Gå til innhold

Har vært syk i to uker og knapt spist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har knapt fått i meg noe mat, men passet på å drikke vann/farris for nok væske. Fått i meg litt salt potetgull og vannmelon. Igår klarte jeg en hel wienerpølse med litt potetmos og var overlykkelig. 

Men hvorfor i alle dager har jeg gått OPP to kilo??? Hvor er logikken i kalorier inn/ut?? Jeg har knapt fått i meg 500 kalorier om dagen! 

Anonymkode: d3f99...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann i kroppen?

Anonymkode: 98011...304

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vann i kroppen?

Anonymkode: 98011...304

Hatt diaré rundt 5-10 ganger hver dag i 8 av de dagene så skulle liksom tro alt forlot kroppen 🙈

Skrevet

Du har nesten ikke spist på to uker å det er virkelig vekten du bekymrer deg for??

Anonymkode: 1b274...5f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Du har nesten ikke spist på to uker å det er virkelig vekten du bekymrer deg for??

Ja. For hun klarer nok ikke å ha to tanker i hodet samtidig?

Anonymkode: 93bfc...194

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Haha ja, fordi jeg starta prosjekt gå-ned-i-vekt uka før jeg ble syk! 

Jeg bekymrer meg for mye annet og, men akkurat idag gikk jeg på vekta for å sjekke

Skrevet

Diaré 10 ganger, hver dag i 8 dager 🤨

Anonymkode: 13d1c...fac

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Diaré 10 ganger, hver dag i 8 dager 🤨

Anonymkode: 13d1c...fac

Ja… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja… 

Da har du vel fått intravenøst 

Anonymkode: 36d12...0aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da har du vel fått intravenøst 

Nei, jeg er da ikke innlagt. Jeg har slitt i to uker med at alt jeg tar til meg av mat og væske går rett ut. Ref denne tråden; 

men, nå var jo funderinga hvorfor i alle dager jeg har lagt på meg når jeg knapt har tatt til meg næring i 14 dager

Skrevet

Vet de hvorfor du har vært syk? Viss du ikke er bedre bør du be legen sjekke feks for crohns

Anonymkode: dd585...c31

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet de hvorfor du har vært syk? Viss du ikke er bedre bør du be legen sjekke feks for crohns

Anonymkode: dd585...c31

Njei. Eller; jo. Men legen trodde ikke det var det pga manglende symptomer. Diaré kom før jeg ble syk, ble bare slapp og sliten etter 3 dager hvor jeg ikke holdt på noe. 
Nå, på dag 5 med antibiotika så er det greit, jeg flyr ikke på do på samme måte. Så har tenkt at det kan være noe i magen, ja. Fikk divertikulitt, trodde legen, før påske. Og jeg har hatt smerter/verking i magen de siste ukene. 
Men så vet jeg ikke om antibiotikaen tar evt betennelser i magen da. Ren synsing fra min side alt sammen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg er da ikke innlagt. Jeg har slitt i to uker med at alt jeg tar til meg av mat og væske går rett ut. Ref denne tråden; 

Hvem har snakket om å være innlagt? Vanlig å få intravenøst når man er dehydrert

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem har snakket om å være innlagt? Vanlig å få intravenøst når man er dehydrert

Trodde ikke man fikk det hjemme. 

men det var heller ikke det jeg lurte på :) 

Skrevet

Det du "får i deg" etter diare og ja vært syk i to uker er potetgull, pølse og potetmos? 

Du må jo spise mat som du både holder på, som er skånsom og som gir ihvertfall litt næring. Ris og grønnsaker ( gulrøtter bla ) så må du unngå dritt som potetgull og heller spise fisk som kokt saltet torsk. 

Du slanker deg, blir syk og spiser bare dritt. Pass på litt. Du kan også drikke buljong hvis du vil få i deg salt. Med måte og gjerne med lette grønnsaker. Diare kan oppstå ved skifte av matvarer, men etter noen dager bør du kontakte lege. 

Skrevet

Men hi har ikke fått intravenøst. Hvorfor maser du?

Skrevet

Helt magisk hvordan INGEN klarer å svare på det hi spør om, men likevel mene mye om ting hi IKKE spør om, Kvinnfolk ass 🤣

Anonymkode: 88603...513

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hi har ikke fått intravenøst. Hvorfor maser du?

Da har jo ikke alt gått rett gjennom!

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Trodde ikke man fikk det hjemme. 

men det var heller ikke det jeg lurte på :) 

Nei man kan få det poliklinisk 🙄

Skrevet

Da har jo ikke alt gått rett gjennom!

Okey; for å svare veldig spesifikt; 

Hver gang jeg tok en matbit eller en slurk med drikke måtte jeg løpe på toalettet innen 5 minutter. Da rant det ut, akkurat som urin, bare at det var avføring. 
Dette skjedde mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og søndag for 2 uker siden, samt  torsdag, fredag og lørdag forrige uke. Jeg var hos legen fordi jeg fikk høy feber onsdag forrige uke, og fikk antibiotika. Har vært i elendig form, og ikke fått i meg nevneverdig mye 

Så hvorfor har jeg da lagt på meg??

Skrevet
ReneRene skrev (12 minutter siden):

Det du "får i deg" etter diare og ja vært syk i to uker er potetgull, pølse og potetmos? 

Du må jo spise mat som du både holder på, som er skånsom og som gir ihvertfall litt næring. Ris og grønnsaker ( gulrøtter bla ) så må du unngå dritt som potetgull og heller spise fisk som kokt saltet torsk. 

Du slanker deg, blir syk og spiser bare dritt. Pass på litt. Du kan også drikke buljong hvis du vil få i deg salt. Med måte og gjerne med lette grønnsaker. Diare kan oppstå ved skifte av matvarer, men etter noen dager bør du kontakte lege. 

Det eneste som frister i varmen til vanlig er væske og salt. Til vanlig. Når jeg er frisk. Når jeg har nesten 40 i feber så frister ingenting så da tok jeg det eneste jeg virkelig klarte å få i meg. Legg til 32 grader ute og det er optimale forhold for å ikke ha lyst på noe 

jeg har ikke skifta matvarer. Min «slanking» besto i å kutte kaloriene. Ikke endre matvarer 

Skrevet

Kanskje noe er feil med vekten din? Altså selve "baderomsvekten". Hvordan ser du det på egen kropp? Etter 2 uker sykdom med så lite inntak kan du kanskje se forskjell? 

Anonymkode: 8bdb1...dbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje noe er feil med vekten din? Altså selve "baderomsvekten". Hvordan ser du det på egen kropp? Etter 2 uker sykdom med så lite inntak kan du kanskje se forskjell? 

Anonymkode: 8bdb1...dbf

Tviler, selv om det hadde vært deilig!😅 jeg er såpass overvektig at det må endel kilo til før det syns for det blotte øye. Er tilogmed oppblåst i magen så den er strammere enn vanlig, not in a good way!😁

Skrevet

Kroppen er litt underlig sånn. Du har neppe gått opp, kan være kroppen din tvilholder på væske etter du fikk i deg litt mat i går. Den er litt sånn, for sikkerhets skyld, klok av erfaring siste ukene. 

Bare gi det tid til å stabilisere seg, forsøk å spise litt næringsrik mat og gi kroppen mest mulig ro, så kommer den nok i balanse igjen snart. 

Anonymkode: 46a41...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...