Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Jeg er veldig syk har lungebetennelse og streptokokk infeksjon i halsen. Har nesten ikke stemme og er fullstendig sengeliggende. Skrev til læreren i går om at foreldresamtalen som vi skulle hatt i dag utgår og forklarte situasjonen. Hun svarte tilbake at vi da kan ta det på teams. Jeg sa nei dessverre det kan ikke jeg da jeg er for syk for det. Så lurte hun på om stefar kunne komme da sa jeg at han er på jobb da. Så i dag så henter stefar barnet, både stefar og barn blir så bombadert av læreren med spørsmål om ikke vi kunne ta møtet allikevel. Jeg lå og sov og begge vekket meg hjemme fordi de var fortvilet og ikke visste hva de skulle si til læreren fordi hun presset slik på. Så jeg måtte på nytt sende en Mail og si at jeg er syk så dette utgår slik avtalt. Er dette virkelig slik lærere oppfører seg nå til dags? Det er første gangen på alle år jeg måtte utsette pga sykdom og føler at jeg blir fullstendig overkjørt. Anonymkode: d8a16...d83
ReneRene Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Nei, jeg kan ikke tenke meg at dette er vanlig blant lærere, og har ihvertfall ikke erfaring med det selv. Du får ta det opp når du får ny tid til samtale. Og si fra bestemt at du ikke vil bli presset sånn når du er såpass syk, og at hvis dere har mulighet til å komme så er dette prioritert!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Nei, det er ikke vanlig. I alle fall ikke der jeg jobber, og jeg har aldri opplevd det selv heller noen gang. Jeg hadde blitt temmelig irritert. Antar at lærer visste at det var ste-far og ikke far. Om hun trodde det var far, hadde det vært litt annerledes. Anonymkode: 36700...b1e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Ikke vanlig men mulig det er noe som er svært viktug å få tatt opp da Anonymkode: fe075...be6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke vanlig. I alle fall ikke der jeg jobber, og jeg har aldri opplevd det selv heller noen gang. Jeg hadde blitt temmelig irritert. Antar at lærer visste at det var ste-far og ikke far. Om hun trodde det var far, hadde det vært litt annerledes. Anonymkode: 36700...b1e Nei hun visste veldig godt at det var stefar. Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke vanlig men mulig det er noe som er svært viktug å få tatt opp da Anonymkode: fe075...be6 Er nok ikke det helt vanlig foreldresamtale. Vi har hatt veldig mye utfordringer med barnet som er blitt tatt opp løpende i løpet av året. Snakker også mye sammen på telefon. Så ingenting spesielt om det er det venter vi aldri på en samtale da ringes det med en gang. Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 Greide du ikke 20 mins på teams men du kan lage tråd om det her? Anonymkode: 0ad0c...250
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Greide du ikke 20 mins på teams men du kan lage tråd om det her? Anonymkode: 0ad0c...250 Nei jeg ønsker ikke teams mens jeg er sengeliggende og uten stemme nei…. Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Greide du ikke 20 mins på teams men du kan lage tråd om det her? Anonymkode: 0ad0c...250 Det kan du si. Har vel noe med prioriteringen å gjøre, da. Jeg fulgte hovedinnlegget helt til "er dette vanlig for lærere nå til dags?" - det blir for dumt med så lavpannede og generaliserende spørsmål, det skaper ingen konstruktiv diskusjon. Enhver over syv år forstår at det ikke er "vanlig for lærere nå til dags", men at dette gjelder én lærer ved ett tilfelle. Anonymkode: 9f205...a8d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det kan du si. Har vel noe med prioriteringen å gjøre, da. Jeg fulgte hovedinnlegget helt til "er dette vanlig for lærere nå til dags?" - det blir for dumt med så lavpannede og generaliserende spørsmål, det skaper ingen konstruktiv diskusjon. Enhver over syv år forstår at det ikke er "vanlig for lærere nå til dags", men at dette gjelder én lærer ved ett tilfelle. Anonymkode: 9f205...a8d Ja jeg er enig var kanskje dumt av meg. Men jeg følte meg faktisk helt satt ut og presset. Ble rett og slett veldig lei meg da jeg er ganske konflikt sky av meg og dette ble veldig ubehagelig Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er nok ikke det helt vanlig foreldresamtale. Vi har hatt veldig mye utfordringer med barnet som er blitt tatt opp løpende i løpet av året. Snakker også mye sammen på telefon. Så ingenting spesielt om det er det venter vi aldri på en samtale da ringes det med en gang. Anonymkode: d8a16...d83 Kunne jo ha oppstått noe i går Anonymkode: fe075...be6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Kunne jo ha oppstått noe i går Anonymkode: fe075...be6 Men da får jo læreren si det da. Anonymkode: 5baa5...fd8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da får jo læreren si det da. Anonymkode: 5baa5...fd8 Var v el det hun skulle da Anonymkode: fe075...be6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #14 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Ja jeg er enig var kanskje dumt av meg. Men jeg følte meg faktisk helt satt ut og presset. Ble rett og slett veldig lei meg da jeg er ganske konflikt sky av meg og dette ble veldig ubehagelig Anonymkode: d8a16...d83 Skjønner det altså. Selvfølgelig var ikke dette riktig av læreren! Og det er heldigvis heller ikke vanlig. Anonymkode: 9f205...a8d
Mrs Remington Skrevet 29. mars 2023 #15 Skrevet 29. mars 2023 Er visst vanlig å være slik mot mødrene ja, tyngden legges på dem. Nå er jo her en stefar, men hva med biologisk far, kunne de ikke kontakte ham dersom det er så dødsens viktig?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #16 Skrevet 29. mars 2023 Hva tror du selv? Du møtte på en insisterende person som tilfeldigvis er ditt barns lærer. Tror du da at dette er ‘lærere nå til dags’? Anonymkode: 66692...567
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #17 Skrevet 29. mars 2023 Mrs Remington skrev (8 minutter siden): Er visst vanlig å være slik mot mødrene ja, tyngden legges på dem. Nå er jo her en stefar, men hva med biologisk far, kunne de ikke kontakte ham dersom det er så dødsens viktig? Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #18 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Så det er inntrykket du har av ditt barn sin lærer....nice.... Det her høres mest ut som et forsøk på en fordekt shaming av lærer tråd. Anonymkode: 5baa5...fd8
ReneRene Skrevet 29. mars 2023 #19 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. Anonymkode: d8a16...d83 Ok, og med den uttalelsen om at du mistenker at hun ikke vil jobbe, så mistet du min støtte. Også det at du orker å diskutere dette såpass her, sånn at du faktisk både skriver innlegg og følger opp tråden med både forklaringer og respons. Sorry, men jeg trodde at du var skikkelig syk..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #20 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så det er inntrykket du har av ditt barn sin lærer....nice.... Det her høres mest ut som et forsøk på en fordekt shaming av lærer tråd. Anonymkode: 5baa5...fd8 Det er det faktisk ikke. Men oppførselen var veldig merkelig og usedvanlig pressende. Jeg visste ikke at det var siste dag før ferien før barnet kom hjem og fortalte det. Forresten følte barnet seg også veldig presset og prøvde å si at mamma er veldig syk men det gikk ikke helt gjennom. Jeg kommer til å ta det opp med lærer for det var ikke hyggelig. Grunnen til at jeg egentlig skrev den tråden var for å vite om dette er vanlig praksis nå som det går an å ha video møter. I såfall så er det veldig viktig å sette grenser om tilgjengelighet Anonymkode: d8a16...d83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #21 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er det faktisk ikke. Men oppførselen var veldig merkelig og usedvanlig pressende. Jeg visste ikke at det var siste dag før ferien før barnet kom hjem og fortalte det. Forresten følte barnet seg også veldig presset og prøvde å si at mamma er veldig syk men det gikk ikke helt gjennom. Jeg kommer til å ta det opp med lærer for det var ikke hyggelig. Grunnen til at jeg egentlig skrev den tråden var for å vite om dette er vanlig praksis nå som det går an å ha video møter. I såfall så er det veldig viktig å sette grenser om tilgjengelighet Anonymkode: d8a16...d83 Du lurer helt oppriktig på om det er vanlig praksis å insistere på å gjennomføre møter når de inviterte til møtet er tydelige på at de er syke og ikke kan gjennomføre møtet likevel? Hva tror du egentlig?? Du må tåle å ha en kjip opplevelse med en lærer uten å lure på om alle lærere er sånn eller slik. Lærere er like forskjellige som alle andre, de kommer ikke støpt i form. Anonymkode: 4970f...2dc
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #22 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er det faktisk ikke. Men oppførselen var veldig merkelig og usedvanlig pressende. Jeg visste ikke at det var siste dag før ferien før barnet kom hjem og fortalte det. Forresten følte barnet seg også veldig presset og prøvde å si at mamma er veldig syk men det gikk ikke helt gjennom. Jeg kommer til å ta det opp med lærer for det var ikke hyggelig. Grunnen til at jeg egentlig skrev den tråden var for å vite om dette er vanlig praksis nå som det går an å ha video møter. I såfall så er det veldig viktig å sette grenser om tilgjengelighet Anonymkode: d8a16...d83 Du visste ikke det var siste dag før ferie? Anonymkode: fe075...be6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #23 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. Anonymkode: d8a16...d83 Nice du Anonymkode: fe075...be6
Mrs Remington Skrevet 29. mars 2023 #24 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. Anonymkode: d8a16...d83 Da er det jo foreldremøte, ikke foreldresamtale og stefar kunne fint ha deltatt. Så du vil ha referat fredag før påskeferien og at hun skal jobbe ekstra, fordi du ikke kan delta på foreldremøtet?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #25 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Biologiske far har stukket av til utlandet derfor har vi hatt veldig tett samarbeid med læreren. Sendte også 4 mailer til sammen så om det hadde oppstått noe hadde hun gitt beskjed. Slik som hun alltid gjør og vi har en avtale om. Jeg tenker at hun ikke ønsket å utsette det til fredag pga av at det er påskeferie og hun ikke ønsket å jobbe rett og slett. Det var forøvrig foreldre samtale til alle i klassen ikke spesifikt mitt barn. Dette har vert avtalt i over tre uker. Anonymkode: d8a16...d83 Og derrrrr mista du meg. Selvfølgelig vet du at f.k. fredag er siste skoledag før påske. Hvis du tenker deg om, så skjønner du også at heller ikke lærere har skrekkelig lyst til å jobbe ekstra den ettermiddagen. Dessuten hadde du ikke laget en tråd, fulgt den opp og diskutert opp og i mente hvis du var, sitat "veldig syk". Ikke er det "bare" å utsette et foreldremøte heller, ikke engang om ditt barn er så sentralt at det er dette barnet møtet handler om. Det er vel grunn til å tro at resten av foreldregruppa også gjerne har andre planer enn foreldremøte fredag før påske. Anonymkode: cfb9a...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå