Gå til innhold

Hvis dere var i jobb ombord på et skip..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tre måneder, og endelig skulle i land et kontinent hjemmefra- ville dere blitt happy om kjæresten helt overraskende dukket opp da, når du kom i land på fremmed jord? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: bf3e5...bad

Skrevet

Ja

Anonymkode: 036ec...c26

Skrevet

Selvsagt. Jeg liker kjæresten min. 

Anonymkode: e955c...d7f

Skrevet

Hvis svaret er noe annet enn ja så tenker jeg det er på tide å gjøre det slutt...

Anonymkode: b10e2...991

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis svaret er noe annet enn ja så tenker jeg det er på tide å gjøre det slutt...

Akkurat det kommer nok helt an på hvilken type person man er.. Det er nok ingen fasit her. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Akkurat det kommer nok helt an på hvilken type person man er.. Det er nok ingen fasit her. 

Er man en egoistisk eller umoralsk person så blir man kanskje ikke glad, da får man jo ikke sjekket opp andre feks. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er man en egoistisk eller umoralsk person så blir man kanskje ikke glad, da får man jo ikke sjekket opp andre feks. 

Du tenker sånn. Andre trenger ikke det. 

Skrevet

Ja. Men så er jeg også sammen med en jeg elsker. Sånn har det ikke alltid vært. 

Anonymkode: 9dc5a...987

Skrevet

Jeg aner ikke. Men jeg tror jeg ville tenkt at det var creepy. Litt sånn sjalusidrama eller kanskje også stalking. Mest sannsynlig fordi jeg aldri ville funnet på å gjøre det selv.

Anonymkode: d8563...9e9

Skrevet

Det spørs helt på partnerens motiver for å dukke opp overraskende. Jeg får litt sånn creepy-kontrollbehov-følelse av tanken. Hvorfor ikke bare overraske ved å si «hei baby, jeg møter deg når du kommer i land!»

Anonymkode: add43...36d

Skrevet

Jeg er ikke så glad i overraskelser, ville heller visst om det og planlagt treffet sammen. 

Anonymkode: 89acf...aa7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg aner ikke. Men jeg tror jeg ville tenkt at det var creepy. Litt sånn sjalusidrama eller kanskje også stalking. Mest sannsynlig fordi jeg aldri ville funnet på å gjøre det selv.

Anonymkode: d8563...9e9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det spørs helt på partnerens motiver for å dukke opp overraskende. Jeg får litt sånn creepy-kontrollbehov-følelse av tanken. Hvorfor ikke bare overraske ved å si «hei baby, jeg møter deg når du kommer i land!»

Anonymkode: add43...36d

Jeg er enig med dere to nederst. Nettopp på grunn av den første kommentaren over her. 

"Å, har du andre planer med kollegaene dine kanskje? Betyr ikke jeg mer? Hvor egoistisk er du når jeg har tatt den lange turen for å overraske deg? Hadde du planer om å være utro kanskje? 

GRØSS. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Neida. Jeg syns bare det virker desperat, oser sjalusi, Finner det ikke litt søtt engang. 

Anonymkode: 0a036...3a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde blitt fornærmet om plutselig mannen min dukket opp. Stoler han ikke på meg? Er han så needy? Tåler han ikke at jeg beveger meg fritt uten han? 

Man må gi hverandre rom og tillitt tenker jeg. Man er to individer som lever sammen. 

Anonymkode: 0a036...3a5

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Jeg er enig med dere to nederst. Nettopp på grunn av den første kommentaren over her. 

"Å, har du andre planer med kollegaene dine kanskje? Betyr ikke jeg mer? Hvor egoistisk er du når jeg har tatt den lange turen for å overraske deg? Hadde du planer om å være utro kanskje? 

GRØSS. 

Det er nok egne erfaringer som ligger til grunn når man svarer i denne tråden. Jeg hadde blitt jublende glad og rørt om mannen min hadde gjort noe slikt, og det er fordi jeg vet at han hadde gjort det av ønske om å møte meg, ikke av andre merkelige grunner. Tillit og ønske om å gjøre hverandre godt står sterkt hos oss. 

Skrevet

Jeg er ikke kjempeglad i overraskelser.  Jeg foretrekker å planlegge ting.  

Om jeg hadde vært på en båt og visste jeg skulle i land ville jeg helt sikkert ha planlagt aktiviteter med kollegene mine før jeg gikk i land.  Om noen sto og ventet på meg ved landgangen uten å ha avtalt noe på forhånd ville jeg kanskje blitt glad, men helt sikkert stresset.  

Kanskje dette handler om alder, jeg var helt klart mye mer impulsiv da jeg var yngre, det samme gjelder for de fleste jeg kjenner.  

Jeg kjenner ingen som jobber på båt men jeg har mange venner i andre byer og andre land.  Når vi besøker hverandre så avtaler vi selvsagt på forhånd.  Ellers risikerer jo noen å fly på besøk til en som ikke er hjemme eller allerede har planer.    

Dette handler selvsagt ikke om tillit eller potensiell utroskap. Forrige gang jeg var på jobbreise la jeg til et par overnattinger i forkant av møtet mitt for å besøke en gammel studievenninne.  Jeg gjør ofte tilsvarende på reiser.  Da involverer planleggingen ofte flybilletter, leiebil, teaterbilletter osv.  Planlegging som ofte har kostet en god del tid og penger.  Da ville jeg faktisk ikke blitt så veldig glad for et impulsivt besøk.   

Anonymkode: d2833...ed5

Skrevet

Nå har jeg lest artikkelen som kanskje ga hi inspirasjon til spørsmålet og det handler om en yrkesmilitær som er mye borte, så da er han nok bare takknemlig for å dele oppholdet i Norge med kjæresten. De er sikkert innom mange havner i løpet av året, så en destinasjon setter han nok pris på å dele med kvinnen han skal gifte seg med. 

Skrevet

Hm, nå har jeg ikke hatt status kjæreste på mange år, mitt svar er da preget av å være gift og i ett forhold i flere tiår. 

Jeg ville blitt fra meg av glede, tre måneder borte fra bestevennen min er utenkelig i seg selv. 

Anonymkode: d869d...2c5

Skrevet

De hadde jo ikke sett hverandre på lange tider! Hadde jeg blitt skuffa/sint av det hadde det vært fordi jeg hadde hatt andre planer med oppholdet i byen

Anonymkode: da91e...a0a

Skrevet

Han så ikke spesielt glad ut på bildene. Øynene smilte ikke.

Anonymkode: b28e3...d75

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han så ikke spesielt glad ut på bildene. Øynene smilte ikke.

Anonymkode: b28e3...d75

🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er nok egne erfaringer som ligger til grunn når man svarer i denne tråden. Jeg hadde blitt jublende glad og rørt om mannen min hadde gjort noe slikt, og det er fordi jeg vet at han hadde gjort det av ønske om å møte meg, ikke av andre merkelige grunner. Tillit og ønske om å gjøre hverandre godt står sterkt hos oss. 

Jeg kan forstå at noen blir glade. Jeg hadde ikke blitt det på grunn av flere kommentarer her som tydelig viser mistillit til kjæresten. Jeg "måtte jo hatt planer"  Ja, det ville jeg garantert hatt etter flere uker på et skip. Jeg ville hatt planer med kollegaene mine om å spise og drikke og ha det gøy med å oppleve å ha beina på jorda igjen. Og så måtte jeg "ha vært egoistisk" som ikke satte pris på at kjæresten dukker opp ut av det blå. Vel, da ville jeg tenkt at kjæresten var mer egoistisk som bare kom uten å engang ha tenkt på mine planer uten å si ett ord. Det ville føltes som om jeg var en eiendel personen ikke trengte å ta hensyn til.

Men det er ikke alle som tenker sånn. Men noen kommentarer her er altså sånn jeg ville følt creepy. 

Skrevet
ReneRene skrev (15 timer siden):

Du tenker sånn. Andre trenger ikke det. 

Men det var da dette du fisket etter med hovedinnlegget?

Anonymkode: 79376...8af

Skrevet

Ikke diskuter det nevnte paret. Vi vet ingenting om deres forhold og historie, så jeg vil ikke at denne tråden skal bli sladder om dem. 

Jeg ble inspirert til å høre hva brukere her tenkte i samme situasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...