Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 Jeg har i voksen alder lært meg å svømme. Det eneste jeg ikke mestrer nå er å holde meg flytende vertikalt i vann KUN ved å tråkke vannet. Jeg kan svømme til dypet, snu og svømme tilbake uten å holde i kanten for å snu, og jeg kan svømme litt på dypet. Men jeg blir SÅ sliten fordi jeg må svømme hele tiden. Jeg bruker nye energi på å svømme eller å tråkke vannet samtidig som jeg bruker armene veldig mye. Dette greier jeg 1-2 minutter før jeg må svømme til grunt vann eller kanten fordi jeg rett og slett er utslitt. Er det kun øve øve øve som må til? Ser noen videoer og blir mer forvirret. Jeg tråkker vannet "rett opp og ned", se for deg beina dine når du går på en elipsemaskin feks. På enkelte videoer ser jeg at beina nærmest skreller ukontrollert (men vekselvis) ut mot siden, mer froskebein. Hva gjør dere? Ønsker tips sånn at jeg kan lve mest mulig riktig. Vil også kunne hoppe fra kanten uten å måtte svømme rundt og rundt. Bare være i vannet kun ved å bruke beina, ser jo andre hopper uti, og bare flyter vertikalt uten å bruke hendene. De prater, bruker hendene til å ta vannet bort fra ansiktet, feste hårstrikk osv. Jeg skjønner det ikke, men jeg har jo mestrert alt det andre. Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Nå måtte jeg tenke meg grundig om fordi jeg faktisk ikke er helt sikker på hva jeg gjør for å holde meg flytende, men jeg tror at jeg på en måte tar svømmetak med beina da også? Og jeg klarer ikke å holde meg flytende lenge uten å bruke armene, men å feste en hårstrikk o.l går fint. Ros til deg som har tatt tak og lært noe så viktig som å svømme i voksen alder! Det står det respekt av 🥰 Anonymkode: 3a079...a3d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Øv deg på å flyte i grunt vann, legg deg på ryggen, prøv å slappe av, høres ut som du stresser og kaver litt, men hvis du øver enda mer, så får du til å slappe mer av 😊🙂. Anonymkode: 118e2...604
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Øv deg på å flyte i grunt vann, legg deg på ryggen, prøv å slappe av, høres ut som du stresser og kaver litt, men hvis du øver enda mer, så får du til å slappe mer av 😊🙂. Anonymkode: 118e2...604 Er ikke horisontalen hun sliter med Anonymkode: 6bfd8...d40
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nå måtte jeg tenke meg grundig om fordi jeg faktisk ikke er helt sikker på hva jeg gjør for å holde meg flytende, men jeg tror at jeg på en måte tar svømmetak med beina da også? Og jeg klarer ikke å holde meg flytende lenge uten å bruke armene, men å feste en hårstrikk o.l går fint. Ros til deg som har tatt tak og lært noe så viktig som å svømme i voksen alder! Det står det respekt av 🥰 Anonymkode: 3a079...a3d Dvs begge beina samtidig, og ikke vekselvis som om man skal kalle det å "sykle vannet" i stedet? Jeg ble rådet til vekselvis, og ser dette på videoer. Men de fleste har en mer froskebein-stil, mens jeg har prøvd å tråkke rett ned. Skal teste svømmetak med beina, takk for tips 😊 Tusen takk! Må jo innrømme at jeg er skikkelig stolt selv. Jeg har hele livet vært redd for vann, aldri dratt i bassenget, unngått bading ute med venner osv. Måtte jeg på stranda så var det alltid unnskyldninger som "jeg er så pinglete, det er såååå kaldt" hele tiden. Etter å ha fått barn bestemte jeg meg for at dette ikke skulle bli tilfelle med mine barn. Jeg tok de med ofte i bassenget men var redd selv. Jo eldre de ble jo flinkere ble de, og jeg kunne ikke lenger stå på grunna og late som lenger. Jeg måtte jo følge de på dypere vann, for selv om de hadde lært å svømme så skulle jo jeg være deres trygghet når de prøvde nye ting og dypere vann. Jeg kjøpte meg årskort i bassenget og dro i bassenget 2 dager i uka(noen ganger rakk jeg 3 dager) med og uten barn hver uke et helt år. Øvde og øvde, og det ga resultater 😊 hadde nok gått fortere med svømmekurs, men jeg ville ikke på kurs med flere andre, dessverre som mange andre synes jeg dette var flaut.. og en til en kurs var for dyrt, og jeg kunne ikke binde meg til faste tider. Enklere å dra i bassenget og være der 2 timer, enn å betale dyrt for å måtte møte opp for 40 minutters kurs. Så ja, jeg er stolt, og håper andre også gjør det samme. Å kunne svømme er livsviktig! Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #6 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Øv deg på å flyte i grunt vann, legg deg på ryggen, prøv å slappe av, høres ut som du stresser og kaver litt, men hvis du øver enda mer, så får du til å slappe mer av 😊🙂. Anonymkode: 118e2...604 Takk, men det er ikke et problem å flyte på rygg. Vertikalt/stående er et problem. Må på dypet for å øve, ellers setter jeg bare ned beina hele tiden. Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Jeg bruker armene litt også, ikke bare bena, men begge deler i et roligere tempo en ved svømming, altså mindre kraft, slik at det ikke blir noe videre slitsomt. Bena blir vel litt som sykling i bevegelsen, og armene mer som en form for enten vingeslag eller sirkelbevegelser, tror jeg. Jeg har i grunnen ikke tenkt over det så mye. Poenget er vel å skyve vannet nedover og dermed holde seg selv oppe. Anonymkode: 36571...cc8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 Jeg trår vannet ved å bevege begge beina rolig frem og tilbake, motsatt av hverandre. Tilsvarende sånn man bruker beina når man svømmer med svømmeføtter eller crawler. Det krever lite energi, og er lett å kontrollere. Anonymkode: 1c7fc...301
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg bruker armene litt også, ikke bare bena, men begge deler i et roligere tempo en ved svømming, altså mindre kraft, slik at det ikke blir noe videre slitsomt. Bena blir vel litt som sykling i bevegelsen, og armene mer som en form for enten vingeslag eller sirkelbevegelser, tror jeg. Jeg har i grunnen ikke tenkt over det så mye. Poenget er vel å skyve vannet nedover og dermed holde seg selv oppe. Anonymkode: 36571...cc8 Takk,skal teste det ut 😊 Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg trår vannet ved å bevege begge beina rolig frem og tilbake, motsatt av hverandre. Tilsvarende sånn man bruker beina når man svømmer med svømmeføtter eller crawler. Det krever lite energi, og er lett å kontrollere. Anonymkode: 1c7fc...301 Skal prøve, takk 😊 Ser jo at folk ikke gjør det helt likt, så kanskje bare jeg som må øve og finne min teknikk 😊 Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Dvs begge beina samtidig, og ikke vekselvis som om man skal kalle det å "sykle vannet" i stedet? Jeg ble rådet til vekselvis, og ser dette på videoer. Men de fleste har en mer froskebein-stil, mens jeg har prøvd å tråkke rett ned. Skal teste svømmetak med beina, takk for tips 😊 Tusen takk! Må jo innrømme at jeg er skikkelig stolt selv. Jeg har hele livet vært redd for vann, aldri dratt i bassenget, unngått bading ute med venner osv. Måtte jeg på stranda så var det alltid unnskyldninger som "jeg er så pinglete, det er såååå kaldt" hele tiden. Etter å ha fått barn bestemte jeg meg for at dette ikke skulle bli tilfelle med mine barn. Jeg tok de med ofte i bassenget men var redd selv. Jo eldre de ble jo flinkere ble de, og jeg kunne ikke lenger stå på grunna og late som lenger. Jeg måtte jo følge de på dypere vann, for selv om de hadde lært å svømme så skulle jo jeg være deres trygghet når de prøvde nye ting og dypere vann. Jeg kjøpte meg årskort i bassenget og dro i bassenget 2 dager i uka(noen ganger rakk jeg 3 dager) med og uten barn hver uke et helt år. Øvde og øvde, og det ga resultater 😊 hadde nok gått fortere med svømmekurs, men jeg ville ikke på kurs med flere andre, dessverre som mange andre synes jeg dette var flaut.. og en til en kurs var for dyrt, og jeg kunne ikke binde meg til faste tider. Enklere å dra i bassenget og være der 2 timer, enn å betale dyrt for å måtte møte opp for 40 minutters kurs. Så ja, jeg er stolt, og håper andre også gjør det samme. Å kunne svømme er livsviktig! Anonymkode: 71b24...327 Først all ære til deg som har lært å svømme i voksen alder. Har du lært alt selv uten veiledning? I såfall tror jeg noe av problemet ligger der. Antagelig er grunnteknikken din svak og gjør at du bruker mye krefter uten å få optimal fremdrift. Jeg tok selv et svømmekurs i voksen alder for bedre teknikk og feks det å skyve vannet under seg med armene i stedet for fra seg var for meg en kjempeforskjell. Jeg bruker små svømmetak med beina når jeg trår i vannet. Anonymkode: 71bbb...d29
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Jeg tror bare det er øvelse som kreves, rett og slett finne din metode. Du er ganske fersk i det å holde deg flytende, sammenlign deg med 6-åringer så ser du at andre som nettopp har lært å svømme også er ganske "frenetiske" i vann Den rolige flyttingen, stående, kommer sakte men sikkert etterhvert som man blir tryggere og finner ut akkurat hvor mye bevegelse som kreves for å ikke synke Jeg tråkker ikke vannet, men bena går sakte frem og tilbake i en saksebevegelse, også justerer jeg med armene, og litt med bena. Litt flytende rolige bevegelser på begge, så det er ikke slitsomt. Jeg trenger heller ikke bruke både armer og ben hele tiden, og det hele er og ser ganske uanstrengt ut. Men jeg har jo kunnet svømme i mange tiår. 8 åringen min som har kunnet svømme i to år føler seg trygg i vannet, men er ikke så uanstrengt enda. Det kommer etterhvert. Så bare fortsett å bade, det kommer gradvis dette. Du har vært kjempeflink så langt. Anonymkode: 77618...ed8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 Godt spørsmål… jeg vil anbefale deg å «roe ned» og kjenne på dette med å flyte/synke. Hold deg i kanten der du ikke står i bunn. Fyll lungene med luft og slipp luften ut og kjenn på hvordan kroppen synker ned i vannet. jeg har sittet «i syden» ved bassengkanten nå i to uker nå å sett på noen som skulle lære barnet sitt å svømme, d var veldig mye armer og bein/spent kropp og stress.altså «svømmeteknikk»-«gjør sånn med beina og sånn med armene» Mine barn lærte seg selv å svømme gjennom lek i vann med dykkermaske på, de bare fløt avgående uten tanke for teknikk og svømmetak. Teorien min er at det tekniske med armer og bein har lite å si, det er det å slappe av i kroppen og lære seg å flyte som gjør at en klarer å svømme… poenget mitt er…jeg kan svømme vertikalt i vannet men det er ikke en teknikk jeg bruker jeg kan det fordi kroppen er avslappet og bare flyter av seg selv. vanskelig å forklare. Jeg tror mye kommer av seg dersom du fortsetter å være i bassenger å øve. Du er knallflink som har lært deg å svømme helt av deg selv😃 Anonymkode: 44813...fdd
Himmel og hav Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Prøv å se hvor høyt i vannet du flyter uten å bevege hverken armer eller bein. Stå vertikalt i vannet hold armene godt ut til siden. Spre beina i en litt sittende froskestilling og pust godt inn. Så slutter du å bevege armer og bein. Se hvor mye du synker. Jeg synker til jeg har munnen under vann og nesa over i saltvann her til lands i ferskvann synker jeg mer. Da finner du ut hvor mye krefter du trenger å bruke for å ha hodet over når du trår vannet. Det er ikke sikkert det er så mye som du tror. Om du vil ha skuldrene over vann må du jobbe mye hardere enn om du er komfortabel med å ha dem under. Jeg trår vannet med en slags bred saksebevegelse med beina og armene driver en slags "wax on, wak off" med armene. Det er antagelig like mange måter å gjøre dette på som det er folk i vann, men jeg tror det viktigste er å prøve å slappe av, som hun over sier.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #15 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Først all ære til deg som har lært å svømme i voksen alder. Har du lært alt selv uten veiledning? I såfall tror jeg noe av problemet ligger der. Antagelig er grunnteknikken din svak og gjør at du bruker mye krefter uten å få optimal fremdrift. Jeg tok selv et svømmekurs i voksen alder for bedre teknikk og feks det å skyve vannet under seg med armene i stedet for fra seg var for meg en kjempeforskjell. Jeg bruker små svømmetak med beina når jeg trår i vannet. Anonymkode: 71bbb...d29 Mulig, men jeg tror ikke det. Jeg svømmer flere hundre meter nå uten å bli sliten, men blir utslitt av å øve på vertikal flyting siden jeg helt sikkert gjør det feil. Svømmer lett 50 meter bryst, for å snu meg over og svømme 50 meter rygg, deretter snu meg å svømme 50 meter krål. Feks. Ikke utslitt. Slapper av, og flyter godt og har god fremdrift. Har øvd mye på svømmetak, sett masse videoer for teknikk (feks som du sier at man skyver vannet under seg i stedet for de "vanlige" mulig misforståtte stoooore strake armbevegelsene rett ut til siden som mange gjør). Merker også stor forskjell på det. Barn lærer å svømme uten profesjonell hjelp, så at jeg sliter med å trå vannet som nå er neste steg å lære meg etter å ha lært meg steg for steg alle andre mål, tror jeg ikke har sammenheng med dårlig grunnteknikk. Har brukt mye tid og øvd mye, er ikke en som plaster rundt som en hund og tror jeg er ekspert 🙈 har faktisk satt meg godt inn i ting og øvd veldig fokusert på hver ting til det sitter. Nå er det tråkke vannet som står for tur😊 Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg tror bare det er øvelse som kreves, rett og slett finne din metode. Du er ganske fersk i det å holde deg flytende, sammenlign deg med 6-åringer så ser du at andre som nettopp har lært å svømme også er ganske "frenetiske" i vann Den rolige flyttingen, stående, kommer sakte men sikkert etterhvert som man blir tryggere og finner ut akkurat hvor mye bevegelse som kreves for å ikke synke Jeg tråkker ikke vannet, men bena går sakte frem og tilbake i en saksebevegelse, også justerer jeg med armene, og litt med bena. Litt flytende rolige bevegelser på begge, så det er ikke slitsomt. Jeg trenger heller ikke bruke både armer og ben hele tiden, og det hele er og ser ganske uanstrengt ut. Men jeg har jo kunnet svømme i mange tiår. 8 åringen min som har kunnet svømme i to år føler seg trygg i vannet, men er ikke så uanstrengt enda. Det kommer etterhvert. Så bare fortsett å bade, det kommer gradvis dette. Du har vært kjempeflink så langt. Anonymkode: 77618...ed8 Ok, skal teste ut "saksing" også 😊 ja vil tro jeg må finne min teknikk. Jeg er veldig rolig og avslappet når jeg flyter på rygg, svømmer etc. Men er absolutt anspent og slapper ikke av når jeg prøver meg på noe helt nytt. Vet det går seg til, synes bare flyte vertikalt er en større utfordring enn det andre jeg har vært gjennom til nå. Flyte vertikalt var lett som en lek, så er nok bare utålmodig. Skal øve! 😊 Anonymkode: 71b24...327
HvittHus Skrevet 6. august 2023 #17 Skrevet 6. august 2023 Jeg tråkker nedover med beina, mens jeg gjør sirkelbevegelser med armene.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #18 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Godt spørsmål… jeg vil anbefale deg å «roe ned» og kjenne på dette med å flyte/synke. Hold deg i kanten der du ikke står i bunn. Fyll lungene med luft og slipp luften ut og kjenn på hvordan kroppen synker ned i vannet. jeg har sittet «i syden» ved bassengkanten nå i to uker nå å sett på noen som skulle lære barnet sitt å svømme, d var veldig mye armer og bein/spent kropp og stress.altså «svømmeteknikk»-«gjør sånn med beina og sånn med armene» Mine barn lærte seg selv å svømme gjennom lek i vann med dykkermaske på, de bare fløt avgående uten tanke for teknikk og svømmetak. Teorien min er at det tekniske med armer og bein har lite å si, det er det å slappe av i kroppen og lære seg å flyte som gjør at en klarer å svømme… poenget mitt er…jeg kan svømme vertikalt i vannet men det er ikke en teknikk jeg bruker jeg kan det fordi kroppen er avslappet og bare flyter av seg selv. vanskelig å forklare. Jeg tror mye kommer av seg dersom du fortsetter å være i bassenger å øve. Du er knallflink som har lært deg å svømme helt av deg selv😃 Anonymkode: 44813...fdd Akkurat det første du skriver har jeg gjort. Jeg kan stå stille i vannet, merkelig nok. Dvs hvis jeg holder meg i kanten, puster inn og slipper kanten så står jeg i vannet. Kjenner at jeg synker litt lenger ned om hodet er rett, men flyter mer om jeg vipper hodet litt bakover. Da står jeg i vannet med hodet over vannflaten. Kanskje jeg er rolig pga jeg vet at kanten er 40 cm unna. Når jeg er lenger ut fra kanten og prøver denne tråkkingen så bruker jeg definitivt for mye krefter. Jeg greier jo ikke stå stille i vannet i flere minutter, sånår jeg begynner å "jobbe litt" med beina så gjør jeg nok for mye. Blir nok stresset i forsøket på å mestre. Skal ta til meg det du sier om teknikk. Siden jeg får til å slappe av og stå i vannet så kanskje bare ta det derfra, jobbe mer med å slappe av enn å jobbe med å tråkke med beina. Blir så opphengt i hvordan andre tråkker og hvordan det skal gjøres riktig, at jeg ødelegger mer for meg selv. Takk 😊 Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #19 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ok, skal teste ut "saksing" også 😊 ja vil tro jeg må finne min teknikk. Jeg er veldig rolig og avslappet når jeg flyter på rygg, svømmer etc. Men er absolutt anspent og slapper ikke av når jeg prøver meg på noe helt nytt. Vet det går seg til, synes bare flyte vertikalt er en større utfordring enn det andre jeg har vært gjennom til nå. Flyte vertikalt var lett som en lek, så er nok bare utålmodig. Skal øve! 😊 Anonymkode: 71b24...327 Flyte horisontalt var lett som en lek mente jeg 🤦♀️ Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #20 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg trår vannet ved å bevege begge beina rolig frem og tilbake, motsatt av hverandre. Tilsvarende sånn man bruker beina når man svømmer med svømmeføtter eller crawler. Det krever lite energi, og er lett å kontrollere. Anonymkode: 1c7fc...301 Sånn gjør jeg også det 🙂👍 Anonymkode: 6888d...843
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #21 Skrevet 6. august 2023 Himmel og hav skrev (5 timer siden): Prøv å se hvor høyt i vannet du flyter uten å bevege hverken armer eller bein. Stå vertikalt i vannet hold armene godt ut til siden. Spre beina i en litt sittende froskestilling og pust godt inn. Så slutter du å bevege armer og bein. Se hvor mye du synker. Jeg synker til jeg har munnen under vann og nesa over i saltvann her til lands i ferskvann synker jeg mer. Da finner du ut hvor mye krefter du trenger å bruke for å ha hodet over når du trår vannet. Det er ikke sikkert det er så mye som du tror. Om du vil ha skuldrene over vann må du jobbe mye hardere enn om du er komfortabel med å ha dem under. Jeg trår vannet med en slags bred saksebevegelse med beina og armene driver en slags "wax on, wak off" med armene. Det er antagelig like mange måter å gjøre dette på som det er folk i vann, men jeg tror det viktigste er å prøve å slappe av, som hun over sier. Har prøvd, og jeg har munnen over vannflaten evt like under som du også opplever. Når jeg begynner å tråkke så føler jeg at det er vanskelig og utmattende. Bruker nok beina for mye, og slapper ikke skikkelig av. Skal gjøre et forsøk på å bruke mindre krefter, heller gradvis øke fra ingen bevegelse til litt og litt bevegelse. Har i hvert fall innsett som du også nevner ar det er like mange måter å gjøre dette på som det er mennesker i vannet😊 ingen fasit, og jeg nå bare finne min måte og lære meg teknikken som fungerer for meg. Og slappe av 😊 Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #22 Skrevet 6. august 2023 Tusen takk til alle som har svart, mye nyttig info og tips! Øvelse gjør mester, og jeg må nok bare øve mer på en teknikk det ikke nødvendigvis finnes én fasit på. Og øve på å slappe av. ❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 71b24...327
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #23 Skrevet 6. august 2023 Om du skal tråkke "rett" så se på vannpolo. Tråkking er der en av de øvelsene som brukes mye i denne idrettsgrenen. Ser du på youtubevideoer så ser du korrekt metode😊 Lærer du deg dette kan du lett holde deg oppe selv om svømmeferdighetene ikke er helt på topp👍 Anonymkode: 7b72e...911
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #24 Skrevet 6. august 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg har i voksen alder lært meg å svømme. Det eneste jeg ikke mestrer nå er å holde meg flytende vertikalt i vann KUN ved å tråkke vannet. Jeg kan svømme til dypet, snu og svømme tilbake uten å holde i kanten for å snu, og jeg kan svømme litt på dypet. Men jeg blir SÅ sliten fordi jeg må svømme hele tiden. Jeg bruker nye energi på å svømme eller å tråkke vannet samtidig som jeg bruker armene veldig mye. Dette greier jeg 1-2 minutter før jeg må svømme til grunt vann eller kanten fordi jeg rett og slett er utslitt. Er det kun øve øve øve som må til? Ser noen videoer og blir mer forvirret. Jeg tråkker vannet "rett opp og ned", se for deg beina dine når du går på en elipsemaskin feks. På enkelte videoer ser jeg at beina nærmest skreller ukontrollert (men vekselvis) ut mot siden, mer froskebein. Hva gjør dere? Ønsker tips sånn at jeg kan lve mest mulig riktig. Vil også kunne hoppe fra kanten uten å måtte svømme rundt og rundt. Bare være i vannet kun ved å bruke beina, ser jo andre hopper uti, og bare flyter vertikalt uten å bruke hendene. De prater, bruker hendene til å ta vannet bort fra ansiktet, feste hårstrikk osv. Jeg skjønner det ikke, men jeg har jo mestrert alt det andre. Anonymkode: 71b24...327 Man drukner om man trår vannet. Du må ta svømmetak/ padle med bena også Anonymkode: 5d95a...53e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2023 #25 Skrevet 6. august 2023 Eller la bena flyte opp så du kan hvile flytende på ryggen Anonymkode: 5d95a...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå