Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 Vi skal ha ferie i 3 uker nå. Jeg og ungene her hjemme... det er virkelig ikke gøy ! Jeg vil bare ligge i senga! Hvordan holde ut "ferien"? Jeg føler meg deprimert.. er ikke noe å gjøre med det.. går allerede på Zoloft. Det hjelper mot angst, men ikke på depresjon..?.. Anonymkode: 69f99...914
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #2 Skrevet 11. juli 2023 Angst og depresjon går jo gjerne hånd i hånd da. Jeg ville forsøkt å snakke med legen og høre hva hn sier Anonymkode: 907e2...a84
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Angst og depresjon går jo gjerne hånd i hånd da. Jeg ville forsøkt å snakke med legen og høre hva hn sier Anonymkode: 907e2...a84 Nå i ferien? Anonymkode: 69f99...914
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nå i ferien? Anonymkode: 69f99...914 Ja? Anonymkode: 907e2...a84
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Kjøp deg b12 dråper på apoteket. 😊 Anonymkode: 5f98a...337
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjøp deg b12 dråper på apoteket. 😊 Anonymkode: 5f98a...337 Har man b12- mangel, tviler jeg på at det holder med reseptfrie dråper 🙂 Anonymkode: e6659...36e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 Stakkars unger. Hva med å ta seg litt sammen og komme seg ut litt sammen med dem? Anonymkode: b65b6...de8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi skal ha ferie i 3 uker nå. Jeg og ungene her hjemme... det er virkelig ikke gøy ! Jeg vil bare ligge i senga! Hvordan holde ut "ferien"? Jeg føler meg deprimert.. er ikke noe å gjøre med det.. går allerede på Zoloft. Det hjelper mot angst, men ikke på depresjon..?.. Anonymkode: 69f99...914 Slutt å sutre, ta deg sammen og vær en mor! Anonymkode: a491b...fc6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Kjøp deg b12 dråper på apoteket. 😊 Anonymkode: 5f98a...337 Og sjekk nivå for D vitamin. Anonymkode: 2f93b...c19
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi skal ha ferie i 3 uker nå. Jeg og ungene her hjemme... det er virkelig ikke gøy ! Jeg vil bare ligge i senga! Hvordan holde ut "ferien"? Jeg føler meg deprimert.. er ikke noe å gjøre med det.. går allerede på Zoloft. Det hjelper mot angst, men ikke på depresjon..?.. Anonymkode: 69f99...914 Sender deg styrke og lykkeønskninger. Ikke hør på kommentarene under. De vet ikke hva depresjon er. Hilsen deprimert Anonymkode: 3c0db...980
ReneRene Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Sender deg styrke og lykkeønskninger. Ikke hør på kommentarene under. De vet ikke hva depresjon er. Hilsen deprimert Anonymkode: 3c0db...980 Når du er forelder, så forventes det at man setter barna først. Det kan være provoserende at en voksen skriver "dette er virkelig ikke gøy, hvordan holde ut "ferien"? Hva med å vinkle det sånn at det er bekymringen for barna som er i fokus? Som "jeg er redd jeg er deprimert, og nå er det ferie mens barna er her i tre uker. Hvordan skal jeg klare å være best mulig mor nå?" Jeg har stor sympati for mennesker som sliter psykisk, men noen ganger går mange så opp i offerrollen og blir ekstremt selvopptatte. Det blir så mye...dyrking av sine egne problemer. Det Ts bør ha fokus på er barna oppe i dette. Klarer hun ikke det, så er hun faktisk ingen god omsorgsperson nå, og det er forsåvidt greit. Da må hun be om hjelp. For barnas del.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (På 11.7.2023 den 22.34): Vi skal ha ferie i 3 uker nå. Jeg og ungene her hjemme... det er virkelig ikke gøy ! Jeg vil bare ligge i senga! Hvordan holde ut "ferien"? Jeg føler meg deprimert.. er ikke noe å gjøre med det.. går allerede på Zoloft. Det hjelper mot angst, men ikke på depresjon..?.. Anonymkode: 69f99...914 Zoloft hjelper mot depresjon jo. Kanskje legen må øke dosen din. I mellomtiden må du bare ta deg sammen og late som overfor barna, det klarer du. Vært der selv flere ganger. Anonymkode: 9ced7...4c2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 ReneRene skrev (58 minutter siden): Det var ikke noe sten til byrden i mitt svar. Du må gjerne ha sympati med voksne i den grad at du betrakter dem som offer. Jeg gidder ikke det da min bekymring og omtanke først og fremst går til barna. Så rart det enn måtte fiortone seg for deg. Jeg har lett sympati med andre, men noen ganger må det også gå an å påpeke ting uten at det blir krenkefest av den grunn. Enig. Jeg har vært dypt deprimert i flere år, vet hvor mørkt det kan bli. Det er lov å føle og tenke at man ikke klarer 3 uker ferie, men så må man jo bare klare det. Ring legen og spør om du kan prøve å øke dosen litt. Tving deg og dere opp og ut hver dag. Min erfaring er at det er lettere å være "hyggelig og på" ute. Da får man automatisk mer plass og luft. Legg til rett for at barna kan holde på selv (under oppsyn); spikkekniver, tau, hammer, spiker, hengekøye, kritt, maling på steiner, skattejakt i skogen (bingo), bygge base og leke ut et eller annet Robloxspill, leke boksen (steinen) går, vannlek, spreder, plante blomster (lage seg et eget bed et sted i hagen), lekeplass, stranda. Anonymkode: cc75e...160
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Enig. Jeg har vært dypt deprimert i flere år, vet hvor mørkt det kan bli. Det er lov å føle og tenke at man ikke klarer 3 uker ferie, men så må man jo bare klare det. Ring legen og spør om du kan prøve å øke dosen litt. Tving deg og dere opp og ut hver dag. Min erfaring er at det er lettere å være "hyggelig og på" ute. Da får man automatisk mer plass og luft. Legg til rett for at barna kan holde på selv (under oppsyn); spikkekniver, tau, hammer, spiker, hengekøye, kritt, maling på steiner, skattejakt i skogen (bingo), bygge base og leke ut et eller annet Robloxspill, leke boksen (steinen) går, vannlek, spreder, plante blomster (lage seg et eget bed et sted i hagen), lekeplass, stranda. Anonymkode: cc75e...160 Takk for tips ❤️ Anonymkode: 69f99...914
Admin Skrevet 13. juli 2023 #15 Skrevet 13. juli 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå