Gå til innhold

Ghosting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt noen venner som i flere år har unngått oss uten at de forteller årsaken. Selv synes jeg det er feigt å unngå å fortelle hva man misliker at en eller flere personer har gjort eller sagt. Det er lite voksent. Jeg har selv hatt konfrontasjoner med dem jeg mener som har oppført seg dårlig mot meg. Jeg kunne selvsagt ha unngått å sagt noe, men jeg mener det er feigt.

Hva mener dere?

Anonymkode: c7b09...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror svaret på spørsmålet ditt er i innlegget ditt : "Jeg har selv hatt konfrontasjoner med dem jeg mener har oppført seg dårlig mot meg" 

Jeg mener at slike uttalelser alene gjør at jeg mister enhver lyst til å i det hele tatt omgåes de som ytrer dem. Langt mindre "ærlig fortelle" dem noe. Sorry. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (5 timer siden):

Jeg tror svaret på spørsmålet ditt er i innlegget ditt : "Jeg har selv hatt konfrontasjoner med dem jeg mener har oppført seg dårlig mot meg" 

Jeg mener at slike uttalelser alene gjør at jeg mister enhver lyst til å i det hele tatt omgåes de som ytrer dem. Langt mindre "ærlig fortelle" dem noe. Sorry. 

Svaret ditt gir ikke særlig mening, fordi du kan ikke vite hvem som ytrer noe før du har opplevd det og du skriver som om du vet det FØR du inngår vennskap. Slik kan man jo kun erfare ETTER et vennskap er inngått.

Så du ønsker egentlig ikke å vite hvorfor mennesker kutter deg ut?

Selv er jeg en svært godt likt person, men jeg ville jo gjerne visst det dersom jeg hadde gjort eller sagt noe galt. 

 

Anonymkode: c7b09...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Svaret ditt gir ikke særlig mening, fordi du kan ikke vite hvem som ytrer noe før du har opplevd det og du skriver som om du vet det FØR du inngår vennskap. Slik kan man jo kun erfare ETTER et vennskap er inngått.

Så du ønsker egentlig ikke å vite hvorfor mennesker kutter deg ut?

Selv er jeg en svært godt likt person, men jeg ville jo gjerne visst det dersom jeg hadde gjort eller sagt noe galt. 

 

Anonymkode: c7b09...4a5

Hvis noen sa at "jeg har tidligere gått til konfrontasjoner med dem jeg mener har oppført seg dårlig mot meg" så skjønner jeg nok godt nok hvor den personen er i periferien. For all del, du kan fint være godt likt. Jeg ville bare unngått en som sa noe sånt. Og jeg må jo også si at jeg skjønner hvorfor folk ikke vil oppgi noen grunner til at de holder seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 time siden):

Hvis noen sa at "jeg har tidligere gått til konfrontasjoner med dem jeg mener har oppført seg dårlig mot meg" så skjønner jeg nok godt nok hvor den personen er i periferien. For all del, du kan fint være godt likt. Jeg ville bare unngått en som sa noe sånt. Og jeg må jo også si at jeg skjønner hvorfor folk ikke vil oppgi noen grunner til at de holder seg unna. 

Så du er altså for "ghosting "?

Anonymkode: c7b09...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så du er altså for "ghosting "?

Anonymkode: c7b09...4a5

Nei, jeg er absolutt ikke for gjosting sånn til vanlig. Men jeg kan forstå at noen velger å gjøre det. Folk vil helst kunne ta valg og mene det de gjør uten å risikerer å måtte gå i konfrontasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...