Gå til innhold

Må man dra til legen med øreverk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man dra til legen med øreverk, eller kan det fikse seg på egenhånd?

Jeg har hatt vondt i øret, og vært litt slapp noen dager nå, men ikke verre enn at jeg fint kan dra på jobb.
Kjennes ut som øreverk.
Er det noe som kan fikse seg på egenhånd, eller bør jeg dra til legen?

Anonymkode: e6343...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alt går som regel over av seg selv. Jeg går ikke til legen for slike ting, og har hatt både betennelser og annet som helaler seg selv. Jeg anbefaler ikke alle å gjøre det, men det meste går over uten å hive i seg medisiner og legge seg rett ut. Gå på jobb, og kontakt lege hvis det ikke går over eller blir veldig vondt. Det siste kan skje.

Endret av ReneRene
Skrevet

Jeg sliter med øreverk når jeg er forkjøla, og ble henvist ønh. Der fikk jeg beskjed om å bruke nesespray fra dag en jeg ble syk, for å forebygge at det tetta seg i ørene. Så ingen grunn til å dra til legen så lenge du er såpass at du orker jobb, tenker jeg. Blir det verre oppsøker du selvsagt lege. God bedring!

Anonymkode: 59865...2e5

Skrevet

Prøv med Paracet og nesespray.       Det har legen anbefalt hos meg og barna.     Virker ikke det må du nok til legen og få noe.     

Anonymkode: b33fa...b28

Skrevet

Tommelfingerregelen er at om øreverken ikke har gitt seg etter tre dager skal man gå til lege, for da kan det hende man trenger antibiotika.

Men man kan godt vente enda litt lenger med barn om allmenntilstanden er grei og de ikke plages veldig av smertene. Barn får oftere øreverk fordi det er trangere kanaler og det setter seg snørr og virus i dem.

Voksne kan det godt være man skal gå til legen tidligere med, for det er ikke så ofte voksne med ferdig utvokst hode og ørekanaler har øreverk med virus, de trenger ofte antibiotika.

Jeg har hatt øreverk i voksen alder en gang, og jeg ventet for lenge med å gå. Ble sinnsykt vond, trommehinna sprakk, hadde øresus og var ømfintlig for lyd i 3 mnd etterpå og fikk arr på trommehinnen. Jeg måtte ha både øredråper og tabletter med antibiotika. Legen sa da at når voksne fikk øreverk skulle man gå til legen med en gang.

Anonymkode: 08941...51b

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Legen sa da at når voksne fikk øreverk skulle man gå til legen med en gang.

Anonymkode: 08941...51b

Men vi trenger ikke høre på leger her på Klikk! Vi har RR til å veilede oss om omtrent alt, det være seg fysiske eller psykiske sykdommer!

Anonymkode: 0f33f...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...