Gå til innhold

Er dette vanlig oppførsel av en lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og derrrrr mista du meg. Selvfølgelig vet du at f.k. fredag er siste skoledag før påske. Hvis du tenker deg om, så skjønner du også at heller ikke lærere har skrekkelig lyst til å jobbe ekstra den ettermiddagen. 

Dessuten hadde du ikke laget en tråd, fulgt den opp og diskutert opp og i mente hvis du var, sitat "veldig syk". Ikke er det "bare" å utsette et foreldremøte heller, ikke engang  om ditt barn er så sentralt at det er dette barnet møtet handler om. Det er vel grunn til å tro at resten av foreldregruppa også gjerne har andre planer enn foreldremøte fredag før påske. 

Anonymkode: cfb9a...3a5

Altså dette er det siste jeg skriver for skjønner nå at det var tullete å opprette den tråden her. For det første nei jeg tenkte faktisk ikke over at det er siste dagen på fredag hvorfor fordi det var lærerens eget forslag. Jeg tenkte ikke at jeg er frisk til fredag en gang. I mitt hode kunne vi ta det etter påske. For det andre så er dette foreldre samtale ikke foreldremøte. Det er kun barn, lærer og meg tilstede. Slik det er med alle andre foreldre og deres barn.

Så til alle nei jeg klandrer ikke lærere eller ønsker å lage ett syte tråd om lærere absolutt ikke. Jeg ble lei meg og satt ut av å oppleve slikt press ikke bare en dag  men to dager. Og ja jeg synes det er en ganske så skummel utvikling i hverdagen at man kan ta alt over nettet for det gjør det veldig vanskelig å sette grenser noe jeg faktisk måtte gjøre her. 

Anonymkode: d8a16...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig syk har lungebetennelse og streptokokk infeksjon i halsen. Har nesten ikke stemme og er fullstendig sengeliggende.

Skrev til læreren i går om at foreldresamtalen som vi skulle hatt i dag utgår og forklarte situasjonen. Hun svarte tilbake at vi da kan ta det på teams. Jeg sa nei dessverre det kan ikke jeg da jeg er for syk for det. Så lurte hun på om stefar kunne komme da sa jeg at han er på jobb da.

Så i dag så henter stefar barnet, både stefar og barn blir så bombadert av læreren med spørsmål om ikke vi kunne ta møtet allikevel. Jeg lå og sov og begge vekket meg hjemme fordi de var fortvilet og ikke visste hva de skulle si til læreren fordi hun presset slik på. Så jeg måtte på nytt sende en Mail og si at jeg er syk så dette utgår slik avtalt.

Er dette virkelig slik lærere oppfører seg nå til dags? Det er første gangen på alle år jeg måtte utsette pga sykdom og føler at jeg blir fullstendig overkjørt. 

Ekstremt uproft a lærer. Snakk med rektor. 

Anonymkode: 14943...cf3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. 

Utsette til fredag ville jeg tro er yaktuelt. Siste dag før ferien skal hun nok avslutte til planlagt tid, men du kan spørre om å få møtet en dag etter påske når det passer med hennes kalender.

Anonymkode: 000a8...4e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Altså dette er det siste jeg skriver for skjønner nå at det var tullete å opprette den tråden her. For det første nei jeg tenkte faktisk ikke over at det er siste dagen på fredag hvorfor fordi det var lærerens eget forslag. Jeg tenkte ikke at jeg er frisk til fredag en gang. I mitt hode kunne vi ta det etter påske. For det andre så er dette foreldre samtale ikke foreldremøte. Det er kun barn, lærer og meg tilstede. Slik det er med alle andre foreldre og deres barn.

Så til alle nei jeg klandrer ikke lærere eller ønsker å lage ett syte tråd om lærere absolutt ikke. Jeg ble lei meg og satt ut av å oppleve slikt press ikke bare en dag  men to dager. Og ja jeg synes det er en ganske så skummel utvikling i hverdagen at man kan ta alt over nettet for det gjør det veldig vanskelig å sette grenser noe jeg faktisk måtte gjøre her. 

Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. 

Nå svinger du jo mellom foreldremøte og foreldresamtale, hvilken av dem er det egentlig?

Skrevet
Mrs Remington skrev (27 minutter siden):

Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. 

Nå svinger du jo mellom foreldremøte og foreldresamtale, hvilken av dem er det egentlig?

Alle skjønner hva hun mener. Hun poengterer at ALLE skal ha foreldresamtale, at det ikke er et spesielt møte for hennes barn. Ikke alle samtidig som i et foreldremøte,  men at alle skal ha foreldresamtale. 

Tror du et foreldremøte blir flyttet fordi ÉN mor er syk? 🙈😂

Anonymkode: 55046...115

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Alle skjønner hva hun mener. Hun poengterer at ALLE skal ha foreldresamtale, at det ikke er et spesielt møte for hennes barn. Ikke alle samtidig som i et foreldremøte,  men at alle skal ha foreldresamtale. 

Tror du et foreldremøte blir flyttet fordi ÉN mor er syk? 🙈😂

Anonymkode: 55046...115

Det er jo feil, alle skjønte det ikke. 

Nei, jeg tror ikke at et foreldremøte blir flyttet fordi en er syk, men foreldresamtale derimot. 

Skrevet

Hele tråden er idiotisk. Hvis jeg er uheldig og har en rørlegger her som gjør slett arbeid, skal jeg da spørre på forum om det er sånn det har blitt med rørleggere nå for tiden? Hva om elektrikeren ikke overholder avtalen sin? Eller hvis frisøren ikke klippet slik jeg viste på bilde. Er det da slik det har blitt med hele profesjonen, «nå for tiden»? 

Anonymkode: 15033...6f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hele tråden er idiotisk. Hvis jeg er uheldig og har en rørlegger her som gjør slett arbeid, skal jeg da spørre på forum om det er sånn det har blitt med rørleggere nå for tiden? Hva om elektrikeren ikke overholder avtalen sin? Eller hvis frisøren ikke klippet slik jeg viste på bilde. Er det da slik det har blitt med hele profesjonen, «nå for tiden»? 

Anonymkode: 15033...6f8

Vel, er jo annen tråd her hvor det blir spurt om arbeidsmoral, så ja, her inne kan man spørre om alt man lurer på, eller har behov for å ventilere, noe jeg skjønner at HI hadde behov for!

Gjest Danida
Skrevet

Ikke akseptabelt. Er du sjuk så er du sjuk, da får dere ombooke avtalen, og det uten surmuling eller press.

Gjest Danida
Skrevet
Mrs Remington skrev (4 timer siden):

Det er jo feil, alle skjønte det ikke. 

Nei, jeg tror ikke at et foreldremøte blir flyttet fordi en er syk, men foreldresamtale derimot. 

Hvis du ikke skjønte det, så har du virkelig litt ekstra vondt i vrangviljen. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (11 timer siden):

Nei, det gjør hun ikke. Hun har hele tiden skrevet om foreldresamtale. Det var du som tolket det som foreldremøte.

Anonymkode: 173cb...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...