Gå til innhold

Den vakreste og styggeste byen i hvert fylke

Anbefalte innlegg

Hvilken by mener dere er den vakreste i hvert fylke? Og hvilken by mener dere er den styggeste?

Her er min mening:

Oslo - vakrest: Frogner, styggest: Groruddalen

Viken - vakrest: Fredrikstad, styggest: Drammen

Vestfold og Telemark - vakrest: Tønsberg, styggest: Notodden

Innlandet - vakrest: Lillehammer, styggest: Elverum

Agder - vakrest: Grimstad, styggest: Vennesla

Rogaland - vakrest: Stavanger, styggest: Bryne

Vestland - vakrest: Bergen, styggest: Førde

Møre og Romsdal: vakrest: Ålesund, styggest: Molde

Trøndelag: vakrest: Røros, styggest: Stjørdal

Nordland - vakrest: Svolvær, styggest: Mo i Rana

Troms og Finnmark - vakrest: Tromsø, styggest: Kirkenes

Jeg vil gjerne også vite deres mening.

Anonymkode: bdccd...0e5

Fortsetter under...

jeg har ikke så god oversikt over hele Norge, men 😅

I Innlandet fylke synes jeg Hamar er vakrest.

I Østfold (vet det er en del av Viken nå altså) synes jeg Fredrikstad er vakrest.

Andre fine byer i Norge er Bergen, og Trondheim er ganske fin.

Jeg er fra Oslo, men synes ikke Oslo er en fin by. Den har fine områder da, som St. Hanshaugen, Kjelsås, Grefsen og Nord-Marka

Anonymkode: de468...f18

Annonse

Tror ikke en skvett på at du har vært i alle landets byer. Flere av byene du nevner som styggeste er også i rivende utvikling, verken Drammen eller Førde er det samme som for noen år siden, og sikkert ikke de andre heller,  så du skal jammen ha stått på om du er oppdatert på dette.

Anonymkode: 22757...ad7

Når ble Oslos bydeler plutselig byer?

Og det har tydeligvis godt meg hus forbi at Vennesla har blitt en by! Har en høne å plukke med ordføreren, skjønner jeg. Det burde det ha blitt opplyst om!

Jeg har vært i alle Norges byer, bortsett fra Fosnavåg i Møre og Romsdal. Men når jeg ser på kartet hvor den ligger, så er jeg helt sikker på at det er vakkert der også. Ingen av byene har vært stygge. Noen er penere enn andre, og noen er mer interessante enn andre. Noen har ekstra  spennende og / eller ekstra viktig historie å fortelle, men alle har noe. Notodden for eksempel, vil nok ikke kåres til Norges vakreste by, men den er full av viktig historie og en interessant by å besøke. Men det er ingen av byene (eller stedene for den saks skyld) som jeg (vi) har besøkt som ikke har ett eller annet ved seg. 

Anonymkode: facc3...4db

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke oversikt over hele Norge. Har oversikt i Agder, mitt fylke. Fineste by er uten tvil Grimstad. Styggeste by er Kristiansand, det er ikke en typisk sørlandsby. 

Anonymkode: a0dd2...f3f

Grimstad er skikkelig stygg

Anonymkode: 034ec...836

Drammen er en flott by! Elva, åssidene. Har bare kjørt igjennom, men tenker at dette er et fint sted. 😊

Ser mange synes Fr. Stad er så vakkert.. Ja, gamlebyen er vakker, og fint å gå på brygga. 

Bodde tidligere i Moss, hadde knapt hørt om Sarpsborg, og det jeg hadde hørt om byen, var IKKE bra. 

Har bodd i Sarpsborg i snart 20 år. Det er virkelig en fin by! Håper flere tar turen hit. Store parker, mye å finne på for barna, fra sentrum er det bare 7 min til mange strender og skjærgård. 

Anonymkode: 7fdc6...fd7

Bryne har blitt kjempefint, bor selv i Stavanger, trives veldig godt men synes ikke at det er spesielt fint. Åkrehamn på Karmøy er en nydelig plass, verdens fineste strender synes jeg, og flotte, kjekke turområder i skog og mark. 

Anonymkode: 5028d...f68

Annonse

Har sett denne overskriften mange ganger nå, og hver gang leser jeg barn, synes det er helt uhørt å ha en kåring av vakreste og styggeste barn i hvert fylke 😂

Jeg har overhodet ikke vært i alle landets byer, og noen har jeg bare vært på dagstur i jobbsammenheng i. F.eks Trondheim, har sett flyplassen, en buss og et industriområde, ikke mye å skryte av, men jeg vet jo at byen har mye vakkert å by på også 

De fleste byer har vel noen vakre og noen mindre vakre områder...

Er svak for byer med et vakkert havneområde da, at strandpromenaden er fin. Liker også gamle byer, men der det gamle er beholdt er gjerne ikke strandpromenaden noe fin for fra gammelt av ble kai-området brukt til industri.

Som turist liker jeg å rusle i byer som Stavern og Lillesand. Synes det er helt greit å være turist i Oslo også, men bodde der noen år som ung og har ikke noe ønske om å flytte tilbake.

Anonymkode: 76966...2cd

I Nordland syns jeg ikke Svolvær er den vakreste akkurat, jeg tror jeg holder en knapp på Mosjøen. 
Den styggeste er enten Mo som du nevnte, eller Narvik. Huttetu.

I Troms og Finnmark syns jeg Vadsø er vakrest og Alta styggest. 

Drammen er heller ikke så gærent lenger, den var fæl for 30 år siden, men har pussa seg grundig opp.

Anonymkode: e2f6c...a73

Dette blir jo svært objektivt😄 Byer som nevnes som finest/styggest, vil det alltid være noen som har et helt annet syn på. Men det finnes dessverre flere stygge enn pene byer i dette landet...

Anonymkode: e9961...460

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lørenskog. Der er det stygt.

Anonymkode: e2f6c...a73

Lørenskog er er glimrende eksempel på hvor jævlig galt det går når eneste målet for politikerne er å bygge så høyt og tett som mulig, med null tanke for bymiljø og kultur. To kjøpesentre omkransa av trafikkerte veier og boligbygging på syre. Helt krise.

Anonymkode: b5bfc...333

Anonym bruker skrev (På 21.7.2023 den 18.37):

Hvilken by mener dere er den vakreste i hvert fylke? Og hvilken by mener dere er den styggeste?

Her er min mening:

Oslo - vakrest: Frogner, styggest: Groruddalen

Viken - vakrest: Fredrikstad, styggest: Drammen

Vestfold og Telemark - vakrest: Tønsberg, styggest: Notodden

Innlandet - vakrest: Lillehammer, styggest: Elverum

Agder - vakrest: Grimstad, styggest: Vennesla

Rogaland - vakrest: Stavanger, styggest: Bryne

Vestland - vakrest: Bergen, styggest: Førde

Møre og Romsdal: vakrest: Ålesund, styggest: Molde

Trøndelag: vakrest: Røros, styggest: Stjørdal

Nordland - vakrest: Svolvær, styggest: Mo i Rana

Troms og Finnmark - vakrest: Tromsø, styggest: Kirkenes

Jeg vil gjerne også vite deres mening.

Anonymkode: bdccd...0e5

Tar du bare bybildet og bygninger med i bedømmingen? For du kan jo iallefall ikke tatt med naturen?! 

Anonym bruker skrev (På 21.7.2023 den 22.49):

Tror ikke en skvett på at du har vært i alle landets byer. Flere av byene du nevner som styggeste er også i rivende utvikling, verken Drammen eller Førde er det samme som for noen år siden, og sikkert ikke de andre heller,  så du skal jammen ha stått på om du er oppdatert på dette.

Anonymkode: 22757...ad7

Kanskje flyvertinne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...