Anonym bruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 I det siste har konfliktnivået økt, men jeg har holdt barna utenfor. I dag skulle min bursdag feires, så ringer barnas far at han føler seg ensom og ikke har det bra. Datteren fikk dårlig samvittighet og spurte om jeg kunne kjøre henne for å se han, og utsette min bursdag mens sønnen bare lo og gjennomskuet han. Jeg vet akkurat hvorfor faren gjør dette dramaet. Hun er tenåring og er det ved slike tilfeller greit å fortelle negativt om faren? Anonymkode: 828b9...e7f
Pobie Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Personlig mener jeg at man skal lære barna å kjenne igjen slik manipulering. Spesielt viktig for jenter som er mer utsatt for psykisk vold. Barnefar bruker jo faktisk jenta mot deg og manipulerer henne. Er det hennes ansvar å sjekke at faren har det bra, og reise og besøke fordi han har det vanskelig? Svaret er så klart nei, dette er altfor voksent for en tenåringsjente og hun lærer i bunn og grunn at det er hennes oppgave og ansvar å fikse mennene i sitt liv. Jeg regner ikke dette som å snakke stygt om faren, men som å beskytte jenta. Og du kan forklare det med all verdens empati, så lenge motivasjonen er å beskytte datteren din, ikke fordi du er såret fordi han ringte på bursdagen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå