Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Hei, jeg har vært sykemeldt i 1 år og søkt app men saken er ikke ferdig behandlet. Legen sa til meg at han ikke hadde lov til å sykemelde meg utover 1 år, jeg skjønner jo det at jeg ikke får sykepenger utover 1 år men skal man ikke forbli sykemeldt alikevel uten sykepenger når man har inne en søknad på aap og er for syk til å jobbe? Altså er man ikke å regne som "friskemeldt" hvis man ikke er sykemeldt lengere når man sitter å venter på svar på aap søknad? Anonymkode: c0558...a7e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Legen kan sykmelde deg lenger hvis det er behov for nav og arbeidsgiver å vite at du fremdeles er sykmeldt. Du vil da ikke få noe sykepenger for sykmeldingene som går ut over ett år. Er du fagorganisert? Noen kan ha bedre sykepengerettigheter enn andre. For eksempel kan du etter fire ukers arbeid (etter ett års sykmelding) allerede ha rett på sykepenger fra arbeidsgiver. Anonymkode: 5b803...4fd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Legen kan sykmelde deg lenger hvis det er behov for nav og arbeidsgiver å vite at du fremdeles er sykmeldt. Du vil da ikke få noe sykepenger for sykmeldingene som går ut over ett år. Er du fagorganisert? Noen kan ha bedre sykepengerettigheter enn andre. For eksempel kan du etter fire ukers arbeid (etter ett års sykmelding) allerede ha rett på sykepenger fra arbeidsgiver. Anonymkode: 5b803...4fd Jeg er arbeidsledig Anonymkode: c0558...a7e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Da vil jeg tro du ikke har behov for sykmelding videre. Du er jo nå i systemet med tanke på at du har søkt aap. Jeg søkte aap rett over nyttår og saken var ferdig behandlet etter ca syv uker. Det gikk raskere enn forventet behandlingstid. Håper du får svar på søknaden din snart. Anonymkode: 5b803...4fd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da vil jeg tro du ikke har behov for sykmelding videre. Du er jo nå i systemet med tanke på at du har søkt aap. Jeg søkte aap rett over nyttår og saken var ferdig behandlet etter ca syv uker. Det gikk raskere enn forventet behandlingstid. Håper du får svar på søknaden din snart. Anonymkode: 5b803...4fd Takk for svar, håper også det 😊 Anonymkode: c0558...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå