Anonym bruker Skrevet 24. mars 2023 #26 Skrevet 24. mars 2023 For meg er det lettere handle to ganger i uka enn en. Da kan du planlegge for bare tre-fire dager om gangen, og det blir lettere å få det riktig, hverken for mye eller for lite, og så unngår du den ekstra turen på Joker for ett eller annet dere har gått tom for. Jeg ville satt opp handleliste for basis-mat, melk, pålegg, frukt og sånt, men valgt ut middager etter hva som er på tilbud. Anonymkode: 250b9...e48
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #27 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Helt ærlig så er du lat og kravstor i matveien. -handle en gang i uka. Hvis dere går tom for noe spiser dere noe annet til neste handlevogn. -godta å smøre matpakke og ta med kaffe på termos. -sjekk hva dere har før dere handler og lag en meny så dere får brukt restene godt -kjøp datovarer og frys ned -lag mat fra bunnen -bruk sesongvarer -reduser kjøttbruken og bruk mer bønner linser og grønnsaker -velg kylling og svin heller enn storfekjøtt -sei er billig og utmerket i gryter ol Anonymkode: d3285...3f9 Forresten har alltid med matpakke 👍 har eit barn med ADHD/autisme som er litt sær i matveien. Han krever Frokostbrød kjøpt på Coop extra innimellom. Har og andre utfordringer som gjør at jeg blir stående med mye av arbeidet i huset og velger f.eks tomatsuppe i pose i staden for å lage fra bunnen av (altså enkle løsninger). HI Anonymkode: 4ad5c...d53
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #28 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Forresten har alltid med matpakke 👍 har eit barn med ADHD/autisme som er litt sær i matveien. Han krever Frokostbrød kjøpt på Coop extra innimellom. Har og andre utfordringer som gjør at jeg blir stående med mye av arbeidet i huset og velger f.eks tomatsuppe i pose i staden for å lage fra bunnen av (altså enkle løsninger). HI Anonymkode: 4ad5c...d53 Men hverken det brødet eller tomatsuppe er særlig dyre eller krever at du handler den dagen. Anonymkode: d3285...3f9
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #29 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men hverken det brødet eller tomatsuppe er særlig dyre eller krever at du handler den dagen. Anonymkode: d3285...3f9 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Helt ærlig så er du lat og kravstor i matveien. -handle en gang i uka. Hvis dere går tom for noe spiser dere noe annet til neste handlevogn. -godta å smøre matpakke og ta med kaffe på termos. -sjekk hva dere har før dere handler og lag en meny så dere får brukt restene godt -kjøp datovarer og frys ned -lag mat fra bunnen -bruk sesongvarer -reduser kjøttbruken og bruk mer bønner linser og grønnsaker -velg kylling og svin heller enn storfekjøtt -sei er bil Nei, men det er ofte tomt eller få poser i butikk og må gå ein ekstra dag. Neste uke skal jeg f eks jobbe en nattevakt mandag -tirsdsg og handler halv 8 på extra tirsdag morgon. De to neste vaktene jobber jeg fra det som joker er, alternativt å kjøre ein halv time til Coop extra utenom. Hva blir billigast då? Mannen kjører ikke bil. Anonymkode: 4ad5c...d53
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #30 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, men det er ofte tomt eller få poser i butikk og må gå ein ekstra dag. Neste uke skal jeg f eks jobbe en nattevakt mandag -tirsdsg og handler halv 8 på extra tirsdag morgon. De to neste vaktene jobber jeg fra det som joker er, alternativt å kjøre ein halv time til Coop extra utenom. Hva blir billigast då? Mannen kjører ikke bil. Anonymkode: 4ad5c...d53 Da handlet du det du trenger for tirsdag, onsdag, torsdag og fredag, eventuelt en hel uke, på morningen etter nattevakta, på extra. Anonymkode: 1f9e0...7f7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #31 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, men det er ofte tomt eller få poser i butikk og må gå ein ekstra dag. Neste uke skal jeg f eks jobbe en nattevakt mandag -tirsdsg og handler halv 8 på extra tirsdag morgon. De to neste vaktene jobber jeg fra det som joker er, alternativt å kjøre ein halv time til Coop extra utenom. Hva blir billigast då? Mannen kjører ikke bil. Anonymkode: 4ad5c...d53 Du rar en handlerunde i dag der du kjøper inn tørmat nok til 4 uker, gulrøtter, kålrot løk og poteter for 2 uker (det holder fint i kjøleskapet), litt frossen fisk og kjøtt til fryseren, litt hermetikk og ellers alt dere trenger nedte uke. Jeg forstår ikke hvorfor du må innom butikken hele tiden. Anonymkode: d3285...3f9
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #32 Skrevet 25. mars 2023 Vi skriver månedsplan for middager, utifra hva vi har i fryseren. StorHandler en gang i uka som regel, som andre sier er det tomt for et pålegg, spiser vi noe annet og setter pålegget på handleliste. Jeg har coop prix rett ved jobb så kan hende jeg går innom før jobb for å se hva som ligger i 40% disken. Kommer ofte hjem med billig kylling og svinefilet. Legges rett i fryseren. Anonymkode: 9ba76...d75
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #33 Skrevet 25. mars 2023 Optatium skrev (På 24.3.2023 den 12.39): Jeg mistenker at mange nordmenn har mye p hente i det siste du sier her; kjøleskapet må ikke være fullstappet og fresht hele tiden. Er det tomt, så er det tomt. Det går fint. Absolutt. Tenk deg hvilket sjokk vi får når vi en dag har mangel, akkurat nå er det «krise» bare fordi paprika koster ekstra mye 😅 Anonymkode: ec0de...d1b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #34 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 24.3.2023 den 11.58): Har dere ikke Kiwi? Det er jo overalt😅 Anonymkode: 941de...99b Nei, Kiwi er absolutt ikke overalt. Anonymkode: a90de...d7e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #35 Skrevet 25. mars 2023 Vi er 2 voksne og 2 barn på 11 og 15, og vi bruker og rundt 12 000 i mmd på mat/husholdning. Syns ikke vi overforbruker heller, men alt er blitt så veldig dyrt!! Og vi jobber myye, så ja, alt blir ikke fra bunnen av. Da koster det mer.... Anonymkode: c2c25...963
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #36 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi er 2 voksne og 2 barn på 11 og 15, og vi bruker og rundt 12 000 i mmd på mat/husholdning. Syns ikke vi overforbruker heller, men alt er blitt så veldig dyrt!! Og vi jobber myye, så ja, alt blir ikke fra bunnen av. Da koster det mer.... Anonymkode: c2c25...963 Vi er to voksne og to tenåringer og bruker jevnt over 1900 i uka. Da er alt av mat, snop, kaffe, husholdningsatrikler, sjampo/balsam og hygieneprodukter inkludert, og vi spiser hodt og har råd til å ha gjester. Anonymkode: d3285...3f9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2023 #37 Skrevet 28. april 2023 Oppdatering: har brukt 11 100 på mat og husholdningsart. nå i april. Har ukeshandla på Coop extra og vært med bevisst 👏👏 (2 voksne og tre barn).HI Anonymkode: 4ad5c...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå