Gå til innhold

Innsamlingsaksjoner på Facebook - til bursdagen min i år ønsker jeg meg.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

495 venner på FB. Jeg ønsker meg gave og forventer at folk gir penger til den innsamlingsaksjonen jeg har valgt.

Har dere lagd slik innsamlingsaksjon? Jeg ser det ikke særlig ofte lengre men nå er det en som har lagd slik innsamling igjen og da hn ikke fikk samlet inn, startet personen å sende PM til ulike mennesker, jeg er en av disse. Det er bare det at jeg og denne personen er ganske perifer og vi gir ikke bursdagsgaver til hverandre, har aldri gjort, så nå har jeg altså blitt bedt om å gi.

Noen som skjønner hva som er greia? Skal man gi bursdagsgaver til omtrent fremmede mennesker som man er "venn" med på FB?

Sitter og føler at jeg MÅ gi, ellers er man ikke lengre venner, spesielt siden man har mottatt sånn personlig invitasjon til å gi gave.....

Anonymkode: df179...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg gir ikke penger til bursdagsinnsamlinger på Facebook. Det kunne ikke falle meg inn å opprette en bursdagsinnsamling heller. 

Anonymkode: 6d3e6...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, seriøst. Hadde noen sendt meg en pm så hadde jeg bare svart at den innsamlingsaksjonen har jeg sett. Ikke noe mer. Hadde aldri i verden betalt noe som helst, for slike aksjoner skal være helt frivillig. Da går man jo ikke over til tigging på den måten. Hvorfor er det viktig at dere er venner der? Hvis han velger å slette deg for å si nei, så er det jo bare fint å få ham bort. Og nei, jeg har aldri tenkt på å lage en sånn aksjon. Har heller aldri gitt det i "bursdagsgave"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, jeg hadde aldri opprettet en sånn innsamling eller gitt til den, uansett om jeg fikk tigge PM.

Men er det noe tap om dere ikke er "venner" på fb lenger da? Dere er jo kun perifere i real life.

Anonymkode: 82072...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...