Gå til innhold

Dere mener fortsatt det var verdt det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ingen satt på kunnskapen? Nei, det er muligens sant at ingen hadde kunnskap nok. Men de som påberopte seg å ha mest kunnskap tok altså feil. Mens de som protesterte beviselig hadde mer rett.

Er ikke bevis nok til å ikke diskutere dette? 

 

Jeg er ikke enig i din vurdering og mener fortsatt at korrekt avgjørelse ble tatt basert på kunnskapen man satt med. Jeg mener også det ble gjort korrekte valg nå som vi har mer kunnskap også da jeg er dypt takknemlig for at jeg fikk beholde min bestemor i 2 år til. Hun døde av korona i 2022, og de 2 ekstra årene med henne er så verdt det.

Anonymkode: 2551a...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (1 minutt siden):

Men hva mener du egentlig at du vil oppnå da?Bare "Ha!Ha!Jeg hadde rett"?

Og, JA,å absolutt. I 2020 mener jeg det var rett, og jeg mener fortsatt at det var riktig.

Eh. Nå var jeg en av dem som tilhørte den såkalte saueflokken da, så jeg har overhodet ingen grunn til å hovere.

Men jeg ser også at det er andre som åpenbart hadde rett, og det innser jeg jo uten å være trassig og at det går på selvfølelsen løs. Jeg er nok også mer der at alle har noe rett og alle har noe feil. Her er det tydelig hvem som hadde rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Ingen satt på kunnskapen? Nei, det er muligens sant at ingen hadde kunnskap nok. Men de som påberopte seg å ha mest kunnskap tok altså feil. Mens de som protesterte beviselig hadde mer rett.

Er ikke bevis nok til å ikke diskutere dette? 

 

Det er stor forskjell på å analysere noe i etterkant og det å måtte ta avgjørelser når det skjer. Vi vet dessuten ikke hvordan det ville blitt her om vi ikke hadde stengt ned. Det er i mange settinger, også denne, slik at en stemme ikke er like mye verd som en annen stemme. I et spørsmål om hva vi bør gjøre når en pandemi truer så teller f. eks. stemmen til en epidemiolog langt mer enn stemmen til en uten samme bakgrunn. Det hjalp vel heller ikke at mange av de som protesterte mest høylytt mente at det hele var et skalkeskjul for oppbygging av dødelig 5G, at vaksinene hadde microchip fra Bill Gates eller at det hele var oppspinn fordi det ikke lå lik på Karl Johan. Så om 800 protesterer mens fire eksperter sier at det er riktig, så lener jo ikke regjeringen seg på de som står i Spikersuppa og brenner munnbind og har klemmefest. 

Anonymkode: ae686...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er ikke enig i din vurdering og mener fortsatt at korrekt avgjørelse ble tatt basert på kunnskapen man satt med. Jeg mener også det ble gjort korrekte valg nå som vi har mer kunnskap også da jeg er dypt takknemlig for at jeg fikk beholde min bestemor i 2 år til. Hun døde av korona i 2022, og de 2 ekstra årene med henne er så verdt det.

Anonymkode: 2551a...adb

Her var det min kreftsyke mann og barnas far. Tid er verd akt.

Anonymkode: f4a6f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her var det min kreftsyke mann og barnas far. Tid er verd akt.

Anonymkode: f4a6f...078

Trist med din kreftsyke mann. ❤️ For min del døde mormor alene og ensom på sykehjem etter nesten et halvt år uten besøk. Vi fikk ikke lov. Hun ba om å slippe, hun gråt, hun skrek, hun skjønte ikke hvorfor hun var alene. Jeg er ganske så sikker på at hadde hun fått velge, hadde hun valgt et år mindre å leve, men med familien sin rundt seg. 

Anonymkode: 46150...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 21.3.2023 den 20.20):

Trist med din kreftsyke mann. ❤️ For min del døde mormor alene og ensom på sykehjem etter nesten et halvt år uten besøk. Vi fikk ikke lov. Hun ba om å slippe, hun gråt, hun skrek, hun skjønte ikke hvorfor hun var alene. Jeg er ganske så sikker på at hadde hun fått velge, hadde hun valgt et år mindre å leve, men med familien sin rundt seg. 

Anonymkode: 46150...2cd

Det er ganske arrogant å tro at du bare kan anga noens ønske om å dø og bruke det som argument. 

Anonymkode: f4a6f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske arrogant å tro at du bare kan anga noens ønske om å dø og bruke det som argument. 

Anonymkode: f4a6f...078

*anta

Anonymkode: f4a6f...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. hvis du ønsker å vite det, så lå Norge langt bedre an enn Sverige da vi stengte ned. Det var ikke før vi åpnet for fullt igjen at det jevnet seg ut. Altså hadde nedstengningen en god effekt, og åpningen hadde en dårlig effekt

Anonymkode: 207da...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tja.. hvis du ønsker å vite det, så lå Norge langt bedre an enn Sverige da vi stengte ned. Det var ikke før vi åpnet for fullt igjen at det jevnet seg ut. Altså hadde nedstengningen en god effekt, og åpningen hadde en dårlig effekt

Anonymkode: 207da...c49

Så da burde vi hold det nedstengt for all fremtid?

Anonymkode: 6af2c...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 21.3.2023 den 17.57):

Egentlig ikke, de fleste satt ikke på noe vitenskapelig som bygde oppunder protesten. De var uenig. Det er 8 milliarder mennesker som bor på denne jorda, vil alltid være noen som er uenige, uten at de nødvendigvis vet bedre. Noen spår boligboble og finanskrise hver måned, en dag treffer de. 
 

Eneste jeg synes fortjener en oppreisning er Tegnell, som ble hengt ut og utsatt for rene karakterdrapet, han baserte sine råd på tilgjengelig kunnskap og erfaring. 

Anonymkode: 122e0...748

Tegnell baserte ikke sine råd på noe annet enn hva han selv syntes. Mannen er en arrogant og dominerende idiot.

 

Anonymkode: 9a1df...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.3.2023 den 0.02):

Ja. Økonomisk tapte ikke Norge på det og vi sparte liv så lenge vi kunne 

Anonymkode: 9a1df...208

Her må du se den større sammenhengen. Økonomisk var det en stor katastrofe. Økonomi er så komplekst at du kan ikke bare kaste millionene rundt uten at det får konsekvenser. Problemene vi står i idag skyldes i stor grad koronahåndteringen. 

Anonymkode: ffa4f...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Her må du se den større sammenhengen. Økonomisk var det en stor katastrofe. Økonomi er så komplekst at du kan ikke bare kaste millionene rundt uten at det får konsekvenser. Problemene vi står i idag skyldes i stor grad koronahåndteringen. 

Anonymkode: ffa4f...854

Så det har ingenting med krigen i Ukraina å gjøre,altså?! Eller at vi har hatt en pandemi i over to år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Østerdølen skrev (På 29.3.2023 den 16.11):

Så det har ingenting med krigen i Ukraina å gjøre,altså?! Eller at vi har hatt en pandemi i over to år?

Det har nok faktisk mer med ei pengepresse som gikk varm over dammen å gjøre. Høsten 2021 var det flere som varslet om dette, USA hadde på det tidspunktet trykket opp dollar verdt mer enn 3 oljefond i løpet av en periode på 1,5 år. 
 

Det er lett å være statlig/kommunalt ansatt, sitte hjemme mens du mottar din ordinære lønn, å mene at dette var uproblematisk. Hvis du var næringsdrivende derimot og fikk forbud mot å utøve yrket ditt, eller ble indirekte rammet av andres forbud, var dette dramatisk. 

Anonymkode: 122e0...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.3.2023 den 0.08):

Tegnell baserte ikke sine råd på noe annet enn hva han selv syntes. Mannen er en arrogant og dominerende idiot.

 

Anonymkode: 9a1df...208

Wow, for ett overbevisende argument du… 

Anonymkode: 122e0...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...