Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #1 Skrevet 17. mai 2023 Mine to nærmeste venninner har barn i samme klasse, mitt yngste barn går siste året i barnehagen. Jeg er alene med to barn , med familie som bor langt unna. Spurte venninnene mine i går om hvilke planer de hadde for 17 mai , og begge sa at de skulle være med familie, gå i tog etc. etter barnetoget i dag fikk jeg en snap der de var sammen alle, med flere par (barna var ikke der) , spiste lunsj og drakk vin ute. Jeg har ikke hørt ett ord. Er ikke første gangen dette skjer . Jeg er en voksen dame , over 40 år, men likevel kjenner jeg at det er sårt. Prøver ofte å ta initiativ til å møtes både med og uten barn, men nei. Jeg vet at hadde jeg hatt en venninne som var helt alene med barna hadde jeg inkludert henne slike dager. Er jeg ekstremt hårsår ?😅 Anonymkode: 2fe31...223
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #2 Skrevet 17. mai 2023 Nei, det hadde jeg reagert på også. Det var virkelig dårlig gjort! Klem til deg🇳🇴 Anonymkode: 967f5...d15
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #3 Skrevet 17. mai 2023 Jeg hadde blitt forbanna faktisk. Hadde ikke latt det gå stille hen. Hadde sagt kraftig fra hva jeg hadde synes om det. Det synes jeg du også skal gjøre, Hi. Anonymkode: 2edf1...c94
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #4 Skrevet 17. mai 2023 De var sammen med flere andre. Det er jo ikke bestandig det passer like bra å ta med noen ekstra. Hvis det for eksempel var felles lunch for foreldrene i klassen mens de ventet på barna som gikk i tog hadde det bært rart å invitere en utenforstående med to små barn. Du tjener ingenting på å bli fornærmet, men neste gang det er en viktig dag kan du jo invitere tidlig eller spørre rett ut om du kan være med dem. Anonymkode: 06ea5...f08
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #5 Skrevet 17. mai 2023 Jeg skjønner godt at du ble skuffa og lei deg😩 Det hadde jeg blitt. Kjenner meg veldig igjen i det å være alene… mammaen min er død og pappa er opptatt med sitt. Siste han tenker på er datter og barnebarn. Anonymkode: a50de...865
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #6 Skrevet 17. mai 2023 Hårsår? Njæ, eller kanskje litt. Sånt kunne i alle fall ikke brydd meg mindre, jeg gidder ikke å kaste bort krefter unødig. Anonymkode: 13a5a...a9d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #7 Skrevet 17. mai 2023 Det passet vel ikke å ha deg med og de har formulert det på en måte for og ikke såre deg? Anonymkode: e6730...477
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #8 Skrevet 17. mai 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det passet vel ikke å ha deg med og de har formulert det på en måte for og ikke såre deg? Anonymkode: e6730...477 Jævlig dårlig ide å sende snap hvis de ikke ville såre. Anonymkode: eb82d...2f3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 Jeg velger nå stort sett å tro det beste til det verste er bevist jeg da... Du sier de var uten barna, så da gikk vel de i tog eller noe annet de ikke trengte foreldrene til. Du er alene med to små barn og passet ikke helt inn i den settingen. Det er da ikke noe å bli fornærmet for? Det er ikke alltid det passer å inkludere alle. Anonymkode: 254f8...737
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Mine to nærmeste venninner har barn i samme klasse, mitt yngste barn går siste året i barnehagen. Jeg er alene med to barn , med familie som bor langt unna. Spurte venninnene mine i går om hvilke planer de hadde for 17 mai , og begge sa at de skulle være med familie, gå i tog etc. etter barnetoget i dag fikk jeg en snap der de var sammen alle, med flere par (barna var ikke der) , spiste lunsj og drakk vin ute. Jeg har ikke hørt ett ord. Er ikke første gangen dette skjer . Jeg er en voksen dame , over 40 år, men likevel kjenner jeg at det er sårt. Prøver ofte å ta initiativ til å møtes både med og uten barn, men nei. Jeg vet at hadde jeg hatt en venninne som var helt alene med barna hadde jeg inkludert henne slike dager. Er jeg ekstremt hårsår ?😅 Anonymkode: 2fe31...223 Jeg tenker du bør snakke med dem før du tolker videre på situasjonen. Jeg regner med det var en misforståelse. De har sagt hva de skulle og jeg antar du har sagt hva du skulle. Så har det dukket opp noe spontant, mens de har ventet på barna kanskje? Og så har de benyttet anledningen. Kanskje hadde de bare 30 min og tid til et glass vin og da ville ikke du ha rukket dit de var. Kanskje tenke de du var opptatt med dine barn? Om du var alene med barna med familie langt unna så tenkte de gjerne at dette var uaktuelt for deg og tenkte ikke på å spørre? Ettersom de sendte snap så er det trolig at de enten ikke rakk å inviterer deg eller regnet med at det var uaktuelt. Hadde de tenkt at du egentlig burde vært inkludert uten at du ble det så er det lite trolig at de hadde sendt snap. Anonymkode: 22013...c23
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #11 Skrevet 17. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Mine to nærmeste venninner har barn i samme klasse, mitt yngste barn går siste året i barnehagen. Jeg er alene med to barn , med familie som bor langt unna. Spurte venninnene mine i går om hvilke planer de hadde for 17 mai , og begge sa at de skulle være med familie, gå i tog etc. etter barnetoget i dag fikk jeg en snap der de var sammen alle, med flere par (barna var ikke der) , spiste lunsj og drakk vin ute. Jeg har ikke hørt ett ord. Er ikke første gangen dette skjer . Jeg er en voksen dame , over 40 år, men likevel kjenner jeg at det er sårt. Prøver ofte å ta initiativ til å møtes både med og uten barn, men nei. Jeg vet at hadde jeg hatt en venninne som var helt alene med barna hadde jeg inkludert henne slike dager. Er jeg ekstremt hårsår ?😅 Anonymkode: 2fe31...223 Det KAN jo tenkes at disse to Carbon iltert av noen andre? Du sier jo selv at det var flere par der. Hvis du ønsker å være sammen med andre barnefamilier på 16. mai så er det ko mulig for deg å invitere? Ikke bare sitte p vente på at de skal invitere deg? Å komme 16. mai og spørre hva slags planer andre har, er litt i seneste laget. Sannsynligvis hadde de allerede lagt planer Anonymkode: a391f...8b3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #12 Skrevet 17. mai 2023 Her tror jeg faktisk jeg ville ha svart: "Åååå, så synd dere ikke fortalte meg om disse planene, for med alt jeg må klare aleine hver eneste dag, så ville det ha vært så hyggelig å bli med på noe morsomt sammen med dere! Jeg som trodde det bare var familiehygge dere skulle, det ville jeg ikke drømme om å blande meg inn i, men dette hadde det vært veldig fint å få delta i." Anonymkode: 065b2...278
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #13 Skrevet 17. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg velger nå stort sett å tro det beste til det verste er bevist jeg da... Du sier de var uten barna, så da gikk vel de i tog eller noe annet de ikke trengte foreldrene til. Du er alene med to små barn og passet ikke helt inn i den settingen. Det er da ikke noe å bli fornærmet for? Det er ikke alltid det passer å inkludere alle. Anonymkode: 254f8...737 Hvis man får vite det i forveien kan man jo skaffe noen timer barnevakt, da. En lokal tenåring som vil tjene noen kroner! Anonymkode: 065b2...278
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2023 #14 Skrevet 17. mai 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Mine to nærmeste venninner har barn i samme klasse, mitt yngste barn går siste året i barnehagen. Jeg er alene med to barn , med familie som bor langt unna. Spurte venninnene mine i går om hvilke planer de hadde for 17 mai , og begge sa at de skulle være med familie, gå i tog etc. etter barnetoget i dag fikk jeg en snap der de var sammen alle, med flere par (barna var ikke der) , spiste lunsj og drakk vin ute. Jeg har ikke hørt ett ord. Er ikke første gangen dette skjer . Jeg er en voksen dame , over 40 år, men likevel kjenner jeg at det er sårt. Prøver ofte å ta initiativ til å møtes både med og uten barn, men nei. Jeg vet at hadde jeg hatt en venninne som var helt alene med barna hadde jeg inkludert henne slike dager. Er jeg ekstremt hårsår ?😅 Anonymkode: 2fe31...223 Om dette var et treff der de ikke ønsket å ha med barn, hadde du da hatt mulighet til å delta? Om de tror at du ikke har pass til barna/minstemann og dermed ikke kan være med så er det jo greit å oppklare misforståelsen om dette ikke er tilfelle. Anonymkode: 22013...c23
ReneRene Skrevet 18. mai 2023 #15 Skrevet 18. mai 2023 (endret) Det er jo litt dumt å ringe dagen før å bare spørre hvilke planer de har. Kunne du ikke prøvd å planlegge litt og kanskje ha foreslått noe før det gjensto ett døgn? Du skriver også at de var uten barn og drakk vin, så kanskje de hadde avtalt denne stunden på dagen uten barn for å ha litt voksen tid? Hvis du hadde nevnt noe om at du var uten planer litt tidligere enn akkurat 16 mai, så er det jo mulig at du hadde blitt bedt med også. Jeg er absolutt for å inkludere alle, men her må du nok ta ansvar selv for at du ikke hadde gjort noe for å bli det. Folk bruker jo å avtale sånt ganske god tid i forveien. Endret 18. mai 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #16 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvis man får vite det i forveien kan man jo skaffe noen timer barnevakt, da. En lokal tenåring som vil tjene noen kroner! Anonymkode: 065b2...278 Du setter da ikke bort ungene til en tilfeldig, lokal barnevakt på 17.mai, hvis du ikke er helt nødt. Anonymkode: 06ea5...f08
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #17 Skrevet 18. mai 2023 Jeg skjønner at du ble lei deg, men en ting livet har lært meg er å være mer direkte. Når man spør folk hvilke planer de har, så svarer de på nettopp det. Det er ikke sikkert de skjønner at du ikke har noe sted å være. Da er det bedre å si: Jeg har ingen å være sammen med på 17.mai. Kan jeg være med dere? Ingen sier nei da. 🇳🇴😊 Anonymkode: d1d49...6b1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #18 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvis man får vite det i forveien kan man jo skaffe noen timer barnevakt, da. En lokal tenåring som vil tjene noen kroner! Anonymkode: 065b2...278 På 17.mai? Tror ikke det altså... Anonymkode: 254f8...737
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #19 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Her tror jeg faktisk jeg ville ha svart: "Åååå, så synd dere ikke fortalte meg om disse planene, for med alt jeg må klare aleine hver eneste dag, så ville det ha vært så hyggelig å bli med på noe morsomt sammen med dere! Jeg som trodde det bare var familiehygge dere skulle, det ville jeg ikke drømme om å blande meg inn i, men dette hadde det vært veldig fint å få delta i." Anonymkode: 065b2...278 Det går virkelig ikke an å være så passiv aggressiv i et vennskap. Av og til må man bare innse at man ikke passer inn i alle settinger. Anonymkode: 254f8...737
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #20 Skrevet 18. mai 2023 Hei jo jeg var nok seint ute med å spør og skal være tidlig ute neste gang. Men som nevnt er det ikke første gangen det skjer og ikke veldig fristende å spør når det aldri passer. Men las gjennom svarene her og jeg var nok litt hårsår i går, noe med slike dager , der alle har «noen». Men vi hadde en fin feiring i går likevel Anonymkode: 2fe31...223
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #21 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Hei jo jeg var nok seint ute med å spør og skal være tidlig ute neste gang. Men som nevnt er det ikke første gangen det skjer og ikke veldig fristende å spør når det aldri passer. Men las gjennom svarene her og jeg var nok litt hårsår i går, noe med slike dager , der alle har «noen». Men vi hadde en fin feiring i går likevel Anonymkode: 2fe31...223 Hvor skulle du gjort av ungene da? De andre var uten barn sier du. Anonymkode: 803b2...d26
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #22 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor skulle du gjort av ungene da? De andre var uten barn sier du. Anonymkode: 803b2...d26 Stor forskjell på å bli bedt med å ikke kunne enn å ikke blir bedt og inkludert. Anonymkode: 1b58c...e96
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #23 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Stor forskjell på å bli bedt med å ikke kunne enn å ikke blir bedt og inkludert. Anonymkode: 1b58c...e96 Men venninnene visst vel at hun ikke kunne. Eller de var redde for at hun skulle komme med barn slik noen mennesker gjør fordi de mangler antenner for når det ikke passer. Anonymkode: 803b2...d26
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #24 Skrevet 18. mai 2023 Lær deg et liv uten venner og ikke bry deg om at andre har det kjekt i livet uten deg! Anonymkode: 1b58c...e96
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2023 #25 Skrevet 18. mai 2023 Anonym bruker skrev (På 17.5.2023 den 16.48): Jeg velger nå stort sett å tro det beste til det verste er bevist jeg da... Du sier de var uten barna, så da gikk vel de i tog eller noe annet de ikke trengte foreldrene til. Du er alene med to små barn og passet ikke helt inn i den settingen. Det er da ikke noe å bli fornærmet for? Det er ikke alltid det passer å inkludere alle. Anonymkode: 254f8...737 Men de løy jo? De sa de hadde avtaler med familien. Dette er HI’s bestevenninner. Altså ikke bekjente. Venninner. Anonymkode: c96b9...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå