans feil his meg.. Mange ting ville jeg gjort med et knips, men det er jo han som sitter på all info om håndverkere osv.. Han er sånn i alle sammenhenger. Jeg kan ta ansvar for 9 av 10 oppgaver knyttet til for eksempel en feiring og selskap hos oss. Jeg gjennomfører mitt - også blir den éne oppgaven han har ansvar for hengende. Til slutt må jeg gjøre det i hui og hast, når det er åpenbart for alke at han ikke kommer til å gjøre det. Og da overkjører jeg.. Jeg blir et surt og bittert menneske av dette, og hadde vi ikke hatt barn hadde jeg vært over alle hauger Anonymkode: f2e77...73c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Hvor gamle er barna? Om dem er under 10 år hadde jeg reist. Å gå og vente til ungene flytter gjør det bare verre. Anonymkode: 4837f...574
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Å bli sint er en måte å avlede på. Altså, å skremme noen til taushet. Har lagt merke til at politikere, mest av alle, bruker det som en slags taktikk. 😒 Barn lærer ikke ved å lytte til hva foreldre sier så meget som de lærer av å se hva foreldrene gjør. Anonymkode: 22b6a...090
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Var sammen med en sånn en. Jeg ga til slutt blaffen og gjorde alt selv. Om jeg ble kalt overkjører av familien hans, så fortalte jeg at det faktisk ikke tar noen 2 uker å vaske verandaen. Eller en måned å rive en vegg osv. Dro fra han da jeg begynte å tenke på det å få barn og fant ut at han ikke var en jeg ville ha barn med Anonymkode: 61487...5c9
ReneRene Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Dere bør skille dere, nettopp for barnas skyld. Jeg sier ikke at dere er dårlige foreldre, men hvordan dere har det vil absolutt påvirke ungene deres. Og hvis du har døtre vil de sannsynligvis ende opp med samme type mann. Sønner vil få koner som deg. Det ville jo vært greit hadde det ikke vært for at forakten lyser gjennom alt du skriver her. Ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å bli sint er en måte å avlede på. Altså, å skremme noen til taushet. Har lagt merke til at politikere, mest av alle, bruker det som en slags taktikk. 😒 Barn lærer ikke ved å lytte til hva foreldre sier så meget som de lærer av å se hva foreldrene gjør. Anonymkode: 22b6a...090 Svarer du på min tråd? HI Anonymkode: f2e77...73c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Svarer du på min tråd? HI Anonymkode: f2e77...73c "Mannen min blir sur om jeg maser". Ja, det er det jeg forklarte med det å bli sint som en slags forsvarsmekanisme for å slippe å ta tak i det som blir tatt opp. Anonymkode: 22b6a...090
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 ReneRene skrev (56 minutter siden): Dere bør skille dere, nettopp for barnas skyld. Jeg sier ikke at dere er dårlige foreldre, men hvordan dere har det vil absolutt påvirke ungene deres. Og hvis du har døtre vil de sannsynligvis ende opp med samme type mann. Sønner vil få koner som deg. Det ville jo vært greit hadde det ikke vært for at forakten lyser gjennom alt du skriver her. Ikke bra. Han er veldig bra på alle andre områder, og det veier opp. Forakten lyste sikkert i innlegget mitt - for jeg sto midt i en situasjon. Blåser heller ut på et anonymt forum så jeg kan ta det mer rasjonelt med han. HI Anonymkode: f2e77...73c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): "Mannen min blir sur om jeg maser". Ja, det er det jeg forklarte med det å bli sint som en slags forsvarsmekanisme for å slippe å ta tak i det som blir tatt opp. Anonymkode: 22b6a...090 Åja, sånn ja.. Han blir ikke sint, bare muggen - derfor skjønte jeg ikke helt svaret HI Anonymkode: f2e77...73c
ReneRene Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han er veldig bra på alle andre områder, og det veier opp. Forakten lyste sikkert i innlegget mitt - for jeg sto midt i en situasjon. Blåser heller ut på et anonymt forum så jeg kan ta det mer rasjonelt med han. HI Anonymkode: f2e77...73c Tror du har glemt siste setningen i HI?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Tror du har glemt siste setningen i HI? Det var akkurat sånn jeg følte det tidligere i dag 😁 Har landet litt nå.. Men det er fortsatt et stort irritasjonsmoment - og jeg fatter ikke at det er mulig å prokrastinere på et så høyt nivå HI Anonymkode: f2e77...73c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det holder seriøst på å klikke for meg. Han vil ha ansvar for prosjekter i huset - er dårlig på å involvere og delegere. Også er han som kronisk utsetter alt. Jo mer forventninger som ligger til at han gjennomfører - jo mer utsettes det. Spør jeg om hvordan det ligger an - ja, da maser jeg. Hadde jeg ikke mast sånn så hadde han fått gjort det for lenge siden. Av en eller annen magisk grunn ligger stort sett hans feil his meg.. Mange ting ville jeg gjort med et knips, men det er jo han som sitter på all info om håndverkere osv.. Han er sånn i alle sammenhenger. Jeg kan ta ansvar for 9 av 10 oppgaver knyttet til for eksempel en feiring og selskap hos oss. Jeg gjennomfører mitt - også blir den éne oppgaven han har ansvar for hengende. Til slutt må jeg gjøre det i hui og hast, når det er åpenbart for alke at han ikke kommer til å gjøre det. Og da overkjører jeg.. Jeg blir et surt og bittert menneske av dette, og hadde vi ikke hatt barn hadde jeg vært over alle hauger Anonymkode: f2e77...73c Akkurat som hos meg. Nå har vi et halvmalt hus, en halvklippet hekk, en bil som burde ha byttet masse deler, og en halvferdig terrasse. Jeg tror jeg klikker snart. Anonymkode: 1ba9b...0e5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 Hvordan er han i jobben sin? Funker alt topp der og er han bare lat hjemme? Snakk sammen i fredstid. Anonymkode: 91acd...24a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Bra du blåser ut først. Neste prosjekt dere har, sørg for å samkjøre litt i forkant. Min mann er lett å distrahere, blir prosjektet veldig stort, kan han surre rundt og slite med å ferdigstille. Men han er veldig flink til å jobbe og praktisk anlagt. Jeg er god til å planlegge. Noe i å bare akseptere at vi har forskjellige styrker og det ikke er nødvendig å gå i forsvar, begge vil jo egentlig det samme. Dere ønsker sikkert begge to å bli ferdig. Så før dere starter ett prosjekt, lag en tidslinje, hvem gjør hva og når. Skriv det ned, gjerne sjekkliste hvor du huker ut deloppgaver underveis. Det fungerer bra her, unngår mye dobbelt fordi det er godt planlagt og ferdigstiller oppgavene fordi det er oversiktlig. Anonymkode: 510fb...026
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Kan det være at mannen din har ADHD? Jeg er en sånn som utsetter alt hele tiden. Og når jeg først gjør noe bruker jeg sikkert dobbelt så lang tid som andre fordi jeg finner på så mye annet underveis. «Må bare lese gjennom denne…» eller «jeg må jo rydde dette først, før jeg kan rydde dette». Jeg har ikke blitt diagnostisert med ADHD, men når jeg leser hvilke kriterier som skal til for å få diagnosen så stemmer det ganske godt. Jeg er ikke hyperaktiv, men jeg setter i gang mange prosjekter som jeg ikke klarer å gjennomføre. Og så blir det kaos inne i meg fordi jeg har alt for mange ting gående på en gang, og så vet jeg ikke hvilke som haster mest eller er best å starte med. Resultatet er at jeg blir utmattet og gjør ingenting. På jobb organiserer og gjennomfører jeg 95 prosent av det jeg starter. Men her hjemme blir det mest kaos. Høres det kjent ut for din mann? Anonymkode: ed234...ed7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Kan det være at mannen din har ADHD? Jeg er en sånn som utsetter alt hele tiden. Og når jeg først gjør noe bruker jeg sikkert dobbelt så lang tid som andre fordi jeg finner på så mye annet underveis. «Må bare lese gjennom denne…» eller «jeg må jo rydde dette først, før jeg kan rydde dette». Jeg har ikke blitt diagnostisert med ADHD, men når jeg leser hvilke kriterier som skal til for å få diagnosen så stemmer det ganske godt. Jeg er ikke hyperaktiv, men jeg setter i gang mange prosjekter som jeg ikke klarer å gjennomføre. Og så blir det kaos inne i meg fordi jeg har alt for mange ting gående på en gang, og så vet jeg ikke hvilke som haster mest eller er best å starte med. Resultatet er at jeg blir utmattet og gjør ingenting. På jobb organiserer og gjennomfører jeg 95 prosent av det jeg starter. Men her hjemme blir det mest kaos. Høres det kjent ut for din mann? Anonymkode: ed234...ed7 Han er utredet i voksen alder uten funn. Det syns jeg er rart, men.. Han kommer også opp i kaossituasjoner på jobb pga det samme - siden noen over lurte på det. Han er selvstendig næringsdrivende og har fungert dårlig i jobb hvor han har hatt en sjef over seg. Da er det av og til jeg som må ordne opp der også - men det er jo mindre jeg har mulighet til å løse på jobbfronten.. HI Anonymkode: f2e77...73c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Snakk om det i fredstid om det er sånn dere skal ha det eller om det er andre måter å gjøre det på. Etter år med frustrasjon og irritasjon hos meg fordi jeg har en mann som skal "tenke på det", så har vi bestemt at det er jeg som er arbeidsleder på alle litt større prosjekter i huset. Det tok f. eks. halvannet år å tenke på hva slags utelys han ville ha på garasjen. Da hadde jeg minnet han på det mange ganger, mistet tålmodigheten og bestilt elektriker og lamper og det ble slik jeg ville ha det. Nå diskuterer vi det som skal gjøres, jeg legger en plan og fordeler oppgaver og styrer det som må styres. Jeg er mye bedre til det og han er mye mer effektiv til å jobbe og utføre når han ikke trenger å bruke masse tid på å planlegge og tenke på alle eventualiteter. Vi har ulike styrker. Anonymkode: a1c5d...50f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er utredet i voksen alder uten funn. Det syns jeg er rart, men.. Han kommer også opp i kaossituasjoner på jobb pga det samme - siden noen over lurte på det. Han er selvstendig næringsdrivende og har fungert dårlig i jobb hvor han har hatt en sjef over seg. Da er det av og til jeg som må ordne opp der også - men det er jo mindre jeg har mulighet til å løse på jobbfronten.. HI Anonymkode: f2e77...73c Jeg tenkte også automatisk ADHD, for det du beskriver er veldig typisk. Jeg er sånn selv også, altså jeg har ADHD, og før jeg og mannen min visste om det, ble det litt sånn som du beskriver. Nå forstår jeg jo at det som skjedde var at jeg ble overveldet, og fikk en form for paralyse. Jeg klarte faktisk ikke å sette i gang, og når det ble påpekt var jeg allerede så sint på meg selv over at jeg ikke fikk det til, at det kom ut som sinne også overfor mannen min. Nå skjønner vi begge mekanismene bak og hvordan jeg fungerer, og da er det mye enklere å løse det også. Jeg kan godt utføre mye, og er til og med vanvittig effektiv når jeg er motivert (hyperfokus), men jeg har behov for hjelp til å strukturere oppgavene og til å faktisk begynne på dem. Så da hjelper han meg der med å stykke opp store oppgaver til mindre trinn, og begynner sammen med meg i noen minutter. Da går resten bra alene. Og jeg er absolutt ikke ubrukelig generelt, altså, jeg har andre sider hvor jeg bidrar mye, og jeg fungerer godt på jobb og har god lønn, men jeg trenger innimellom litt mer hjelp på noen områder enn voksne burde ha. Anonymkode: 7c548...6b2
Gjest Danida Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 Dette er vel lignende på weaponized incompetence? HI; bestill håndverkere, la ham bli så sur han vil. Si at det skal bli gjort og må bli gjort, og hvis han vil utsette mer nå, så får du inn folk til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (På 6.8.2023 den 16.22): Det holder seriøst på å klikke for meg. Han vil ha ansvar for prosjekter i huset - er dårlig på å involvere og delegere. Også er han som kronisk utsetter alt. Jo mer forventninger som ligger til at han gjennomfører - jo mer utsettes det. Spør jeg om hvordan det ligger an - ja, da maser jeg. Hadde jeg ikke mast sånn så hadde han fått gjort det for lenge siden. Av en eller annen magisk grunn ligger stort sett hans feil his meg.. Mange ting ville jeg gjort med et knips, men det er jo han som sitter på all info om håndverkere osv.. Han er sånn i alle sammenhenger. Jeg kan ta ansvar for 9 av 10 oppgaver knyttet til for eksempel en feiring og selskap hos oss. Jeg gjennomfører mitt - også blir den éne oppgaven han har ansvar for hengende. Til slutt må jeg gjøre det i hui og hast, når det er åpenbart for alke at han ikke kommer til å gjøre det. Og da overkjører jeg.. Jeg blir et surt og bittert menneske av dette, og hadde vi ikke hatt barn hadde jeg vært over alle hauger Anonymkode: f2e77...73c At dere har barn er ingen grunn til å bli værende. Flytt! Anonymkode: 6cc60...821
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #21 Skrevet 8. august 2023 I hver bidige tråd skal noen dra inn en diagnose. Samme faen hva det gjelder. Anonymkode: 6cc60...821
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #22 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): I hver bidige tråd skal noen dra inn en diagnose. Samme faen hva det gjelder. Anonymkode: 6cc60...821 Haha, tenkte akkurat det samme. Adhd er blitt en unnskyldning for drittsekk-oppførsel. Anonymkode: 1ba9b...0e5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #23 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Haha, tenkte akkurat det samme. Adhd er blitt en unnskyldning for drittsekk-oppførsel. Anonymkode: 1ba9b...0e5 Bare tull. Anonymkode: 6cc60...821
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #24 Skrevet 8. august 2023 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Bare tull. Anonymkode: 6cc60...821 Nei? Det er jo det. Anonymkode: 1ba9b...0e5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2023 #25 Skrevet 8. august 2023 Har en nær slektning som har det slik. Hun holder på å gå på veggen. Å mase bare forverrer situasjonen. Hun har bestemt seg for at hun velger å se hans gode sider og leve med det Anonymkode: 8a10e...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå