Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Til sunnmøre. Vi bor på østlandet, 30 min nord for Oslo. Er født og oppvokst her, bare flyttet litt på meg. Jeg er så dritt lei hele stedet. Jeg har en del familie på sunnmøre og noen venninner, så kjenner godt til stedet. Min søster bor der, flere tanter jeg har god kontakt med og mulig mine foreldre vil flytte dit og, de hadde gjort det med en gang hvis vi gjorde det. Men får ikke mann og barn med på det. Mannen tenker på at det blir så langt fra hans far og bror. Far ser vi kanskje hver 3.mnd da han farter mye, er pensjonist, broren ser vi kun ved bursdager eller hvis han trenger hjelp til noe. De snakkes ofte på telefon da. Også har vi 3 barn, der eldste skal opp i 10.klasse, mellomste 8.klasse og minste i 3.klasse. Er hun eldste som sier hun absolutt ikke vil, har kjæreste og greier. Syns jo selv det er vanskelig å rive de opp fra det kjente og selvsagt. Mannen får seg lett jobb, jeg litt mer usikker,men skal nok ikke by på masse problemer. Ja, det blir vel bare med drømmen, men ønsket fjord og fjell. Er det noen som har gjort noe lignende? Hvordan gikk det med barna? Anonymkode: 1d79e...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Jeg hadde aldri dratt opp barna med roten på den måten, med mindre det var absolutt nødvendig. Aldri! Vet selv hvor kjipt det er å flytte i den alderen. Anonymkode: e0d0e...6e6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde aldri dratt opp barna med roten på den måten, med mindre det var absolutt nødvendig. Aldri! Vet selv hvor kjipt det er å flytte i den alderen. Anonymkode: e0d0e...6e6 Takk for svar. Er bare hun eldste som ikke ville gjort det, de to andre sier de ville gjort det. Men som jeg skriver så er det det jeg tenker på og, rive de opp. Hi Anonymkode: 1d79e...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 Det hadde jeg aldri gjort. Jeg har lyst, så absolutt. Men ungenes tilhørighet og ønsker veier tyngst. Derfor har vi og valgt en noe utradisjonell måte å leve på etter vi ble skilt. Nettopp fordi ungenes behov er viktigst. Anonymkode: 2e72d...cfd
ReneRene Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Mannen din sine argumenter er viktige for ham, og noen ganger er det viktigste å vite at en har de nærmeste i nærheten om bare som trygghet iom at de er lett tilgjengelige ved behov. Det virker som om du ikke syns argumentene hans er betydningsfulle. Det er kun du som vil flytte, mens to av barna "går med på det", og eldste har ikke lyst. Det er uansett en sjanse å ta siden dere ikke vet hva dere går til vedr ungene. Syns ikke at det er noen god grunn til å flytte, og du har jo også foreldrene dine i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Mannen din sine argumenter er viktige for ham, og noen ganger er det viktigste å vite at en har de nærmeste i nærheten om bare som trygghet iom at de er lett tilgjengelige ved behov. Det virker som om du ikke syns argumentene hans er betydningsfulle. Det er kun du som vil flytte, mens to av barna "går med på det", og eldste har ikke lyst. Det er uansett en sjanse å ta siden dere ikke vet hva dere går til vedr ungene. Syns ikke at det er noen god grunn til å flytte, og du har jo også foreldrene dine i nærheten. Selvfølgelig hører jeg på mannens behov. De er ikke lett tilgjengelig ved behov i det hele tatt, passer aldri unger o.l. Ikke at det er noe han/de må heller. Mine foreldre kommer til å flytte etterhvert, det vet jeg, er bare et spørsmål om tid. Da sitter jeg her uten noen i min nærmeste familie, og de er vi mye sammen med. Det er jo bare en drøm og lyst. Kommer nok aldri til å skje. Spurte og om noen som har gjort det, og om hvordan det gikk. Hi Anonymkode: 1d79e...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Det kan ikke sammenlignes, men jeg flyttet til ny skolekrets etter samlivsbrudd. Yngste måtte bytte barnehage, eldste måtte bytte skole. Men kort kjøreavstand til pappaen som ble boende i gammel skolekrets. Gikk veldig fint, de fikk nye venner kjapt. Verste med flytting er jo barna, venner. Ikke mannens far eller hans nærmest ukjente bror. Anonymkode: caa60...7ea
HeiteH Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 Høres ut som en ufattelig dårlig ide. Vent i alle fall til ungene har flyttet. En kamerat av meg flyttet 1. året på vgs. sammen med foreldrene. Han sier han aldri etter det har følt ordentlig tilhørighet noe sted. Der han bodde hadde han ikke noe å «komme hjem til» og dit han flyttet var han for gammel til å slå rot. En slik flytting gjør man ikke om man ikke må.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 Takk for svar dere. Som jeg skriver kommer det neppe til å skje nettopp pga ungene. Må bare drømme om det. Hi Anonymkode: 1d79e...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 Ja. Jeg og sønnen min flyttet til andre siden av landet da han var 10 år. Var helt fantastisk. Ingen problemer Anonymkode: 5f0d6...7a8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja. Jeg og sønnen min flyttet til andre siden av landet da han var 10 år. Var helt fantastisk. Ingen problemer Anonymkode: 5f0d6...7a8 Takk for svar. Så bra at det gikk så fint. Hi Anonymkode: 1d79e...a6a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 Det er da en hel haug av barn og unge som flytter av ulike grunner. Er da ingen dramatikk i det. Anonymkode: 35925...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå