Gå til innhold

Ang utestenging herfra.


ReneRene

Anbefalte innlegg

Jeg ba om spesifisering av hva utestengning gikk på. Fire av punktene er fra flere uker siden, og det ble også grunnlag for utestenging den gang. Hvordan blir man utestengt av samme grunn flere ganger, og hvordan blir man utestengt på grunn av "gamle" tråder? Nå har jeg hatt en kommunikasjon med deg Admin på meldinger, men dette bør jo faktisk opplyses om under ros og ris. 

En annen ting- når er egentlig et regelbrudd nok til utestenging? Det er to punkter igjen jeg ikke har fått svar på. Resten er altså gamle tråder jeg har fått utestenging på fra før.

Opplys meg her på hvilke regler jeg brøt i tråden om KG og Rampelys og det andre punktet. 

Hvor grove eller milde brudd på reglene skal faktisk til her? 

Og siden Ros og ris ikke er for debatt, så regner jeg med at du sletter alle kommentarer som kommer her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi diskuterer ikke enkelbrukere her inne av hensyn til personvern, jeg svarer dermed på ett generelt grunnlag.

Når man utfører brudd på våre regler vil dette bli lagret på brukeren, som opplyst her i våre retningslinjer:

Sitat

Videre vil admin kunne lagre regelbrudd som er fjernet på forumet og samle dem knyttet til en brukerprofil. Dette gjøres for å kunne utføre eventuelle sanksjoner som påminnelser, advarsler og utestengninger. Les mer om dette her hos Kvinneguiden.

Vi gir fortløpende sanksjoner og vi har oversikt over når disse ble gitt. Man vil dermed ikke få en sanksjon på regelbrudd som det allerede er gitt for, det vil bli oppgitt hvilke regler som er brutt og ved etterspørsel vil man kunne få opplyst om hvilke innlegg det gjelder. 

Når det gjelder å gi en sanksjoner så vurderes det blant annet i bakgrunn av hyppighet på regelbrudd, alvorlighet av regelbrudd og antall regelbrudd utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i alvorlighet av regelbrudd da kun ett jeg begikk er i den kategorien mtp at det var rent brukerangrep. Og det hadde jeg ingen innsigelser mot. Så jeg venter på presisering på meld. Hittil har det vært brudd på opphavsrett i noen tråder. Så jeg venter på presisering på meld. 

Jeg spurte om det var lov til å legge ut begrunnelser her? At jeg gjør det selv, og ikke du selvfølgelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg er interessert i alvorlighet av regelbrudd da kun ett jeg begikk er i den kategorien mtp at det var rent brukerangrep. Og det hadde jeg ingen innsigelser mot. Så jeg venter på presisering på meld. Hittil har det vært brudd på opphavsrett i noen tråder. Så jeg venter på presisering på meld. 

Jeg spurte om det var lov til å legge ut begrunnelser her? At jeg gjør det selv, og ikke du selvfølgelig. 

 

Når det gjelder alvorlighet av regelbrudd så er alle brudd på reglene vurdert som regelbrudd. Om det viser seg å være regelbrudd av alvorlig grad vil det bli en vurdering på om vi skal vike bort fra normale sanksjoner og utestenge med en gang, enten delvis eller permanent. 

Jeg, eller moderatorene, kan ikke diskutere enkeltbrukere av personvernhensyn. Å diskutere dine regelbrudd i en åpen tråd vil mest trolig føre til regelbrudd og vil nok derfor bli ryddet rimelig raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Så egentlig kan man ikke si noe om hvor urimelige man anser punkter for å være. 

Det kan ikke bli offentliggjort. Men nå har jeg svart deg på meld, så får jeg vel opplyst om hva jeg gjør videre. Regner jeg med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg ba om spesifisering av hva utestengning gikk på. Fire av punktene er fra flere uker siden, og det ble også grunnlag for utestenging den gang. Hvordan blir man utestengt av samme grunn flere ganger, og hvordan blir man utestengt på grunn av "gamle" tråder? Nå har jeg hatt en kommunikasjon med deg Admin på meldinger, men dette bør jo faktisk opplyses om under ros og ris. 

En annen ting- når er egentlig et regelbrudd nok til utestenging? Det er to punkter igjen jeg ikke har fått svar på. Resten er altså gamle tråder jeg har fått utestenging på fra før.

Opplys meg her på hvilke regler jeg brøt i tråden om KG og Rampelys og det andre punktet. 

Hvor grove eller milde brudd på reglene skal faktisk til her? 

Og siden Ros og ris ikke er for debatt, så regner jeg med at du sletter alle kommentarer som kommer her. 

 

Hvorfor lager du et innlegg på ris og ros som du vet du ikke får ordentlig svar på? Hvorfor velger du å lage et innlegg du vet blir moderert hvis noen andre enn admin svarer? Hvorfor mener du at alle skal ha interesse av at du bryter reglene som er på forumet? Det er helt fantastisk at en som er så veldig opptatt av at alle skal følge reglene som er på dette forumet er den som blir utestengt pga brudd på reglene.  

Anonymkode: 74071...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor lager du et innlegg på ris og ros som du vet du ikke får ordentlig svar på? Hvorfor velger du å lage et innlegg du vet blir moderert hvis noen andre enn admin svarer? Hvorfor mener du at alle skal ha interesse av at du bryter reglene som er på forumet? Det er helt fantastisk at en som er så veldig opptatt av at alle skal følge reglene som er på dette forumet er den som blir utestengt pga brudd på reglene.  

Anonymkode: 74071...9e0

Snakker om du egentlig? Jeg har aldri snakket om reglene her, men jeg har tatt opp oppførsel til brukere som går på angrep, baksnakking og ekskludering samt dårlig oppførsel generelt. Det er ikke regler ift det jeg har brutt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Snakker om du egentlig? Jeg har aldri snakket om reglene her, men jeg har tatt opp oppførsel til brukere som går på angrep, baksnakking og ekskludering samt dårlig oppførsel generelt. Det er ikke regler ift det jeg har brutt i det hele tatt. 

Så du har ikke blitt utestengt. Hva handler da dette om? Har du brutt regler eller ikke? Jeg spør fordi jeg ikke skjønner hva dette handler om. Tror jeg. 

Anonymkode: 74071...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Så du har ikke blitt utestengt. Hva handler da dette om? Har du brutt regler eller ikke? Jeg spør fordi jeg ikke skjønner hva dette handler om. Tror jeg. 

Anonymkode: 74071...9e0

Det handler om utestenging. Tydelighet i utestenging. (Jeg er ikke Hi)

Det er et poeng at det hadde vært hyggelig å ha noen objektive regler for utestenging. På KG ble jeg utestgengt i flere måneder, en gang, for den meget kriminelle handling - siterte for mange setninger fra en kilde. Det var alt! Så fikk jeg flere måneders utestenging. Admin svarte at jeg hadde vært utestengt tidligere, derfor ble jeg utestengt i flere måneder denne gangen.

Det er ikke tydelig eller objektivt - eller i forhold til regelbrudd. Når det er for strengt så mister en, jeg i alle fall, medfølelse med og opplevelsen av, debattforumet som et hyggelig sted. Når det er litt (-litt-) løsere rammer, særlig når en moderator tar seg tid til å si i fra at, "du skrev xxxxxx i denne tråden, det måtte jeg slette fordi det var et regelbrudd, hold deg litt i skinnet ellers blir du utestengt". Det gjør at jeg vet at, mh, det var dumt av meg, ja, jeg lot det gå litt langt der ja.

På dette forumet har jeg fått streng beskjed av Admin om å la være å diskutere med en bestemt bruker. Hun har faktisk rett i at den brukeren og jeg har en tendens til å fyke i tottene på hverandre. Ikke noe vondt om den brukeren, det er personkjemi bare. Alle andre går det fint med. Men det er hyggelig å få beskjed om slikt fra noen som ser det utenfra.

Heller enn å bli utestengt i flere måneder og når utestengelsen er slutt så en enkel beskjed om at, "jeg erkjenner at jeg har begått et regelbrudd en gang i en eller annen tråd for lenge siden, som jeg ikke lenger husker hva er eller en gang kan være".

Anonymkode: 30a0b...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det handler om utestenging. Tydelighet i utestenging. (Jeg er ikke Hi)

Det er et poeng at det hadde vært hyggelig å ha noen objektive regler for utestenging. På KG ble jeg utestgengt i flere måneder, en gang, for den meget kriminelle handling - siterte for mange setninger fra en kilde. Det var alt! Så fikk jeg flere måneders utestenging. Admin svarte at jeg hadde vært utestengt tidligere, derfor ble jeg utestengt i flere måneder denne gangen.

Det er ikke tydelig eller objektivt - eller i forhold til regelbrudd. Når det er for strengt så mister en, jeg i alle fall, medfølelse med og opplevelsen av, debattforumet som et hyggelig sted. Når det er litt (-litt-) løsere rammer, særlig når en moderator tar seg tid til å si i fra at, "du skrev xxxxxx i denne tråden, det måtte jeg slette fordi det var et regelbrudd, hold deg litt i skinnet ellers blir du utestengt". Det gjør at jeg vet at, mh, det var dumt av meg, ja, jeg lot det gå litt langt der ja.

På dette forumet har jeg fått streng beskjed av Admin om å la være å diskutere med en bestemt bruker. Hun har faktisk rett i at den brukeren og jeg har en tendens til å fyke i tottene på hverandre. Ikke noe vondt om den brukeren, det er personkjemi bare. Alle andre går det fint med. Men det er hyggelig å få beskjed om slikt fra noen som ser det utenfra.

Heller enn å bli utestengt i flere måneder og når utestengelsen er slutt så en enkel beskjed om at, "jeg erkjenner at jeg har begått et regelbrudd en gang i en eller annen tråd for lenge siden, som jeg ikke lenger husker hva er eller en gang kan være".

Anonymkode: 30a0b...248

Det er jo hysterisk lattervekkende at du MED FLERE UTESTENGELSER tar på deg den moralske hatten.  99 prosent av brukerne har aldri fått en advarsel eller blitt utestengt eller på noe annet vis blitt kontaktet av admin med fy-på-lanken. Hvor får du den moralske talerstolen din fra? 

Anonymkode: 6cd72...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo hysterisk lattervekkende at du MED FLERE UTESTENGELSER tar på deg den moralske hatten.  99 prosent av brukerne har aldri fått en advarsel eller blitt utestengt eller på noe annet vis blitt kontaktet av admin med fy-på-lanken. Hvor får du den moralske talerstolen din fra? 

Anonymkode: 6cd72...571

Det hadde det vært, om jeg skrev noe om moral. Jeg skrev noe om utestenging på KG (det er et annet forum enn dette) og jeg skrev noe om at det hadde forenklet ting om en hadde noe objektivt å forholde seg til. Hva har moral med dette å gjøre?

Anonymkode: 30a0b...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det handler om utestenging. Tydelighet i utestenging. (Jeg er ikke Hi)

Det er et poeng at det hadde vært hyggelig å ha noen objektive regler for utestenging. På KG ble jeg utestgengt i flere måneder, en gang, for den meget kriminelle handling - siterte for mange setninger fra en kilde. Det var alt! Så fikk jeg flere måneders utestenging. Admin svarte at jeg hadde vært utestengt tidligere, derfor ble jeg utestengt i flere måneder denne gangen.

Det er ikke tydelig eller objektivt - eller i forhold til regelbrudd. Når det er for strengt så mister en, jeg i alle fall, medfølelse med og opplevelsen av, debattforumet som et hyggelig sted. Når det er litt (-litt-) løsere rammer, særlig når en moderator tar seg tid til å si i fra at, "du skrev xxxxxx i denne tråden, det måtte jeg slette fordi det var et regelbrudd, hold deg litt i skinnet ellers blir du utestengt". Det gjør at jeg vet at, mh, det var dumt av meg, ja, jeg lot det gå litt langt der ja.

På dette forumet har jeg fått streng beskjed av Admin om å la være å diskutere med en bestemt bruker. Hun har faktisk rett i at den brukeren og jeg har en tendens til å fyke i tottene på hverandre. Ikke noe vondt om den brukeren, det er personkjemi bare. Alle andre går det fint med. Men det er hyggelig å få beskjed om slikt fra noen som ser det utenfra.

Heller enn å bli utestengt i flere måneder og når utestengelsen er slutt så en enkel beskjed om at, "jeg erkjenner at jeg har begått et regelbrudd en gang i en eller annen tråd for lenge siden, som jeg ikke lenger husker hva er eller en gang kan være".

Anonymkode: 30a0b...248

Admin har vel skrevet det å ikke diskutere med enkelte brukere gjentatte ganger her. Noe som burde være opplagt og så fornuftig at vi alle burde skjønne det av oss selv. Jeg har gått i den fella selv også - bare så det er nevnt. Jeg får en jævli uhyggelig følelse av en bruker her, men problemet er at den brukeren skriver under anonym og er ekstremt manipulerende. Så jeg ser an og har oftest antenner på hvem vedkommende er.

At vi ikke bør diskutere med enkelte er altså både fornuftige og tegn på sosiale antenner, og det ser ut til å virke godt også. Det går endelig an å skrive i en tråd uten at tjue brukere må kommentere det jeg skriver. Utrolig bra. 

At noen gjør det er selvsagt helt okay. Hvis de kommer med argumenter isteden for å gå på person. 

Det ser faktisk ut som at det kan være håp for dette forumet, og ting kan ta tid....

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Så du har ikke blitt utestengt. Hva handler da dette om? Har du brutt regler eller ikke? Jeg spør fordi jeg ikke skjønner hva dette handler om. Tror jeg. 

Anonymkode: 74071...9e0

Ja, jeg har brutt regler, og av de mest alvorlige om å  dele ting med opphavsrett. Har snakket med Admin og ble ganske irritert også. Det ordnet seg. Ikke fordi jeg var irritert da 🙂

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det hadde det vært, om jeg skrev noe om moral. Jeg skrev noe om utestenging på KG (det er et annet forum enn dette) og jeg skrev noe om at det hadde forenklet ting om en hadde noe objektivt å forholde seg til. Hva har moral med dette å gjøre?

Anonymkode: 30a0b...248

Hva har uttestengelser på Kg med dette forumet å gjøre? Det fungerer jo ikke på samme måte her inne, som der.

Anonymkode: c3766...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (20 minutter siden):

Det ser faktisk ut som at det kan være håp for dette forumet, og ting kan ta tid....

Ohh the irony...

Anonymkode: c3766...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva har uttestengelser på Kg med dette forumet å gjøre? Det fungerer jo ikke på samme måte her inne, som der.

Anonymkode: c3766...630

Erfarenheter har noe å gjøre med hvordan det oppleves å bli utestengt. Det er helt klart "friere tøyler" her enn der inne. Noe som også har gjort at mange på forumet har selvmoderert seg. Jeg synes at nettopp det at vi har litt "friere tøyler" her inne har gjort at vi også har fått et varmere forum. På KG leser mange for å svare, heller enn for å forstå og persondebattene sitter løst. Apropos å lese bare for å svare, hvorfor spør du hva utestengelser på KG har med en tråd om utestengelser og det å lage litt regler rundt hvordan det skal fungere å gjøre?

Anonymkode: 30a0b...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Erfarenheter har noe å gjøre med hvordan det oppleves å bli utestengt. Det er helt klart "friere tøyler" her enn der inne. Noe som også har gjort at mange på forumet har selvmoderert seg. Jeg synes at nettopp det at vi har litt "friere tøyler" her inne har gjort at vi også har fått et varmere forum. På KG leser mange for å svare, heller enn for å forstå og persondebattene sitter løst. Apropos å lese bare for å svare, hvorfor spør du hva utestengelser på KG har med en tråd om utestengelser og det å lage litt regler rundt hvordan det skal fungere å gjøre?

Anonymkode: 30a0b...248

Fordi tråden handler om utestenging herfra.

Anonymkode: c3766...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fordi tråden handler om utestenging herfra.

Anonymkode: c3766...630

Ja, og svaret mitt handler om utestenging her fra. Så du spør for å kverulere. Takk, det var alt jeg ville vite.

Resten får du ta med admin.

Anonymkode: 30a0b...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...