Gå til innhold

Kan storebror følge til kontroll?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har snart førskolekontroll for lillesøster. Noe kom i veien den dagen og vil ikke flytte på timen. Storebror på 19 som ikke skulle noe den dagen ikke jobb/skole sa han kunne følge. Er det lov eller er det bare foreldre som kan følge? Skal også spørre helsesøster, men tydeligvis veldig opptatt for tida, så spør her også. Flere som har storesøsken som har fulgt  til kontroll?

Anonymkode: ddee5...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt om det før, men jeg ville uansett ha snakket med helsesøster før timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helsesøster vil sette store spørsmålstegn med hjemmesituasjonen dersom foreldre ikke gidder/klarer å følge til kontroll. Noe av hensikten er å se på hvordan barn og foreldre prater sammen og oppfører seg ilag.

Anonymkode: d9930...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det går, men jeg skulle hatt en jækla god grunn for å ikke ha lyst til å flytte på timen sånn at barnet får med seg en forelder. Uansett hvor kjekk og grei og voksen storebror er, er det ikke det samme, verken for barnet eller helsesykepleier Det handler jo ikke i utgangspunkter om at barnet trenger følge (om ikke det er barn med spesielle behov), men at helsesykepleier ønsker å snakke med barnet og foresatte. 

Anonymkode: f5847...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingenting spesielt å ta opp angående barnet, så kan storebror følge. Men det er et stort men- du bør ha en god grunn som helst er relatert til helse eller noe som har betydning for familie eller hjem.

En yogatime eller å sette på negler er ikke god nok grunn, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

En digresjon, er førskolekontroll noe nytt? Kan ikke huske at sønnen min var på det, han er ungdom nå.

Anonymkode: 1c0e0...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...