Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Politimannen i Kongberg er nå blitt frikjent. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 727c4...bc0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Gårsdagens nytt. Han gjorde vel ikke noe galt, da. Det er ikke så mye mer å tenke om det. Anonymkode: 91040...683
kulepenn Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Det er trist lesning. Hvorfor er det nødvending å gyve løs gang etter gang etter gang på et menneske som ligger nede? Hvilken trussel er et menneske som ligger nede på asfalten med minst 4 politi over seg.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Gårsdagens nytt. Han gjorde vel ikke noe galt, da. Det er ikke så mye mer å tenke om det. Anonymkode: 91040...683 Det vet jeg jo,men lurer på hva andre tenker om det. Hvorfor sletter de bevis om de ikke hadde gjort noe galt da? Anonymkode: 727c4...bc0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det vet jeg jo,men lurer på hva andre tenker om det. Hvorfor sletter de bevis om de ikke hadde gjort noe galt da? Anonymkode: 727c4...bc0 Hvis dommen er endelig kan du lese den. Det har vært masse rykter og spekulasjoner om saken. Sannsynlig vis var ikke alt helt som "offeret" har gitt inntrykk av. Anonymkode: 3051a...bab
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Det «offeret» der tror jeg har alt annet enn rent mel i posen. Går med kniv og batong på seg på byen. Klassisk « kjenning av politiet» politimannen ble vel lei av og hele tida slite med denne stor kjefta fyren. Men at det ble kanskje litt vel mange slag skal jeg være enig i. Anonymkode: 3ed71...b7b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Det jeg tenker om denne saken er at vi ikke har hørt siste ord og at jeg avventer å mene noe om skyldspørsmål.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det «offeret» der tror jeg har alt annet enn rent mel i posen. Går med kniv og batong på seg på byen. Klassisk « kjenning av politiet» politimannen ble vel lei av og hele tida slite med denne stor kjefta fyren. Men at det ble kanskje litt vel mange slag skal jeg være enig i. Anonymkode: 3ed71...b7b Det der tenker jeg og. Han fortjente nok julinga han fikk, og skulle trolig fått enda mer, til han lærte å oppføre seg ordentlig mot andre mennesker. Anonymkode: 53b9d...e48
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Retten mener at politimannen har handlet rett ut fra de opplysningene han hadde, og det er delvis sant. Dørvakten møy til politiet om aggressiv adferd, og det var de opplysningene politet hadde da de møtte på fornærmede. Sånn sett kan jeg delvis forstå politiets reaksjon Anonymkode: f2a71...2a0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 Helt på trynet. Politiet får tydeligvis lov til å gå rundt å banke opp folk. Videoen viser alt. Anonymkode: c93fc...2af
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Helt på trynet. Politiet får tydeligvis lov til å gå rundt å banke opp folk. Videoen viser alt. Anonymkode: c93fc...2af Nei, videoen viser bilder av det som skjer akkurat der og da, men ikke omstendighetene rundt, foranledningen eller hva som blir sagt. Jeg har tiltro til at dette er blitt grundig belyst under rettsaken og tatt med i betraktning da dommen ble avsagt. Anonymkode: 46858...3ce
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, videoen viser bilder av det som skjer akkurat der og da, men ikke omstendighetene rundt, foranledningen eller hva som blir sagt. Jeg har tiltro til at dette er blitt grundig belyst under rettsaken og tatt med i betraktning da dommen ble avsagt. Anonymkode: 46858...3ce Nei, videoen viser unødvendig bruk av vold fra politiet. Gutten gjør absolutt ingenting når han blir slengt i bakken. Anonymkode: c93fc...2af
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt på trynet. Politiet får tydeligvis lov til å gå rundt å banke opp folk. Videoen viser alt. Anonymkode: c93fc...2af Selvfølgelig får de det! Hva for slags politi ønsker du deg? Et politi som bare får lov å be kriminelle aller vennligst om å slutte med de kriminelle aktivitetene sine? Anonymkode: c65b4...9e3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Er glad og lettet. Forferdelig om politi mister mulighet til å bruke makt der det trengs. Anonymkode: 9444e...4c4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 Veldig bra👏🏻👏🏻 Breikjefta drittunger med kniv og våpen må få kraftige reaksjoner når de gjentatte ganger ikke klarer å oppføre seg som folk Anonymkode: 18647...d6b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, videoen viser unødvendig bruk av vold fra politiet. Gutten gjør absolutt ingenting når han blir slengt i bakken. Anonymkode: c93fc...2af Han hadde på forhånd nektet å adlyde politiet. Gjort motstand når de forsøkte å sette på han håndjern, forsøkt å utøve vold mot politiet, oppført deg rimelig ufyselig mot andre tilfeldige mennesker på byen, og truet en vekter. Han var ruset, hadde med seg batong og kniv på innerlomma. Han har dessuten en tidligere historie med politiet hvor han også kraftig har motsatt seg arrest. Domstolen har avgjort at han ikke ble utsatt for unødvendig vold. Og nei, videoen viser ikke alt. Egentlig viser den veldig lite. Den «stakkars gutten» (som faktisk er et uttrykk som har blitt brukt av mediene) har fått fritt spillerom til å framsette seg selv som rimelig uskyldig i forkant av saken, uten at mediene nødvendigvis har stilt gode og relevante oppfølgingsspørsmål. Sånn sett har mediene sviktet. Man skulle nesten tro at mediene ikke har lært noe av de siste store rettsskandalene…. Og det er skremmende i seg selv! Anonymkode: cdd96...b43
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, videoen viser unødvendig bruk av vold fra politiet. Gutten gjør absolutt ingenting når han blir slengt i bakken. Anonymkode: c93fc...2af Kanskje ikke i det sekundet, men han har gjort ganske mye like før. Han er også en voksen mann, ikke en liten gutt. Anonymkode: 46858...3ce
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 Ut fra det jeg har sett på videoen synes jeg det er rart at han ble frikjent. For meg ser det ut som unødig vold når politimannen gjentatte ganger slår en person som ligger nede. Dette får meg til å undres på hva slags neddleggelsestrening politiet har. Det finnes teknikker for å legge ned og holde fast mennesker uten å slå dem. Hvis det jeg ser på videoen er greit, kjenner jeg at jeg mister tillit til politiet. Anonymkode: 48861...2ef
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje ikke i det sekundet, men han har gjort ganske mye like før. Han er også en voksen mann, ikke en liten gutt. Anonymkode: 46858...3ce Her er utdrag fra dommen. Der tok 17 minutter å få kontroll på bråkmakeren! https://www.politiforum.no/her-er-dommen-som-frikjente-politimannen/244439 Han er også anholdt minst tre ganger tidligere. Hver gang har han gjort massiv motstand. Den første gangen var det åtte politifolk som pågrep fornærmede, den andre gangen 12 og den siste gangen var det 16 bevæpnede politifolk iført hjelm, skjold og med MP-5. Anonymkode: cdd96...b43
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #21 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Ut fra det jeg har sett på videoen synes jeg det er rart at han ble frikjent. For meg ser det ut som unødig vold når politimannen gjentatte ganger slår en person som ligger nede. Dette får meg til å undres på hva slags neddleggelsestrening politiet har. Det finnes teknikker for å legge ned og holde fast mennesker uten å slå dem. Hvis det jeg ser på videoen er greit, kjenner jeg at jeg mister tillit til politiet. Anonymkode: 48861...2ef De fleste med litt mellom ørene gjør det. Helt unødvendig. Anonymkode: c93fc...2af
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #22 Skrevet 8. juli 2023 Det er helt supert at politiet får makt til å håndtere bråkmakere på en adekvat måte! De aner ikke hva som møter dem når de går inn i situasjoner, og her ser man jo at ‘offeret’ faktisk hadde våpen på seg. At han har en historie med å komme i klammeri med politi og sette seg til motverge bør selvsagt også tas med i beregningen. Det er ikke snakk om en uskyldig gutt her, men en voksen mann som ikke klarer å følge ordre. Bra dom! Anonymkode: 91040...683
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #23 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er helt supert at politiet får makt til å håndtere bråkmakere på en adekvat måte! De aner ikke hva som møter dem når de går inn i situasjoner, og her ser man jo at ‘offeret’ faktisk hadde våpen på seg. At han har en historie med å komme i klammeri med politi og sette seg til motverge bør selvsagt også tas med i beregningen. Det er ikke snakk om en uskyldig gutt her, men en voksen mann som ikke klarer å følge ordre. Bra dom! Anonymkode: 91040...683 Da vet vi ka politiet i Norge kan. Skrive ut bøter og banke opp folk. Lurer på tid de skal på begynne å løse voldtektsaker og innbrudd. Anonymkode: c93fc...2af
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #24 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Da vet vi ka politiet i Norge kan. Skrive ut bøter og banke opp folk. Lurer på tid de skal på begynne å løse voldtektsaker og innbrudd. Anonymkode: c93fc...2af Det ene trenger vel ikke å utelukke det andre? Politiet trenger helt klart mer ressurser (for du tror ikke på alvor at de ‘ikke kan’ løse dette?). Det betyr ikke at de ikke må kunne bruke de virkemidler som er nødvendig i pressede situasjoner. Anonymkode: 91040...683
ReneRene Skrevet 8. juli 2023 #25 Skrevet 8. juli 2023 Det var uenighet i retten, og jeg tenker at det blir anke her. Dommen er mildt sagt interessant, så får se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå