Gå til innhold

Ny kjæreste og folk skal mene så mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig på tredje året. 
Barna er 9, 12 og 16. 

Jeg bestemte meg for at jeg ikke vil bo med en mann igjen, gjerne kjæreste men da særboer. Litt pga meg selv, jeg trives best med mulighet til å kunne trekke meg tilbake og ha ro. Mest pga barna, de skal slippe storfamilie med mine og dine. Bare en kjæreste kunne jeg kanskje vurdert da, (om han ikke er en rotekopp, bodde med en med samlemani i 20 år) men de kommer jo med barn i min alder. 
Nå har jeg hatt kjæreste i 1,5 år. Vi har det veldig fint, og vi er enige om særboerskap, så lenge barna er i hus i det minste. Nå driver samfunnet rundt og mener at særboerskap er rart. Jeg kan være enig i at det virker litt rart, men når man trekker barn inn i det så synes jeg helt oppriktig at hensyn til barna er fornuftig. 
Vi er sammen som en familie innimellom. Vi kan reise på ferie og tur sammen, spise middag en helg osv., og så reiser vi hvert til vårt. 
Har spurt mine barn om de liker denne ordningen og de trives, de liker min kjæreste og hans barn men noen ganger blir de lei.
Kjæresten har små barn i småskolen og barnehage, og de er litt slitsomme som barn i den alderen kan være. De beundrer mine barn, henger litt på de, spør og graver om ting. For en helg synes de det er hyggelig og de tar seg av de. På daglig basis tror jeg de hadde mistrivdes. Og mitt største fokus er at de skal trives. 
Er det virkelig så rart å sette barna først? Jeg har en fin kjæreste og trives slik jeg har det nå. 
Hvorfor synes folk det er så rart?

Anonymkode: 8fcfa...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for at du er så fornuftig! ❤️ Barna er heldige som har deg, du tar hensyn til dem og deg selv. 

Vet om flere som lever slik, kjærester som bor hver for seg,  oen med utflyttet barn til og de. Disse folkene har jeg stor respekt av! ❤️ Ikke tenk så mye hva andre måtte mene. 

Anonymkode: 2ac41...d6d

Skrevet

Hvor mange synes egentlig dette er rart, hvis du tenker deg om…? Særboerskap er da helt normalt, og en fornuftig måte å skåne barna fra blandingsfailiekaos.

Anonymkode: c8b84...c1a

Skrevet

Hvor mange kommenterer dette, egentlig? Skjer det hver uke, liksom? 

Lag deg et standardsvar om at dere trives med deres (kloke) valg. 

Anonymkode: ab073...02b

Skrevet

Her skulle de også kommentere alt! Om han ikke var for gammel for meg siden er litt aldersforskjell,kommenterer at jeg burde styre unna han pga fortiden hans osv. Kan ikke folk bare passe sine egne saker?? Han er jo tydligvis ikke for gammel for meg når jeg velger å gå inn i ett forhold med han!

Anonymkode: a124c...c8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvor mange synes egentlig dette er rart, hvis du tenker deg om…? Særboerskap er da helt normalt, og en fornuftig måte å skåne barna fra blandingsfailiekaos.

Anonymkode: c8b84...c1a

Hele hans familie og hele min synes vi burde flytte sammen. Kommentarene kommer jo fra et oppriktig ønske om at de ønsker se oss sammen. I tillegg har noen kollegaer kommentert, da mer i retning om at man blir sær med årene. Det kan jeg egentlig flire litt av fordi jeg merker jeg er blitt sær, eller 100% bevisst på hva jeg vil. I ungdommen var jeg mer opptatt av å innfri forventninger. Nå som jeg er godt voksen så kjenner jeg at samfunnets forventninger ikke er like viktig. 
Jeg kjenner ikke mange dom har barn og mange årige kjæresteforhold uten å flytte sammen. 
Jeg tror en årsak, siden denne kommentaren ofte kommer, er at det handler om økonomi. Det er mest økonomisk fornuftig å dele utgifter. 
Selvsagt kunne jeg tjent på å ha noen å dele utgifter med, men jeg har grei økonomi uten. Sparer til ferie, klarer å spare ytterligere I en buffer. Snart gjeldfri, har bil og ungene kan få delta på aktiviteter. Jeg har ikke overflod med penger men klarer meg fint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvor mange kommenterer dette, egentlig? Skjer det hver uke, liksom? 

Lag deg et standardsvar om at dere trives med deres (kloke) valg. 

Anonymkode: ab073...02b

Mitt standardsvar er bare, ungene våre kommer først og de trives slik vi har det nå. 

Skrevet

Du og dere velger helt rett, vær glade for det! Jeg heier på voksne som tenker som dere!

Skrevet

Synes det er fornuftig jeg. Man må ikke på død og liv flytte sammen etter "15 minutter".

Skrevet

Helt riktig valg! Enig med de to over her. 

Skrevet

De aller fleste synes jo ikke det er rart. Kjenner flere som har det sånn, og ingen som sier noe på det. Hele samfunnet mener at dette er rett måte. Kan det være at samfunnet er litt overdrevent, og at det er familie og venner som mener dette? 

Anonymkode: 65da6...2fd

Skrevet

Viss dere begge er ferdig med å stifte famile, altså ingen felles barn, er det mest fornuftige å ikkje flytte saman for å gi dei barna de har eit stabilt familieliv. Om 10 år er vel hans yngste preteen/teen, og då kan de ta opp igjen samtalen om å flytte saman, om det er noko de ønskjer. 

Om de ombestemmer dykk om sei 2 år, for all den, flytt saman. Men det er ein tøff jobb å blande familer, så de må begge vera villig å legge inn ein insats for å få det til. 

Skrevet

Så bra at dere gjør det sånn! Om jeg får meg en ny skal jeg heller ikke bo med han. 

Har forøvrig to kollegaer som er særboere og de er godt voksne med utflytta barn, så alt funker 

Anonymkode: 642b8...7ca

Skrevet

Fornuftig valg dere har gjort! 

Anonymkode: 6f226...148

Skrevet

Akkurat sånn har jeg også valgt det. Og fått en del kommentarer på det. Noen synes det er rart, mens de aller fleste synes det er fornuftig. 

Vokste selv opp med dine og mine barn og alle disse konfliktene som medførte med det. Og sånn skal ikke mine barn ha det. Vil også bruke tid på mine barn. Plutselig er de voksne og tiden får man ikke tilbake. 

Anonymkode: 69d2b...530

Skrevet

Synes dere har valgt helt riktig og mener flere burde gjort som dere.

Anonymkode: dae1e...3e2

Skrevet

Det er fremdeles vanligst å flytte sammen. Folk tenker da både praktisk og økonomisk, og så reflekterer de nok ikke så mye over fordelene ved å velge som dere. Andre reagerer alltid om noen velger annerledes enn hva som blir ansett som "normalt". Derfor kommer kommentarerene.

Jeg tror det etterhvert vil bli mer vanlig å gjøre som dere, og det tror jeg er et gedigent pluss for veldig mange! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå driver samfunnet rundt og mener at særboerskap er rart.

Du få finne deg mer oppegående folk å omgås, da. Alle normalt oppegående vet at særboerskap er både vanlig og gunstig for mange.

Anonymkode: 00682...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...