Gå til innhold

Barnas venner som går rett inn hos oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og det har ikke vi

Anonymkode: 1c34d...8e0

Men HI burde vurdere å skaffe seg det siden hun åpenbart har et problem her.

Anonymkode: 655df...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke ett problem med at folk løper inn hos oss uanmeldt jeg altså

Innbrudd/voldtekter skjer på dagtid også smarting

Anonymkode: d0c17...b34

Skrevet

Problemet her er jo ikke ar hi ikke har kodelås eller ikke låser døren på dagtid. Problemer er at vennene til barna hennes er så frekke at de går inn uten å ringe på, og så evneveike at de ikke engang slutter med det etter å ha bli snakka til. Å låse på dagtid løser bare problemet med at vennene går inn, det låser ikke problemet med frekke, evneveike ungdommer. 

Anonymkode: ad985...7dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet hennes er ikke ulåst dør. 

Problemet her er null respekt, og det går kanskje også i minus. Hun bør jo starte der, og da få oversikt over hva slags holdning ungene hennes har til hennes formaninger mens alle hører på. Eller om barna hennes får null respekt fra venner 

Skrevet

Problemet her er jo ikke ar hi ikke har kodelås eller ikke låser døren på dagtid. Problemer er at vennene til barna hennes er så frekke at de går inn uten å ringe på, og så evneveike at de ikke engang slutter med det etter å ha bli snakka til. Å låse på dagtid løser bare problemet med at vennene går inn, det låser ikke problemet med frekke, evneveike ungdommer. 

Hvorfor tror du det er ungdommene som det er feil på her? 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du det er ungdommene som det er feil på her? 

Fordi de ikke skjønner at man ikke går rett inn til folk, selv etter at de er blitt bedt om å ikke gjøre det. Da er man enten komplett evneveik, eller komplett uten respekt for dem man besøker.

Hvem ellers sin feil skulle det vært, tenker du? 

Skrevet

Fordi de ikke skjønner at man ikke går rett inn til folk, selv etter at de er blitt bedt om å ikke gjøre det. Da er man enten komplett evneveik, eller komplett uten respekt for dem man besøker.

Hvem ellers sin feil skulle det vært, tenker du? 

Det kan være flere grunner som at de er vant til det å gå rett inn. Det er mulig ungene til Ts også gjør det hos andre. Det kan være grunner som at hennes barn gir f, og at det skorter på respekten fra dem også. 

Og for å si det sånn, så er det ikke alle som blir respektert av div grunner. Normalt forventer en at ungdom hører etter, og at denne oppførselen er ganske avvikende. Men at to ungdommer gjør det samme i samme hus er litt påfallende. Mildt sagt.

Kanskje Ts må tenke etter hvorfor hun ikke blir hørt?  

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Alle problemer som løses er ett problem mindre. Nå var det først og fremst at de går rett inn som var hovedutfordringen, og det problemet kan løses enkelt. 

Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Det kan være flere grunner som at de er vant til det å gå rett inn. Det er mulig ungene til Ts også gjør det hos andre. Det kan være grunner som at hennes barn gir f, og at det skorter på respekten fra dem også. 

Og for å si det sånn, så er det ikke alle som blir respektert av div grunner. Normalt forventer en at ungdom hører etter, og at denne oppførselen er ganske avvikende. Men at to ungdommer gjør det samme i samme hus er litt påfallende. Mildt sagt.

Ok. I min verden er man bra evneveik om man ikke skjønner at man ikke går rett inn til folk, spesielt ikke etter at man helt konkret er blitt bedt om å ringe på før man går inn.

Noe mer enn det er det ikke nødvendig å tolke inn i denne situasjonen altså. I hi sitt hus er det hi som bestemmer, og barnas venner kan drite i å mene noe som helst om hvorvidt hun fortjener deres respekt eller ikke. Du følger reglene der du er gjest.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Innbrudd/voldtekter skjer på dagtid også smarting

Voldtekter?? Jeg bor ikke midt i ett urbant strøk hvor det forekommer altså😅 ikke er det innbrudd her heller 

Det har vært noe politirazzia hos ett par av naboene, men ikke hos oss. Det går strålende 

Skrevet

Voldtekter?? Jeg bor ikke midt i ett urbant strøk hvor det forekommer altså😅 ikke er det innbrudd her heller 

Det har vært noe politirazzia hos ett par av naboene, men ikke hos oss. Det går strålende 

Med så tvilsomme naboer burde du virkelig låse døra

Anonymkode: a620a...fe5

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja da er man passe naiv

Hehe. For har man ikke et problem, kan man alltids lage seg et? 

Vi låser om kvelden og når vi drar på jobb. Skal vi bare på butikken eller et kort besøk står dørene åpne. Det har aldri skjedd at noen uvedkommende kommer inn. 

Anonymkode: 6d40c...eb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Med så tvilsomme naboer burde du virkelig låse døra

Aldri vært nødvendig. Han ene bor 3 hus nedenfor. Han er rusmisbruker og i dårlige perioder har han litt feil folk på besøk og dertil mye besøk av politiet. Mot meg og min familie er han helskjønn og hyggelig. Ingen problem. Litt lenger borti andre gata bodde det noen grusomme mennesker, men de gjorde ikke noe annet enn hverandre vondt. De har flytta. 

Jeg har bodd der i 17 år og det nærmeste jeg kommer å oppleve noe er når noen kompiser av sønnen min skrudde av sykkelhjulet hans på kødd, eller de gangene noen av ungene leker ring-stikk. 

De eneste som kommer inn ubedt er nabokattene, fordi vi har katteluke. Men de stjeler ikke eller voldtar, de bare spiser og går igjen.

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Selv ikke du kan klare å vri dette til å bli hi sin feil eller a svar. Hun har gitt klar beskjed og to barn responderer ikke på det. Alt du lager rundt dette er kun spekulasjoner, og det driver du ikke med, om jeg husker rett?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er naiv om du ikke tror det skjer der du bor også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du er naiv om du ikke tror det skjer der du bor også. 

Ja, men jeg låser fortsatt ikke døra. Og hadde det skjedd hadde jeg fått greie på det. Vet ikke hvilket østblokksted du holder til, men hos oss er det rimelig rolig :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, men jeg låser fortsatt ikke døra. Og hadde det skjedd hadde jeg fått greie på det. Vet ikke hvilket østblokksted du holder til, men hos oss er det rimelig rolig :)

Du fikk med deg det som skjedde på Kongsberg? Skjønner ikke hva du prøver å si med "østblokksted", men det er upassende.

Anonymkode: c6876...030

Skrevet

Bor i Bergen jeg

Skrevet

Hæ? Du fortalte jo nettopp om narkomane naboer og razzia??

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hæ? Du fortalte jo nettopp om narkomane naboer og razzia??

Ja. De holder til på egen tomt med egne krangler/problemer. Det er ingen noensinne som har forstyrret oss eller andre naboer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du fikk med deg det som skjedde på Kongsberg? Skjønner ikke hva du prøver å si med "østblokksted", men det er upassende.

Anonymkode: c6876...030

Jeg orker faktisk ikke å leve redd jeg. Døra er ulåst når vi er hjemme og låst på natta eller når vi er borte. 

Skrevet

Jeg orker faktisk ikke å leve redd jeg. Døra er ulåst når vi er hjemme og låst på natta eller når vi er borte. 

Ja, for narkomane er så forutsigbare 😂

Skrevet

Ja, for narkomane er så forutsigbare 😂

Bodd her i maaaaange år, han har aldri vært ett problem! Ikke redd for verken han eller andre rusmisbrukere heller 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

På hvilken måte var det relevant?

Hvis ungene sender en melding der de sier "bare kom opp på rommet", så er det de som må endre seg. Det er deres gjester.

Anonymkode: 11bad...341

Skrevet

Ville absolutt investert i kodelås med fingeravtrykk. Aner ikke hva det koster, kanskje det er veldig dyrt??

Anonymkode: ef4e7...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...