Gå til innhold

Løgner om forumet og forumbrukere og feilinformasjon - hva er Egmonts og Admins. holdninger til dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I halvannet år nå har det blitt en praksis av enkeltbrukere at det fremsettes en rekke direkte løgner om forumet og forumbrukerne generelt, samt påstander om enkeltbrukere som motsier disse løgnene.

I samme periode har det stadig, igjen fra enkeltbrukere, vært en omfattende spredning av feilinformasjon, feil fakta, nedrakking av grupper både i det norske samfunnet, forumet og forumbrukere.

Hvorfor får dette fortsette?

Ved å la dette fortsette tillater Egmont at deres forum av enkeltpersoner blir brukt til å spre feilinformasjon, samt til å skape en stor polarisering, ikke bare på forumet, men bidrar også til polarisering i samfunnet.

For Egmont er ansvarlig for det forumet tillater publisert og det som får stå.

Forumreglene, slik de er i dag, åpner absolutt for at Egmont kan få slutt på denne svært negative utviklingen.

Er det problemet vi har sett på forumet i halvannet år nå en linje som Egmont har tenkt å fortsette å tillate?

I så fall, ønsker virkelig stiftelsen Egmont å bidra til spredning av løgner, feilinformasjon, falske fakta og polarisering av samfunnet? Det er et oppriktig spørsmål, da det er dette Egmont har blitt et redskap for å spre.

Anonymkode: 5f5e3...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skriver du VI?

Jeg har ikke sett NOEN av de påstandene du påstår VI har sett her inne. Men en vannvittig stygg heksejakt mot en enkelt bruker, DET har jeg sett her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skriver du VI?

Jeg har ikke sett NOEN av de påstandene du påstår VI har sett her inne. Men en vannvittig stygg heksejakt mot en enkelt bruker, DET har jeg sett her inne!

Det blir ikke nevnt hvilken bruker det er snakk om, at du mener at du vet hvem det er understreker vel hi sitt poeng ganske tydelig. 
 

Og jeg signerer på ‘vi’. 

Anonymkode: 3970f...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir ikke nevnt hvilken bruker det er snakk om, at du mener at du vet hvem det er understreker vel hi sitt poeng ganske tydelig. 
 

Og jeg signerer på ‘vi’. 

Anonymkode: 3970f...06b

 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg signerer også på 'vi'.

Anonymkode: 69c0c...3f7

 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg også.

Anonymkode: a2c8e...6b4

Jeg også! 

Anonymkode: 7b035...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ett forum vil det alltid være flust av brukere i forskjellige grader, det vil være de som kun er seriøse, de som fjaser, de som troller og de som lager masse drama. Dette har det vært på alle forumene jeg har beveget meg oppover på i årene jeg har brukt på nettet og brukt diverse forum. Og sånn vil det alltid være.

Men vi har ett regelverk, som vi nå har spesifisert mer etter ønske fra medlemmene og det vil bli håndhevet deretter. Vi rydder ikke med tilbakevirkende kraft. Men vi kan heller ikke gå og faktasjekke enhvert innlegg som kommer her inne. Da måtte vi gått inn for at hvert enkelt innlegg må forhåndsgodkjennes fra vår side og det ville blitt en enorm jobb, samt at forumet ville blitt dødt deler av tiden på døgnet da det ville blitt en jobb som hovedsakelig ville foregått på dagtid.

Om det er helsefarlige feilopplysninger vil vi såklart steppe inn for å fjerne det da det ansees som meget alvorlig.

 

Ellers har jeg nå gått inn for å lese hver eneste tråd som blir postet siden regelverket ble oppdatert og dermed blir alle regelbrudd oppdaget uten rapportering. Men at noen brukere er vanskelige og kverulerer vil det alltid være uten at dette er brudd på våre regler, og da må man enten fysisk blokkere i programvaren og/eller mentalt blokkere denne brukeren, for over alle årene jeg har vært her ser jeg (også nå) at mange av de som klager på kverulerende brukere også er de som kverulerer med brukerene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for et klart og oppklarende svar Admin. Da håper jeg at denne enorme klagingen på en enkelt bruker (og de som reagerer på dette), kan slutte med umiddelbar virkning. 

For som du påpeker, de som klager over kveruleringen, er selv de som kverulerer med den det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Admin

1. Du sier ingenting om det er lov å spre løgner om forumet og forumbrukere - for dette skjer i omfattende grad, selv etter regelendringen.

Er dette noe Egmont synes er så greit at det tillates, og støttes?

Eller er det noe dere vil se på som regelbrudd, som noe som er ødeleggende for forumet og derfor ikke tillates?

Siden det sies at du har lest hver eneste tråd som er opprettet etter regelendringen må vi brukere anta at du og Egmont mener det er helt greit at enkeltbrukere velger å komme med stadige løgner både om forumet og forumbrukerne?

 

2. Du svarer heller ikke på om det er lov å spre feilinformasjon og feil fakta på forumet? Hva skjer når brukere stadig gjør det?

 

 

 

Anonymkode: 5f5e3...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

@Admin

1. Du sier ingenting om det er lov å spre løgner om forumet og forumbrukere - for dette skjer i omfattende grad, selv etter regelendringen.

Er dette noe Egmont synes er så greit at det tillates, og støttes?

Eller er det noe dere vil se på som regelbrudd, som noe som er ødeleggende for forumet og derfor ikke tillates?

Siden det sies at du har lest hver eneste tråd som er opprettet etter regelendringen må vi brukere anta at du og Egmont mener det er helt greit at enkeltbrukere velger å komme med stadige løgner både om forumet og forumbrukerne?

 

2. Du svarer heller ikke på om det er lov å spre feilinformasjon og feil fakta på forumet? Hva skjer når brukere stadig gjør det?

 

 

 

Anonymkode: 5f5e3...c74

Vet du hva? At det som for tiden er mest ødeleggende for forumet er disse gjentatte trådene som opprettes for å kritisere enkeltbrukere. Ironisk nok er det en del av klagen din at noen "sprer løgner" og "er polariserende" fordi det visstnok er grupper som kritiseres, og samtidig gjør du akkurat det samme selv ovenfor "enkeltbrukere" Hvor er logikken at du skal få lov til dette og ingen andre?! 

En annen ting er at hva vi oppfatter av forum og brukere handler om meninger og synsing av det vi ser. Det må jo alle få lov til å uttrykke, eller tenker du at det skal stå i reglene at man ikke må mene noe negativt om noen her, og ikke gi uttrykk for det? Fordi det blir regnet som løgn? 

Alt dette du vil, gjelder jo opplagt ikke deg siden du gjør alt du mener bør bli slått ned på her.

Det er også hakket verre å være flere mot en, enn en mor mange- så kan du jo også tenke litt over akkurat det 

Syns du skal slutte med dette maset og presset på å ekskludere dem du ikke liker. Syns det er noe forstyrrende med denne intensiteten i disse trådene også, og at det egentlig bør bli tatt til etterretning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske komisk at en gjeng brukere, desperat forsøker å kneble en annen bruker i et åpent diskusjonsforum, fordi de ikke liker meningene til vedkommende. Ytringsfrihet gjelder tydeligvis ikke for meninger som ikke er godkjent av en liten gruppe. En liten gruppe som mener de har rett til å styre hvem som skal mene, og hva som skal skje her inne. 

Slenger rundt seg med stygge påstander om at vedkommende kommer med løgner og usannheter, men kan ikke komme med ET eneste eksempel på hva dette er. 

Nå har Admin sagt sitt, det forekommer ingen regelbrudd, så da kan personene etter oppfordring fra Admin enten slutte å kverulere med vedkommende, blokkere henne eller  mentalt blokkere henne. Slutt i hvertfall med de evindelige sutretrådene, som kun er dritirriterende og totalt ødeleggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (4 timer siden):

Vet du hva? At det som for tiden er mest ødeleggende for forumet er disse gjentatte trådene som opprettes for å kritisere enkeltbrukere. Ironisk nok er det en del av klagen din at noen "sprer løgner" og "er polariserende" fordi det visstnok er grupper som kritiseres, og samtidig gjør du akkurat det samme selv ovenfor "enkeltbrukere" Hvor er logikken at du skal få lov til dette og ingen andre?! 

En annen ting er at hva vi oppfatter av forum og brukere handler om meninger og synsing av det vi ser. Det må jo alle få lov til å uttrykke, eller tenker du at det skal stå i reglene at man ikke må mene noe negativt om noen her, og ikke gi uttrykk for det? Fordi det blir regnet som løgn? 

Alt dette du vil, gjelder jo opplagt ikke deg siden du gjør alt du mener bør bli slått ned på her.

Det er også hakket verre å være flere mot en, enn en mor mange- så kan du jo også tenke litt over akkurat det 

Syns du skal slutte med dette maset og presset på å ekskludere dem du ikke liker. Syns det er noe forstyrrende med denne intensiteten i disse trådene også, og at det egentlig bør bli tatt til etterretning. 

Vet du, forumet var ikke preget av løgner, faktafeil og polarisering før januar i fjor. Uenigheter fantes, men i hovedsak behandlet folk hverandre med noenlunde respekt, og de som ikke greide å gjøre det, de ble moderert bort. Når noen kom med feilaktige påstander eller faktafeil, så ble dette korrigert med seriøse linker og feil ble rettet. Inntil noen kom og spammet ned forumet med feilinformasjon om både forumet, rene fakta, nordmenn, kvinner, og andre grupper. Når rene faktafeil ble påpekt og dokumentert av andre, så har disse noen likevel fortsatt å nekte å ta til seg fakta. For så i neste øyeblikk å opprette tråder hvor folk som legger bevisst feilinformasjon og ikke forholder seg til fakta blir kritisert, og kritikken har da gått på forumet generelt, forumbrukerne genrelt, med også falske påstander om disse, og også om enkeltbrukere innimellom.

Ulike meninger er helt greit og forfriskende, men bevisste faktafeil og så kritikk av de som viser til det som er fakta, det er uakseptabelt.

Alt dette har ført til en voldsom polarisering av forumet, som ikke var her tidligere.

Det er svært mange som siste halvannet året har rapportert klare regelbrudd som har fått stå, det er mange (ikke meg) som har opprettet tråder både på skravle og på ris og ros, hvor samme problematikk har blitt tatt opp.

Det som for tiden er mest problematisk på forumet er at en mengde redelige forumbrukere som har bidratt positivt til forumet i mange år har forsvunnet eller nesten ikke er her lenger, fordi enkeltbrukere får fortsette med det jeg tar opp i hovedinnlegget. Jeg har ikke skrevet denne tråden til deg, jeg ønsker at Egmont og Admin skal svare på spørsmål som brukere bør få svar på, slik at man vet hva man har å forholde seg til.

Til tross for det Admin har skrevet over her, så har det vært en god del regelbrudd siden regelendringene kom, og tilsynelatende får dette fortsette, tross at reglene er klare. Å stille spørsmål om dette, det er ikke en kritikk av deg, det er spørsmål til Egmont og Admin på ting som brukerne, som de tross alt er avhengige av, har rett på å få svar på. At du tar det som kritikk, det bør du kanskje spørre deg selv om hvorfor du gjør.

Anonymkode: 5f5e3...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (1 time siden):

Ja, det er ganske komisk at en gjeng brukere, desperat forsøker å kneble en annen bruker i et åpent diskusjonsforum, fordi de ikke liker meningene til vedkommende. Ytringsfrihet gjelder tydeligvis ikke for meninger som ikke er godkjent av en liten gruppe. En liten gruppe som mener de har rett til å styre hvem som skal mene, og hva som skal skje her inne. 

Slenger rundt seg med stygge påstander om at vedkommende kommer med løgner og usannheter, men kan ikke komme med ET eneste eksempel på hva dette er. 

Nå har Admin sagt sitt, det forekommer ingen regelbrudd, så da kan personene etter oppfordring fra Admin enten slutte å kverulere med vedkommende, blokkere henne eller  mentalt blokkere henne. Slutt i hvertfall med de evindelige sutretrådene, som kun er dritirriterende og totalt ødeleggende. 

Bortsett fra én bruker jeg kan komme på, har jeg ikke sett noen som mener at det ikke er rom for uenigheter. Tvert om er det nettopp det at det er så mye ulike personer og holdninger som mange brukere over år har påpekt som positivt ved forumet, når dette har vært diskutert tidligere.

Det som påpekes er klare regelbrudd som nå har pågått i halvannet år.

Det er en mengde eksempler både jeg og andre kunne kommet med, men det kan vi ikke gjøre, fordi da ville det blitt brukerdebatt som ville brutt forumreglene.

Saklig kritikk og saklig beskrivelse av hvordan situasjonen faktisk har vært på forumet siste halvannet året, det er ikke sutring.

Om man ikke kan påpeke rene fakta om tilstanden på forumet siste halvannet året, og ikke kan påpeke klare regelbrudd, men bli beskyldt for å sutre, det er DA ytringsfriheten blir kneblet.

Jeg holder meg til forumreglene og forventer at andre også gjør det. Siste halvannet året er det blitt tillatt enormt mye regelbrudd som aldri ville blitt tillatt tidligere på forumet - når Egmont velger å gjøre en så stor endring av praksisen av forumet, da har også brukerne rett til å stille spørsmålstegn ved dette og påpeke rene fakta.

Egmont lever av brukerne. Det er svært mange som har meldt fra om at de nesten ikke er her lenger, og flere har sluttet helt å være her, nettopp pga. de endringene som jeg her påpeker. Det er greit om dette er linjen Egmont vil drive business, men da bør de også være såpass at de konkretiserer dette, at de velger å tillate langt mer enn de har gjort de foregående 20 årene.

Anonymkode: 5f5e3...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vet du, forumet var ikke preget av løgner, faktafeil og polarisering før januar i fjor. Uenigheter fantes, men i hovedsak behandlet folk hverandre med noenlunde respekt, og de som ikke greide å gjøre det, de ble moderert bort. Når noen kom med feilaktige påstander eller faktafeil, så ble dette korrigert med seriøse linker og feil ble rettet. Inntil noen kom og spammet ned forumet med feilinformasjon om både forumet, rene fakta, nordmenn, kvinner, og andre grupper. Når rene faktafeil ble påpekt og dokumentert av andre, så har disse noen likevel fortsatt å nekte å ta til seg fakta. For så i neste øyeblikk å opprette tråder hvor folk som legger bevisst feilinformasjon og ikke forholder seg til fakta blir kritisert, og kritikken har da gått på forumet generelt, forumbrukerne genrelt, med også falske påstander om disse, og også om enkeltbrukere innimellom.

Ulike meninger er helt greit og forfriskende, men bevisste faktafeil og så kritikk av de som viser til det som er fakta, det er uakseptabelt.

Alt dette har ført til en voldsom polarisering av forumet, som ikke var her tidligere.

Det er svært mange som siste halvannet året har rapportert klare regelbrudd som har fått stå, det er mange (ikke meg) som har opprettet tråder både på skravle og på ris og ros, hvor samme problematikk har blitt tatt opp.

Det som for tiden er mest problematisk på forumet er at en mengde redelige forumbrukere som har bidratt positivt til forumet i mange år har forsvunnet eller nesten ikke er her lenger, fordi enkeltbrukere får fortsette med det jeg tar opp i hovedinnlegget. Jeg har ikke skrevet denne tråden til deg, jeg ønsker at Egmont og Admin skal svare på spørsmål som brukere bør få svar på, slik at man vet hva man har å forholde seg til.

Til tross for det Admin har skrevet over her, så har det vært en god del regelbrudd siden regelendringene kom, og tilsynelatende får dette fortsette, tross at reglene er klare. Å stille spørsmål om dette, det er ikke en kritikk av deg, det er spørsmål til Egmont og Admin på ting som brukerne, som de tross alt er avhengige av, har rett på å få svar på. At du tar det som kritikk, det bør du kanskje spørre deg selv om hvorfor du gjør.

Anonymkode: 5f5e3...c74

Jeg vet ærlig talt ikke hva du mener og prater om ang de faktafeilene du åpenbart er så opptatt av. Jeg vet heller ikke hvilke løgner du snakker om. Det jeg tror du må tolerere er at folk har forskjellige meninger og tror på forskjellige teorier i så fall. Nå kan ikke de som moderer et forum være noen slags sensorer for opplysninger brukere kommer med, så fremt det ikke er regelbrudd. Jeg tror heller ikke at du trenger å bekymre deg for polarisering av hverken samfunn eller et forum ut fra enkelte brukere sitt syn på dette.

Det jeg syns er at disse trådene om å ville presse ut folk du misliker meningene til, må stoppe. Det hjelper heller ikke at dere skulle være flere som misliker enkelte. På et forum må det være plass til alle så lenge reglene blir fulgt.

Jeg kjenner ikke igjen de problemene du mener enkeltbrukere her forårsaker i det hele tatt, men en ting vet jeg og det er at det i perioder har vært endel konflikter her, hvor temaer som mobbing og hets har gått igjen. Helt fra 2007 har det vært slike perioder her, og ganske heftig også. Så mulig det går litt i bølger, men uansett er det utidig med disse trådene. 

Ps Og nei, jeg tar det ikke som kritikk av meg?! 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

@Admin

1. Du sier ingenting om det er lov å spre løgner om forumet og forumbrukere - for dette skjer i omfattende grad, selv etter regelendringen.

Er dette noe Egmont synes er så greit at det tillates, og støttes?

Eller er det noe dere vil se på som regelbrudd, som noe som er ødeleggende for forumet og derfor ikke tillates?

Siden det sies at du har lest hver eneste tråd som er opprettet etter regelendringen må vi brukere anta at du og Egmont mener det er helt greit at enkeltbrukere velger å komme med stadige løgner både om forumet og forumbrukerne?

Om det er direkte løgner ville det kunne blitt ansett som brukerangrep. Men tråder som blir opprettet for å diskutere en større mengde brukere har det alltid vært her, så lenge jeg har vært admin. Faktisk slo jeg ned på det i starten pga vaner fra Kvinneguiden og fikk tilsnakk fra forumets brukere om at her var det langt høyere takhøyde at såfremt det ikke gjaldt en enkelt bruker med navn så skulle det få stå. Og det er linja jeg har lagt meg etter etter ønske fra brukerene den gangen, om det skal forandres igjen så må det evt være en enighet blant brukerene.

Før januar i fjor var det andre brukere det var oppheng i og det var faktisk derfor vi måtte inføre regelen mot stalking pga brukere som aktivt gikk inn og hang seg opp i, og dro inn hva flere brukere hadde skrevet i andre tråder og avsporet hva en disse brukerene skrev. Så fenomenet er dessverre ikke noe nytt. Det har heller ikke vært noe i den grad at det har vært noe særlig regelbrudd siden regelforandringene, mest avsporinger pga oppheng i brukere istedenfor trådens tema.

 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

2. Du svarer heller ikke på om det er lov å spre feilinformasjon og feil fakta på forumet? Hva skjer når brukere stadig gjør det?

Anonymkode: 5f5e3...c74

Som sagt over her, med mindre det er medisinsk feilinformasjon som kan føre til alvorlige følger så har vi rett og slett ikke kapasitet til å søke opp og vurderer om hver enkelt ting er feilinformasjon eller feil på andre måter. Da hadde vi som sagt måttet gått over til forhåndsgodkjenning av innlegg, og det tror jeg faktisk ville ført til kroken på døra til forumet både fra brukerenes side, samt fra Egmonts side pga arbeidsmengen det ville ført med seg.

 

Det er heller ikke vanlig praksis i noen av Egmonts andre forum og faktasjekke hva hver enkelt skriver. Man er selv helt og holdent ansvarlig for det man skriver, vi er kun en plattform som har satt ett regelverk og rydder deretter. Om man f.eks ytrer at man bryter norsk lov, eller skriver noe meget bekymringsverdig finnes det ett regelverk som sier at vi skal varsle korrekte instanser ved mulighet. Det blir da gitt informasjon om bruker, ikke om forumets som helhet. Samme med opphavsrett. Vi fjerner det og, men om det skulle skje så vil den enkelte brukeren bli ansvarlig for bildebruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Bortsett fra én bruker jeg kan komme på, har jeg ikke sett noen som mener at det ikke er rom for uenigheter. Tvert om er det nettopp det at det er så mye ulike personer og holdninger som mange brukere over år har påpekt som positivt ved forumet, når dette har vært diskutert tidligere.

Det som påpekes er klare regelbrudd som nå har pågått i halvannet år.

Det er en mengde eksempler både jeg og andre kunne kommet med, men det kan vi ikke gjøre, fordi da ville det blitt brukerdebatt som ville brutt forumreglene.

Saklig kritikk og saklig beskrivelse av hvordan situasjonen faktisk har vært på forumet siste halvannet året, det er ikke sutring.

Om man ikke kan påpeke rene fakta om tilstanden på forumet siste halvannet året, og ikke kan påpeke klare regelbrudd, men bli beskyldt for å sutre, det er DA ytringsfriheten blir kneblet.

Jeg holder meg til forumreglene og forventer at andre også gjør det. Siste halvannet året er det blitt tillatt enormt mye regelbrudd som aldri ville blitt tillatt tidligere på forumet - når Egmont velger å gjøre en så stor endring av praksisen av forumet, da har også brukerne rett til å stille spørsmålstegn ved dette og påpeke rene fakta.

Egmont lever av brukerne. Det er svært mange som har meldt fra om at de nesten ikke er her lenger, og flere har sluttet helt å være her, nettopp pga. de endringene som jeg her påpeker. Det er greit om dette er linjen Egmont vil drive business, men da bør de også være såpass at de konkretiserer dette, at de velger å tillate langt mer enn de har gjort de foregående 20 årene.

Anonymkode: 5f5e3...c74

Jeg skal ikke svare for @Østerdølen, men angående det med å slutte her, det var også det flere gjorde og sa de skulle under tidligere konflikter her. Så det er mulig det er utskiftninger av brukere også i perioder. Ingenting av det du skriver er nytt her. Du kan sjekke tråder fra både 2007 og 2013. 

 

 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Ps Og nei, jeg tar det ikke som kritikk av meg?! 

Neivel? 

Anonymkode: cf324...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Neivel? 

Anonymkode: cf324...f3e

Nei, hvor i all verden har jeg gitt uttrykk for det?! 

Men jeg har ikke mer å bidra med her i tråden tror jeg, og gidder ihvertfall ikke å gå inn på brukerdebatt, så so long. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vi da avslutte slike tråder en gang for alle?

Admin har tilbakevist alle deres påstander om løgn, eller at "alt var så mye bedre før"! Hun påpeker også at dere selv er like kverulerende som den dere beskylder for å være det samme.

Eneste dere oppnår nå er å ødelegge og skape et dårlig miljø, det samme dere beskylder enkeltbrukere å gjøre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (31 minutter siden):

Men kan vi da avslutte slike tråder en gang for alle?

Admin har tilbakevist alle deres påstander om løgn, eller at "alt var så mye bedre før"! Hun påpeker også at dere selv er like kverulerende som den dere beskylder for å være det samme.

Eneste dere oppnår nå er å ødelegge og skape et dårlig miljø, det samme dere beskylder enkeltbrukere å gjøre. 

 

 

Igjen, hvem er alle ‘dere’ du henviser til? Alle andre enn deg? Det gjelder ikke meg, så vennligst hold meg unna ‘dere’. 
 

Ellers er jeg enig i at den eneste måten å få vekk ukulturen som har oppstått er å ignorere og ikke gå i dialog med brukere som ikke klarer å forholde seg til forumets kultur. 

Anonymkode: 3970f...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Igjen, hvem er alle ‘dere’ du henviser til? Alle andre enn deg? Det gjelder ikke meg, så vennligst hold meg unna ‘dere’. 
 

Ellers er jeg enig i at den eneste måten å få vekk ukulturen som har oppstått er å ignorere og ikke gå i dialog med brukere som ikke klarer å forholde seg til forumets kultur. 

Anonymkode: 3970f...06b

Men hvorfor svarer du i utgangspunktet om du mener du ikke er en av de jeg referer til? Da skjønner du vel at dette ikke gjelder deg?! De det gjelder, skjønner nok selv hvem jeg snakker om, så om du mener du ikke er en av dem, bra for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (4 timer siden):

Men kan vi da avslutte slike tråder en gang for alle?

Admin har tilbakevist alle deres påstander om løgn, eller at "alt var så mye bedre før"! Hun påpeker også at dere selv er like kverulerende som den dere beskylder for å være det samme.

Eneste dere oppnår nå er å ødelegge og skape et dårlig miljø, det samme dere beskylder enkeltbrukere å gjøre. 

 

 

Det tror jeg er å tro på julenissen. Slik jeg leser disse trådene er du nesten alene om å forsvare enkeltbrukere som kverulerer. Dermed er det naturlig å tro at det er veldig mange som savner forumet sånn som det var før. Du har rett i at det har vært klaging på enkeltbrukere bestandig, og du skal ha for at du står opp for den som er alene. Men alle vi andre, eller vi som savner stemningen på forumet sånn som vi husker den, vi må også få si ifra. Jeg gidder ikke å opprette egne tråder om det, for de blir også preget av samme form for ensidig argumentasjon, men jeg skjønner at andre gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg er å tro på julenissen. Slik jeg leser disse trådene er du nesten alene om å forsvare enkeltbrukere som kverulerer. Dermed er det naturlig å tro at det er veldig mange som savner forumet sånn som det var før. Du har rett i at det har vært klaging på enkeltbrukere bestandig, og du skal ha for at du står opp for den som er alene. Men alle vi andre, eller vi som savner stemningen på forumet sånn som vi husker den, vi må også få si ifra. Jeg gidder ikke å opprette egne tråder om det, for de blir også preget av samme form for ensidig argumentasjon, men jeg skjønner at andre gjør det. 

Det handler i liten grad om at enkeltbrukere kverulerer. Det handler om at enkeltbrukere har meninger eller har holdninger flere ikke liker, og så begynner DE å kverulere med enkeltbrukere. Det er det som skjer her, og du kan jo bare se på flere tråder hvor folk også prøver seg, menat enkeltbrukere ignorerer forsøk på krangling. Du og andre må ikke legge skylda på enkelte, når det også stadig er flere som kommenterer hva "enkeltbrukere" skriver. Gå inn på spørsmål til forumet og se på tråden "Noen generelle spørsmål om forumet" Så noterer du deg siste kommentar der. Og sånt skjer ekstremt ofte. Fakta er jo greit å holde seg til, og slutt å dytt ansvaret i en retning. Tåler ikke folk andre her, så ignorer eller så får de jo holde seg unna forumet selv istedenfor stadige forsøk på å presse ut noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik skrev (2 timer siden):

Det tror jeg er å tro på julenissen. Slik jeg leser disse trådene er du nesten alene om å forsvare enkeltbrukere som kverulerer. Dermed er det naturlig å tro at det er veldig mange som savner forumet sånn som det var før. Du har rett i at det har vært klaging på enkeltbrukere bestandig, og du skal ha for at du står opp for den som er alene. Men alle vi andre, eller vi som savner stemningen på forumet sånn som vi husker den, vi må også få si ifra. Jeg gidder ikke å opprette egne tråder om det, for de blir også preget av samme form for ensidig argumentasjon, men jeg skjønner at andre gjør det. 

Jeg er aldeles ikke alene om å forsvare enkeltbrukere. I påsken var enda en sutretråd der jeg og fire andre brukere forsøkte å gi vår støtte til en enkelt, men ble møtt med personangrep og hersketeknikk. Jeg har full forståelse for at folk verken gidder å forsvare noen, eller velger å være anonym, når man ser hvordan man da blir behandlet her inne om man faktisk gjør det. Så at du påberoper deg noe flertall her inne, faller på sin egen urimelighet. 

Uansett har Admin sagt sitt, så det er ikke noe mer å diskutere. Dere bidrar like mye til problemene selv, det var ikke "noe bedre før" og det foregår ikke noe regelbrudd. 

Og da er det helt opp til hver enkelt, skal det forsettes å klage for å klage? Og dermed selv bidra til å ødelegge et forum man så hardnakket påstår andre ødelegger?  Eller tar man ting til etterretning og gjør noe med seg selv og sin egen oppfatning.

Uansett hva du eller andre måtte mene, enkeltbrukere har like mye rett til å delta her inne som dere, uansett hvor lite dere liker vedkommende. Suck it up!For slik er faktisk livet, man kan ikke bare presse ut noen fordi man ikke liker vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (2 timer siden):

Det handler i liten grad om at enkeltbrukere kverulerer. Det handler om at enkeltbrukere har meninger eller har holdninger flere ikke liker, og så begynner DE å kverulere med enkeltbrukere. Det er det som skjer her, og du kan jo bare se på flere tråder hvor folk også prøver seg, menat enkeltbrukere ignorerer forsøk på krangling. Du og andre må ikke legge skylda på enkelte, når det også stadig er flere som kommenterer hva "enkeltbrukere" skriver. Gå inn på spørsmål til forumet og se på tråden "Noen generelle spørsmål om forumet" Så noterer du deg siste kommentar der. Og sånt skjer ekstremt ofte. Fakta er jo greit å holde seg til, og slutt å dytt ansvaret i en retning. Tåler ikke folk andre her, så ignorer eller så får de jo holde seg unna forumet selv istedenfor stadige forsøk på å presse ut noen. 

 

Det handler ikke om at enkeltbrukere har holdninger eller meninger andre ikke liker. Eller, det kan forsåvidt handle litt om det, når enkeltbrukere har en holdning om at den har rett og nekter å ta innover seg at den faktisk har feil. Altså, hvis det er bevist at enkeltbrukeren ikke kan det den skriver om.  Og den får lenker å lese der det står fakta, men det hoppes glatt over. Da har enkeltbrukere holdninger andre ikke liker. Og det skjønner jeg. 

Anonymkode: cf324...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...