Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #126 Skrevet 31. mars 2023 Spurvugla skrev (23 timer siden): Det kan du forsåvidt ha rett i, men motstanden mot å sende hjem barn var såpass universell i de trådene at jeg ikke lenger tar sjansen. Normalt sett er jeg ikke så lettpåvirkelig, men her fant jeg det tryggest å innrette meg. Jaja, etter denne tråden tror jeg vi trygt kan si at det ikke handler om at "flertallet" mener det ene eller det andre. Det er åpenbart få som mener at man ikke kan sende barn hjem for å spise, men de som mener dette, lager sinnssykt med støy omkring standpunktet sitt. Med mye skrik og lite ull er det fort gjort å tro at de faktisk monner eller betyr noe. Men det gjør de jo ikke.
*Miss Marple* Skrevet 31. mars 2023 #127 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har det fint vi, og slipper det stresset dere legger opp til, og ikke minst stress for barna som må løpe hit og dit for ikke å sulte. Det enkle er ofte det beste, er ikke vanskelig å bare kjøpe litt mer mat. Anonymkode: 512e6...233 Sulte, faktisk 😂
Spurvugla Skrevet 31. mars 2023 #128 Skrevet 31. mars 2023 Danida skrev (45 minutter siden): Jaja, etter denne tråden tror jeg vi trygt kan si at det ikke handler om at "flertallet" mener det ene eller det andre. Det er åpenbart få som mener at man ikke kan sende barn hjem for å spise, men de som mener dette, lager sinnssykt med støy omkring standpunktet sitt. Med mye skrik og lite ull er det fort gjort å tro at de faktisk monner eller betyr noe. Men det gjør de jo ikke. Ja her har det blitt liv! Du har helt klart et poeng, det er mulig jeg må revurdere. Noen ganger har vi mulighet til å hente rett etter skolen (altså før Sfo, ca. kl 13), og da hadde det vært fint å kunne sende ungene hjem ved middagstider, også for å endelig kunne få litt ro og fred. (Grusomt, jeg vet.) Ikke for det, ganske ofte velger de små sultne gjestene å gå hjem helt på egenhånd når de får vite at det verken står pannekaker eller spaghetti på menyen.
Gjest Danida Skrevet 31. mars 2023 #129 Skrevet 31. mars 2023 Spurvugla skrev (Akkurat nå): Ja her har det blitt liv! Du har helt klart et poeng, det er mulig jeg må revurdere. Noen ganger har vi mulighet til å hente rett etter skolen (altså før Sfo, ca. kl 13), og da hadde det vært fint å kunne sende ungene hjem ved middagstider, også for å endelig kunne få litt ro og fred. (Grusomt, jeg vet.) Ikke for det, ganske ofte velger de små sultne gjestene å gå hjem helt på egenhånd når de får vite at det verken står pannekaker eller spaghetti på menyen. Torturerer du virkelig barn med andre middager enn pannekake og spaghetti? Jeg tror du er helt på tok!
Spurvugla Skrevet 31. mars 2023 #130 Skrevet 31. mars 2023 Danida skrev (1 minutt siden): Torturerer du virkelig barn med andre middager enn pannekake og spaghetti? Jeg tror du er helt på tok! Jeg er nok en usedvanlig grusom mor.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #131 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Herlighet, nå er du jo bare usaklig, eller greier du ikke ta inn informasjon? Teskje: Vi lager middag da det passer oss, har vi besøk får de selvsagt mat da. Er de sultne før det spiser de ei skive eller frukt. De spiser jo alltid noe når de kommer fra skolen, men det får ikke deres lov til antar jeg. Det blir vel for dyrt. Middag er selvsagt varmmat, vi har alltid nok av det. Vi ser jo hvor mange vi er mår vi lager mat. Vi har fryser hvir det også finnes mat så å ikke ha nok er jo ikke egentlig en mulighet? Mitt forslag om skive var til dere som ikke evner beregne nok til evt gjest, det trenger ikke være så vanskelig, mange spiser da brødmat i tillegg til middag. Jeg la meg på det enkleste nivået, siden det virket som det passet best til dere. Vi har aldri kneipp, vi spiser skikkelig grovbrød, men dere kan fint servere kneippen deres om det er det eneste dere har. Bedre med kneipp enn ingen mat. Henger du med nå? Dere kunne frigjort mye tid og energi på å ikke detaljstyre og telle hver lille ert. Anonymkode: 512e6...233 Du trenger ikke forsvare ditt liv overfor meg. Det er ikke jeg som har kritisert din hang til kaos og ad hoc-løsninger. Du må bare leve som du vil, la unger renne inn og ut og ta påmelding til middag et kvarter før den serveres, ta opp ting av fryseren og tine, skjære skiver til Gud og hvermann - det er ikke JEG som har bedt deg rettferdiggjøre dine valg. Det er du som herjer etter meg i tråden for å bevise at du selv har den lureste løsningen. Men jeg trenger ikke detaljene om ditt liv. Vi frigjør tid ved å ha ting på stell, vi. Anonymkode: 9dffb...c1b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #132 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du trenger ikke forsvare ditt liv overfor meg. Det er ikke jeg som har kritisert din hang til kaos og ad hoc-løsninger. Du må bare leve som du vil, la unger renne inn og ut og ta påmelding til middag et kvarter før den serveres, ta opp ting av fryseren og tine, skjære skiver til Gud og hvermann - det er ikke JEG som har bedt deg rettferdiggjøre dine valg. Det er du som herjer etter meg i tråden for å bevise at du selv har den lureste løsningen. Men jeg trenger ikke detaljene om ditt liv. Vi frigjør tid ved å ha ting på stell, vi. Anonymkode: 9dffb...c1b Du greier virkelig ikke ta til deg informasjon. Ikke engang fra teskje. Vi har ikke kaos, her er det ro og harmoni, ikke legg din opplevelse av ditt liv over på andre. Det blir litt patetisk når du ikke engang greier lese det som blir skrevet rett ut Men nå drar vi på fjellet og tar påske. Får håpe dere ikke får besøk i påsken da som dere ikke har beregnet for så alt skjærer seg😅🐣 Anonymkode: 512e6...233
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #133 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du greier virkelig ikke ta til deg informasjon. Ikke engang fra teskje. Vi har ikke kaos, her er det ro og harmoni, ikke legg din opplevelse av ditt liv over på andre. Det blir litt patetisk når du ikke engang greier lese det som blir skrevet rett ut Men nå drar vi på fjellet og tar påske. Får håpe dere ikke får besøk i påsken da som dere ikke har beregnet for så alt skjærer seg😅🐣 Anonymkode: 512e6...233 Det er så patetisk. Hadde du bare ant hvor latterlig du fremstår. Anonymkode: 81365...9e7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #134 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du greier virkelig ikke ta til deg informasjon. Ikke engang fra teskje. Vi har ikke kaos, her er det ro og harmoni, ikke legg din opplevelse av ditt liv over på andre. Det blir litt patetisk når du ikke engang greier lese det som blir skrevet rett ut Men nå drar vi på fjellet og tar påske. Får håpe dere ikke får besøk i påsken da som dere ikke har beregnet for så alt skjærer seg😅🐣 Anonymkode: 512e6...233 Snille deg. Ingen trenger denne infoen. Verken i spader eller teskjeer. Alle her har fått med seg hvor overbevist du er om at ditt liv er det beste. Fint du trives med det, selv om man skulle tro du hadde det vondt. Så rasende som du er. Anonymkode: 9dffb...c1b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #135 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du trenger ikke forsvare ditt liv overfor meg. Det er ikke jeg som har kritisert din hang til kaos og ad hoc-løsninger. Du må bare leve som du vil, la unger renne inn og ut og ta påmelding til middag et kvarter før den serveres, ta opp ting av fryseren og tine, skjære skiver til Gud og hvermann - det er ikke JEG som har bedt deg rettferdiggjøre dine valg. Det er du som herjer etter meg i tråden for å bevise at du selv har den lureste løsningen. Men jeg trenger ikke detaljene om ditt liv. Vi frigjør tid ved å ha ting på stell, vi. Anonymkode: 9dffb...c1b Er ikke mye i det såkalte livet ditt man ønsker tid til, gitt. Der er det grått og trangt. Anonymkode: 6b9b3...d96
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #136 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Er ikke mye i det såkalte livet ditt man ønsker tid til, gitt. Der er det grått og trangt. Anonymkode: 6b9b3...d96 Ja, lekre familiemiddager er no drit. Anonymkode: 9dffb...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå