Gå til innhold

Det er midtsommeraften. Hva gjør dere ikveld da?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her blir det å servere hamburgere og annen grillmat til alle de på hyttene rundt her. Fra kiosken. Her er jeg. Broren min kom opp med ideen siden han eier kiosken og jeg må jobbe 🤣 what Brothers are for. 

Så ja. Rushet har begynnt alt siden nevnte bror halverte pris på alt etter kl 16 idag. Nå sitter en haug med ungdom utenfor og sluker i seg.

Og så skal jeg føre båt og hente de som leier her kl.02 i natt. 

Hva gjør dere? 

Endret av ReneRene
  • ReneRene endret tittelen til Det er midtsommeraften. Hva gjør dere ikveld da?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kveld skal vi voksne på dugnad for laget til en av gutta. Blir nok en lang kveld , men fint vær og fine folk😊

Skrevet

Vanligvis pakker vi sekken og drar til nærmeste storbål, på bystranda. Men i år skal jeg jobbe, ene ungen er på fotballturnering, mannen besøker sin mor, og ungdommen skal være med kjæresten sin. 

Anonymkode: 64555...b1f

Skrevet

Siden det er fullstendig bålforbud, blir det rømmegrøt og spekemat hjemme på terrassen med gubben. Kanskje et glass vin eller to. Deilige temperaturer med 27 grader nå så dette blir nok fint. ☀️

Anonymkode: c83d8...667

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Siden det er fullstendig bålforbud, blir det rømmegrøt og spekemat hjemme på terrassen med gubben. Kanskje et glass vin eller to. Deilige temperaturer med 27 grader nå så dette blir nok fint. ☀️

Anonymkode: c83d8...667

Jeg spiste rømmegrøt her for noen dager siden. Uten sukker og smør gir jeg trodde den var klar til å spises som den var jeg ( fikk av naboen) og det var såå godt!

Og de : hadde du kke sukker og smør på??? 😲

Niks. Men godt var  det 😄

Endret av ReneRene
Skrevet

Jeg er sjuk, det er bålforbud, eldste jobber, mellomste stakk avgårde med noe venner så mannen skal grille og servere yngste og meg 

Anonymkode: 4a8eb...ab4

Skrevet

Skulle lage pizza i vår nye pizzaovn, men deigen ville ikke samarbeide😅

Det blir alternativ løsning med spekemat, litt grilling, salater, melon, masse bær og kake med familien i hagen. 

Anonymkode: 8402b...b9a

Skrevet

Minst mulig på mest mulig tid. Sitte på verandaen, tenker jeg. 

Anonymkode: 283dd...ea7

Skrevet

Grille hos min far 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

I kveld skal vi voksne på dugnad for laget til en av gutta. Blir nok en lang kveld , men fint vær og fine folk😊

Dugnad? Hvem i all verden kom på at sankthans, på en fredag, var en egnet dag for dugnad? Det er det rareste. 

Anonymkode: 20827...dee

Skrevet

Møte familien ved vannet, bade for de som vil det, så hjem for å grille. Skogbrannfare her nå, ellers ville vi grillet ved vannet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dugnad? Hvem i all verden kom på at sankthans, på en fredag, var en egnet dag for dugnad? Det er det rareste. 

Ja, det var jo bra timing, sankthans, fredag og ferie.... jippi jej 

Anonymkode: b0f02...3b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er en jobb på et arrangement. Gutta jobber dagtid med rigging og vi voksne jobber kveld😊

Skrevet

Trene 💪🏻🏋️

Anonymkode: bbdcd...abd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Trene 💪🏻🏋️

Anonymkode: bbdcd...abd

Omg jaja 😃 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det er en jobb på et arrangement. Gutta jobber dagtid med rigging og vi voksne jobber kveld😊

Type som ved 17. mai komite? 

Pleier man kalle det dugnad? Tror aldri jeg har hørt noen bruke uttrykket dugnad når man stiller som frivillig ved ett arrangement. 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Type som ved 17. mai komite? 

Pleier man kalle det dugnad? Tror aldri jeg har hørt noen bruke uttrykket dugnad når man stiller som frivillig ved ett arrangement. 🤔

Hvis idrettslaget arrangerer St Hansfeiring så er det vel dugnad god som noen når man bruker tiden sin til å arrangere. 

Er dette virkelig noe du skal prøve å ‘ta’ henne på😂

Anonymkode: 5a32d...59e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis idrettslaget arrangerer St Hansfeiring så er det vel dugnad god som noen når man bruker tiden sin til å arrangere. 

Er dette virkelig noe du skal prøve å ‘ta’ henne på😂

Nei, jeg spør. Er ikke det lov? 

I min krets, her jeg bor, brukes ordet dugnad angående noe man er mer eller mindre forpliktet til som medlem i ett fellesskap. Borettslag, fritid eller skole. 

Stiller du som frivillig, kalles det nettopp det. Aldri hørt noen kalle det dugnad eller sett i noen av annonsene hvor de etterspør frivillige, at det kalles dugnad. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I min krets, her jeg bor, brukes ordet dugnad angående noe man er mer eller mindre forpliktet til som medlem i ett fellesskap. Borettslag, fritid eller skole. 

Stiller du som frivillig, kalles det nettopp det. Aldri hørt noen kalle det dugnad eller sett i noen av annonsene hvor de etterspør frivillige, at det kalles dugnad. 

Bare kutt ut 🙄

Dugnad er frivillig, ubetalt arbeid som blir gjort i ein fellesskap

https://snl.no/dugnad

Anonymkode: ca6a8...da8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bare kutt ut 🙄

Dugnad er frivillig, ubetalt arbeid som blir gjort i ein fellesskap

https://snl.no/dugnad

Anonymkode: ca6a8...da8

Ikke stikk ut alle piggene over ett spørsmål. Det er kanskje du selv som bør kutte ut? Ingen angrep herfra. Hvorfor i all verden skal jeg det?

Skrevet

Ingenting. Hjemme alene med tv som hvilken som helst dag 😔

Anonymkode: 446ec...a06

Skrevet

Skal på nattevakt, 21-30-08:30 vært i Dyreparken på dagen.

Anonymkode: 0b75d...a1f

Skrevet

Det har vært en helt vanlig dag her hjemme. Vurderete å gå på felles bålbrenning, men liker sofaen bedre. Det ble utesofaen i dag☀️

Anonymkode: 3c2a9...ca2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok. Kan du skjønne at andre bruker andre begreper enn du er vant med?

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ok. Kan du skjønne at andre bruker andre begreper enn du er vant med?

Det er da derfor jeg stiller ett spørsmål. Ett spørsmål med spørsmålstegn bak… 

Fikk forøvrig ett oppklarende svar fra den jeg spurte, var du som hang deg opp i det i etterkant. I motsetning til deg har jeg ikke dratt noen slutning, kommet med en påstand eller himlet med øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...