Gå til innhold

Mannen min røykte hasj i går

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

..og det for første gang i en alder av 41 år 🙈. Han var på et veldig fuktig utdrikningslag. Han ble visst veldig ute av dette, og angrer litt i dag. Jeg er egentlig ganske overrasket, men samtidig tenker jeg at det ikke er noen big deal så lenge det ikke blir en vane. 

Hvordan ville du ha reagert?

Anonymkode: 9ebb3...dce

Tenker at det er noe som kan gjøres i løpet av livet uten problemer, men bruk bør ikke vedvare 

Anonymkode: cb59e...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tror nok jeg hadde mistet litt respekt for han. Er man 41, har man bedre vett enn å teste et narkotisk stoff . Jeg hadde mistet litt respekt om han brukte så mye alkohol at han ble dørgende full, spydde i taxi, ravet hjem osv. Det må man og bli ferdig med på et tidligere stadie i livet.

Anonymkode: 8e181...81d

Tja. Når jeg blir 70 har jeg planer om å prøve mdma 

Anonymkode: cb59e...3de

Skrevet (endret)

Gjort er gjort og spist er spist og røyka er røyka. Det hadde jeg virkelig bare ledd av - og erta ham masse for. 

Endret av sug lut
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

..og det for første gang i en alder av 41 år 🙈. Han var på et veldig fuktig utdrikningslag. Han ble visst veldig ute av dette, og angrer litt i dag. Jeg er egentlig ganske overrasket, men samtidig tenker jeg at det ikke er noen big deal så lenge det ikke blir en vane. 

Ville ikke reagert. Han hadde det gøy med gutta i går. Da har han opplevd det. Hadde ikke likt det hvis det hadde vært jevnlig. 

Anonymkode: dd4ba...b88

Skrevet

Ja vel, da har han prøvd dét da. Og han syns jo det var ubehagelig. Jeg ville rista på hodet og ledd litt av det, og så hadde vi fortsatt livet som før. Han er 41, og det er vel ganske usannsynlig at det går nedenom og hjem med han fordi han prøvde hasj en gang….. Hadde det derimot vært barnet mitt på 16 som hadde prøvd det, ville jeg blitt mye mer bekymra og på alerten…

Anonymkode: 7d283...789

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

HI her- takk for alle svar!

Jeg jobber selv med rusbehandling, så jeg er godt kjent med mulige skadevirkninger av både alkohol og hasj. Jeg er mest av alt overrasket og litt skuffet, fordi mannen min ikke er typen til dette i det hele tatt. Men han har opplevd det som ubehagelig, og jeg er ikke noe redd for at det skal bli et mønster. 

Så da tenker jeg gjort er gjort, og prøver å ikke lage drama. 

Du er fin du!

Det viktigste kanskje, er at han kom til deg og fortalte deg om det. 😊 

Da har han prøvd det én gang, så er det ute av verden. 

Skrevet

Merkelig dette stakittgjerdefokuset. Jeg har levd godt innenfor. Og hadde ledd hvis mannen hadde røykt hasj nå. Så skal vi si at det er personlighet og tilbøyeligheter, ikke gjerdemateriale, som teller? 

Anonymkode: 4acfe...a61

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du er fin du!

Det viktigste kanskje, er at han kom til deg og fortalte deg om det. 😊 

Da har han prøvd det én gang, så er det ute av verden. 

Takk 😊❤️

Skrevet

Hadde ledd av dette og forventet at det ikke ville gjentatt seg. For meg er det definitivt forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler. 

Skrevet (endret)
mamma til adhd gutt<3 skrev (54 minutter siden):

Hadde ledd av dette og forventet at det ikke ville gjentatt seg. For meg er det definitivt forskjell på lovlige og ulovlige rusmidler. 

Med "definitivt forskjell" så antar jeg at du mener at det avgjør hva du putter i deg? 

Det er en ekstremt ulogisk tankegang å tenke at man heller ofrer helsa fremfor å miste ansikt og få bot. For hvis du røyker hasj er det som er konsekvensen i aller verste fall. Hvis man drikker ett til to glass alkohol i uka, og i måneden for den del så er det allerede skadelig. De fleste drikker mye mer enn det, og noen kjøper flere flasker og drikker på en ukes ferie eller to. Alkohol er så skadelig at sykdommer som er forårsaket av det, både fysisk og psykisk ligger vel helt i toppen. 

Men slike sykdommer risikerer mange lett uten betenkeligheter fordi alkohol er lovlig. Det er ikke mye logikk vet du 

Og bare for å understreke det så oppfordrer jeg ikke akkurat til bruk av rusmidler uansett hva det er. Tvert i mot. Jeg prøver bare å påpeke det helt ulogiske her. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (10 minutter siden):

Med "definitivt forskjell" så antar jeg at du mener at det avgjør hva du putter i deg? 

Det er en ekstremt ulogisk tankegang å tenke at man heller ofrer helsa fremfor å miste ansikt og få bot. For hvis du røyker hasj er det som er konsekvensen i aller verste fall. Hvis man drikker ett til to glass alkohol i uka, og i måneden for den del så er det allerede skadelig. De fleste drikker mye mer enn det, og noen kjøper flere flasker og drikker på en ukes ferie eller to. Alkohol er så skadelig at sykdommer som er forårsaket av det, både fysisk og psykisk ligger vel helt i toppen. 

Men slike sykdommer risikerer mange lett uten betenkeligheter fordi alkohol er lovlig. Det er ikke mye logikk vet du 

Og bare for å understreke det så oppfordrer jeg ikke akkurat til bruk av rusmidler uansett hva det er. Tvert i mot. Jeg prøver bare å påpeke det helt ulogiske her. 

For det første så har mannen min en jobb hvor det er helt utenkelig å bryte loven og få lov til å fortsette i stillingen sin og for det andre så handler det ikke om hva som er mest skadelig eller ikke. Det handler om et standpunkt . Vi nyter kun lovlige rusmidler. Så får andre ta egne standpunkt.

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (1 time siden):

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (11 minutter siden):

For det første så har mannen min en jobb hvor det er helt utenkelig å bryte loven og få lov til å fortsette i stillingen sin og for det andre så handler det ikke om hva som er mest skadelig eller ikke. Det handler om et standpunkt . Vi nyter kun lovlige rusmidler. Så får andre ta egne standpunkt.

☝️

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

☝️

Hadde ledd av at han hadde røyket på festen. Fordi det var usannsynlig dumt gjort. Vanskelig å gå tilbake i tid for å endre akkurat det. Hadde også forventet at det aldri skjer igjen. 

Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (37 minutter siden):

Det er en ekstremt ulogisk tankegang å tenke at man heller ofrer helsa fremfor å miste ansikt og få bot. For hvis du røyker hasj er det som er konsekvensen i aller verste fall.

Du må nok skaffe deg litt mer kunnskap også om hasj. Der fins mange verre konsekvenser enn bot, f eks rusutløst psykose. 

Skrevet (endret)
Danida skrev (11 minutter siden):

Du må nok skaffe deg litt mer kunnskap også om hasj. Der fins mange verre konsekvenser enn bot, f eks rusutløst psykose. 

Du har helt rett i at noen opplever det. Som jeg skrev så skal man være forsiktig med dette og alt om man har psykiske issues. Det gjelder også alkohol. Jeg har sett folk som har sittet i vinduskarmen og skreket fordi gulvet var fullt av slanger. Etter intens drikking en periode. Mye som er skadelig for psyken når det gjelder rusmidler. 

Endret av ReneRene
Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Du har helt rett i at noen opplever det. Som jeg skrev så skal man være forsiktig med dette og alt om man har psykiske issues. Det gjelder også alkohol. Jeg har sett folk som har sittet i vinduskarmen og skreket fordi gulvet var fullt av slanger. Etter intens drikking en periode. Mye som er skadelig for psyken når det gjelder rusmidler. 

Å få delirium av alkohol er forbeholdt dem som drikker ekstreme mengder.

Skrevet
Danida skrev (2 minutter siden):

Å få delirium av alkohol er forbeholdt dem som drikker ekstreme mengder.

Nei, det er ikke alltid det skjønner du. Det kan like godt handle om psyken til personen, men selvfølgelig må det litt alkohol til over en periode. 

Gjest Danida
Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke alltid det skjønner du. Det kan like godt handle om psyken til personen, men selvfølgelig må det litt alkohol til over en periode. 

Du verden, så mange medisinske og psykologiske tilstander du har enorm peiling på. Sikker på de ikke bare hadde litt hjertebank og angst, da? 

Skrevet

Tråden er ryddet for stalking, negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet

Det er et ulovlig stoff, og dermed er det lovbrudd, så jeg hadde reagert. Og jeg hadde mange venner som forsøkte diverse i ungdommen, så har ikke levd et beskyttet liv. Men når man er voksen bør man vite bedre. Full eller edru

Anonymkode: e76d8...6a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.4.2023 den 9.57):

Hadde ikke brydd meg. Hadde ikke ofret det en tanke i det hele tatt. Som du sier, ikke noen big deal. 

Anonymkode: 60664...873

Skrevet
ReneRene skrev (4 timer siden):

Ikke alltid, men som regel, skjønner du 🙃

Anonymkode: df31e...40d

Skrevet
Danida skrev (På 16.4.2023 den 13.07):

Det er sikkert viktig for deg å lage helvete, da. 

Hun er bare tøff i kjeften. Hun tror hun lager et helvete. Sikkert en grunn til at eksen var utro mot henne. Er bare å lese litt mellom linjene her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.4.2023 den 15.01):

da tenker jeg gjort er gjort, og prøver å ikke lage drama.

Bra, det er så mange dramaqueens her. Godt ikke vi er slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...