Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg VET at dette kommer til å høres utakknemlig ut. Men min far gav meg Ray ban -solbrillene til sin avdøde kone. Spurte ikke om jeg ville ha, bare gav dem og skrøt av at de var Ray ban. De er overhodet ikke min stil. De passer en dame på den alderen hun var i. Tipper han blir fornærmet om jeg ikke går med dem. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7b374...b6f
amandine Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Selger dem? Legger dem i skuffen? Sier «takk, men nei takk, de passer meg ikke? Hyggelig at du tenkte på meg, men de er ikke min stil.»
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 amandine skrev (4 minutter siden): Selger dem? Legger dem i skuffen? Sier «takk, men nei takk, de passer meg ikke? Hyggelig at du tenkte på meg, men de er ikke min stil.» Ja, det burde være så enkelt. Men han blir nok lei seg. Anonymkode: 7b374...b6f
ReneRene Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Hvor ofte møter du faren din egentlig sånn at han vet at du ikke bruker dem? Og hvor store problemer får du av å bruke dem når dere treffes? Blir det traumatisk å ha dem på?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 ReneRene skrev (11 minutter siden): Hvor ofte møter du faren din egentlig sånn at han vet at du ikke bruker dem? Og hvor store problemer får du av å bruke dem når dere treffes? Blir det traumatisk å ha dem på? Skal treffes til helgen til utendørs selskap. Vil da bruke mine gamle solbriller, som jeg faktisk liker.. Han kommer garantert til å spørre hvorfor jeg ikke går med de han gav. Anonymkode: 7b374...b6f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg VET at dette kommer til å høres utakknemlig ut. Men min far gav meg Ray ban -solbrillene til sin avdøde kone. Spurte ikke om jeg ville ha, bare gav dem og skrøt av at de var Ray ban. De er overhodet ikke min stil. De passer en dame på den alderen hun var i. Tipper han blir fornærmet om jeg ikke går med dem. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7b374...b6f Å slikt spør man om på et forum. Anonymkode: 22910...f4d
*Miss Marple* Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, det burde være så enkelt. Men han blir nok lei seg. Anonymkode: 7b374...b6f Det får han faktisk stå i. Om han er normalt oppegående kan han ikke skånes for slike bagateller.
ReneRene Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Skal treffes til helgen til utendørs selskap. Vil da bruke mine gamle solbriller, som jeg faktisk liker.. Han kommer garantert til å spørre hvorfor jeg ikke går med de han gav. Anonymkode: 7b374...b6f Ok. Da har du jo et valg om å enten mislike brillene og hva det vil koste deg å likevel bruke dem, eller risikere å såre (?) faren din. Du må jo veie hva som vil føles verst. Endret 5. mai 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Jeg ville vært ærlig. Si at du setter pris på at han tenkte på deg og det er en veldig fin gave. Fortell at det dessverre likevel ikke er din stil og at du ønsker at noen andre får dem som kan bruke dem. Hos deg vil de bare bli liggende i skuffen og du synes det er dumt med så dyre og gode briller. Har du noen forslag på hvem som vil like brillene kan du komme med det. F.eks. Din søster Anne har jo veldig lik stil. Jeg tror hun kommer til å like brillene veldig godt. Anonymkode: c8807...4d6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Skal treffes til helgen til utendørs selskap. Vil da bruke mine gamle solbriller, som jeg faktisk liker.. Han kommer garantert til å spørre hvorfor jeg ikke går med de han gav. Anonymkode: 7b374...b6f Vet du. Faren min som nå er død hadde elendig smak. Takk og lov kjøpte han sjelden klær til meg. Men en gang ble han helt MANISK over en skjorte/bluse. Den var så STYGG. Mamma prøvde å nekte han å kjøpe den. Så da var jeg plutselig eier av verdens styggeste bluse. For å glede pappa så brukte jeg den i ett familieselskap. Og han lyste opp når han så meg i den, syntes jeg var såååå fin. Brukte den aldri igjen. Gleden hans ved at jeg brukte den var verdt det. Er du glad i pappaen din? Vil du glede han? Bruk brillene i helgen og så kan du bruke dine egne. Om han da spør kan du si de klemmer nesen din, er for store og glir ned, ett eller annet. Anonymkode: 9db83...9c5
sug lut Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Du dør ikke av å gå med et par solbriller i helga som du ikke har valgt selv, for å glede faren din.
ReneRene Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vet du. Faren min som nå er død hadde elendig smak. Takk og lov kjøpte han sjelden klær til meg. Men en gang ble han helt MANISK over en skjorte/bluse. Den var så STYGG. Mamma prøvde å nekte han å kjøpe den. Så da var jeg plutselig eier av verdens styggeste bluse. For å glede pappa så brukte jeg den i ett familieselskap. Og han lyste opp når han så meg i den, syntes jeg var såååå fin. Brukte den aldri igjen. Gleden hans ved at jeg brukte den var verdt det. Er du glad i pappaen din? Vil du glede han? Bruk brillene i helgen og så kan du bruke dine egne. Om han da spør kan du si de klemmer nesen din, er for store og glir ned, ett eller annet. Anonymkode: 9db83...9c5 Så enkelt og omtenksomt kan det gjøres.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 sug lut skrev (21 minutter siden): Du dør ikke av å gå med et par solbriller i helga som du ikke har valgt selv, for å glede faren din. Når man pynter seg til fest er det faktisk ikke noe gøy å ha utrolig kjipe solbriller på. Anonymkode: 7b374...b6f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vet du. Faren min som nå er død hadde elendig smak. Takk og lov kjøpte han sjelden klær til meg. Men en gang ble han helt MANISK over en skjorte/bluse. Den var så STYGG. Mamma prøvde å nekte han å kjøpe den. Så da var jeg plutselig eier av verdens styggeste bluse. For å glede pappa så brukte jeg den i ett familieselskap. Og han lyste opp når han så meg i den, syntes jeg var såååå fin. Brukte den aldri igjen. Gleden hans ved at jeg brukte den var verdt det. Er du glad i pappaen din? Vil du glede han? Bruk brillene i helgen og så kan du bruke dine egne. Om han da spør kan du si de klemmer nesen din, er for store og glir ned, ett eller annet. Anonymkode: 9db83...9c5 Enig med deg. Anonymkode: 2532c...782
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når man pynter seg til fest er det faktisk ikke noe gøy å ha utrolig kjipe solbriller på. Anonymkode: 7b374...b6f Du får si at du hater de da, at du ikke vil ha de. For gud forby om du skulle glede faren din litt. Anonymkode: 2532c...782
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får si at du hater de da, at du ikke vil ha de. For gud forby om du skulle glede faren din litt. Anonymkode: 2532c...782 Du kjenner jo ikke meg eller faren min. Og det er jo, som flere andre her forslår, mulig å forsøke endre løsninger. Anonymkode: 7b374...b6f
Superdolly Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Du kjenner jo ikke meg eller faren min. Og det er jo, som flere andre her forslår, mulig å forsøke endre løsninger. Anonymkode: 7b374...b6f Men det finnes faktisk bare to muligheter her: 1. Du bruker solbrillene. 2. Du lar være å bruke solbrillene. Det finnes kun disse to løsningene. Du har ikke andre valg. Og konsekvensene av dem har du jo ganske klart for deg. Så da må du bare velge, og så må du stå for valget ditt uansett hva det blir.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 Superdolly skrev (11 minutter siden): Men det finnes faktisk bare to muligheter her: 1. Du bruker solbrillene. 2. Du lar være å bruke solbrillene. Det finnes kun disse to løsningene. Du har ikke andre valg. Og konsekvensene av dem har du jo ganske klart for deg. Så da må du bare velge, og så må du stå for valget ditt uansett hva det blir. Ja, det er riktig. Men det går jo an å la være å bruke dem uten å være slem, slik hun over foreslår. Anonymkode: 7b374...b6f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er riktig. Men det går jo an å la være å bruke dem uten å være slem, slik hun over foreslår. Anonymkode: 7b374...b6f Du sier jo selv at han kommer til å bli lei seg. Anonymkode: 2532c...782
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er riktig. Men det går jo an å la være å bruke dem uten å være slem, slik hun over foreslår. Anonymkode: 7b374...b6f Det var jo for å poengtere noe, men det gikk deg visst hus forbi. Anonymkode: 2532c...782
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #21 Skrevet 5. mai 2023 Hvilket forhold hadde du til din fars avdøde kone? Dersom det var nært kan du ikke bare si at det var veldig koselig at han tenkte på deg, men det føles feil bruke dem siden de liksom var henne Anonymkode: 95a88...dda
Superdolly Skrevet 5. mai 2023 #22 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det er riktig. Men det går jo an å la være å bruke dem uten å være slem, slik hun over foreslår. Anonymkode: 7b374...b6f Men Amandine foreslo å takke nei på en høflig måte. Dette avslo du og begrunnet det med at han nok ville bli lei seg. Andre har foreslått å bruke solbrillene en gang for å glede ham. Dette har du også avslått. Og da er livet så brutalt at dette faktisk er de to eneste valgene du har.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #23 Skrevet 5. mai 2023 Så ikke bruk solbrillene da. Herregud for en «stakkars rike pike» problemstilling. Du har levd et rimelig beskyttet liv om dette er et problem. Og det er merkelig at du bare ikke tar en avgjørelse selv her. Anonymkode: 9db83...9c5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #24 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skal treffes til helgen til utendørs selskap. Vil da bruke mine gamle solbriller, som jeg faktisk liker.. Han kommer garantert til å spørre hvorfor jeg ikke går med de han gav. Anonymkode: 7b374...b6f Du har vel tre valg. Enten sier du at det er ikke min stil, men takker for tilbudet og gir de tilbake. Ellers så går du med solbriller du ikke vil. Eller så kan du lage en liten hvit løgn, si du har de i bilen for de er så kjekke å ha tilgjengelig der. Anonymkode: 8ed5b...aeb
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #25 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Når man pynter seg til fest er det faktisk ikke noe gøy å ha utrolig kjipe solbriller på. Anonymkode: 7b374...b6f Skikkelig kjipe raybans? Anonymkode: 7e506...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå