Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Stedatteren min er verdens herligste jente. Vi er gode venner, så skal ikke skrive noe vondt om henne. Hun har vokst opp uten mor, så hun er naturlig nok veldig knyttet til faren. Men det er noe jeg synes er litt rart. Hun er veldig på å ligge på fanget til faren. I går var hun på kjempefylla, kom ramlende inn kl 5 i dag morges. I dag er hun ekstremt fyllesyk og vil bare ligge på fanget til pappa. Altså hun er snart 20 år, og ligger fortsatt på fanget til faren slik jeg gjorde som barn. Er jo egentlig fint, og forstår det litt iom at hun har vokst opp uten mor. Jeg bare synes hun er litt for gammel til å ligge på fanget på denne måten. Lurer på om det er vanligere enn det jeg tror, jeg vet ikke, så derfor spør jeg her. Jeg har ikke sagt noe til faren. Anonymkode: 84a9c...d00
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Hvorfor synes du det er rart? Anonymkode: 340f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Man blir aldri for gammel til nærhet og omsorg til og fra de man er glad i Anonymkode: 09a41...649
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Jeg synes det er fint at hun har et nært og godt forhold til faren sin og jeg tenker at av og til kan det være godt å ligge inntil eller i fanget selvom man er stor, men jeg tenker at det ikke er naturlig å gjøre støtt og stadig når hun er så stor og at det blir litt rart for deg som er kjæreste med faren hvis hun krever så mye kos og oppmerksomhet når hun er voksen. Anonymkode: b5ad7...b08
ReneRene Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Nei altså, det er ikke vanlig nei. Ligge på fanget til faren fordi hun er fyllesyk? 😂 Sorry. Det er fryktelig rart.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Det kan hende jeg hadde stusset om jeg så andres barn gjøre det, men samtidig er min egen 17-åring veldig kosete fortsatt, ikke sikkert hun slutter med det de neste 2-3 årene. Jeg er mamma, men hun har også vokst opp med primært meg som forelder (lite kontakt med far). Jeg tenker at det jo ikke skader noen så lenge hun ellers er i stand til å takle tilværelsen som straks voksen. Dersom hun generelt er avhengig av at pappa ordner opp er det kanskje på tide å få litt hjelp til å bli mer selvstendig. Anonymkode: 0fed2...281
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 Enig i at det er litt rart. Anonymkode: a6825...680
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 Datteren min er 23, og ligger fortsatt i fanget mitt om hun er syk eller er lei seg eller noe. Det er da bare koselig det Anonymkode: 657d2...9f7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 ReneRene skrev (32 minutter siden): Nei altså, det er ikke vanlig nei. Ligge på fanget til faren fordi hun er fyllesyk? 😂 Sorry. Det er fryktelig rart. Eh nei Anonymkode: 340f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Høres veldig rart ut i mine ører. Anonymkode: 383e2...f3a
ReneRene Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Eh nei Anonymkode: 340f2...0a6 Hvis du forstår hva som ligger bak ønsket om fysisk kontakt, så vil du forstå at dette ikke er vanlig. Her tenker jeg at det muligens også er en far med behov som han har latt datteren dekke. Det er litt lurt å se bak ting og finne ut hvorfor mennesker gjør som de gjør.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): Hvis du forstår hva som ligger bak ønsket om fysisk kontakt, så vil du forstå at dette ikke er vanlig. Her tenker jeg at det muligens også er en far med behov som han har latt datteren dekke. Det er litt lurt å se bak ting og finne ut hvorfor mennesker gjør som de gjør. Det er ingenting rart med det Anonymkode: 340f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Jeg tenker at hun er heldig som har et så godt forhold til sin far. Faren er for øvrig også heldig. Hva er galt med å søke nærhet hos mor eller far? Behovet for nærhet fordufter ikke bare fordi vi blir eldre. Hyppigheten av nærhet er ikke like viktig som når vi er små, men nærhet er utvilsomt viktig! Anonymkode: ebf25...587
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at hun er heldig som har et så godt forhold til sin far. Faren er for øvrig også heldig. Hva er galt med å søke nærhet hos mor eller far? Behovet for nærhet fordufter ikke bare fordi vi blir eldre. Hyppigheten av nærhet er ikke like viktig som når vi er små, men nærhet er utvilsomt viktig! Anonymkode: ebf25...587 Enig Anonymkode: 340f2...0a6
ReneRene Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at hun er heldig som har et så godt forhold til sin far. Faren er for øvrig også heldig. Hva er galt med å søke nærhet hos mor eller far? Behovet for nærhet fordufter ikke bare fordi vi blir eldre. Hyppigheten av nærhet er ikke like viktig som når vi er små, men nærhet er utvilsomt viktig! Anonymkode: ebf25...587 Dette har ikke med et godt forhold å gjøre. Fysisk kontakt er ønsket på grunn av hengivenhet, trøst eller trygghet. Når en 20- åring ligger på fanget til faren så oppfører hun seg som et barn, ingenting annet. Faren er ikke den som skal gi en voksen datter trøst på denne måten. Hadde sønnen til min venninne ligget på fanget hennes, så hadde jeg snudd og gått. Unge voksne har ingenting på fanget til mødre eller fedre å gjøre, og det vil de mest sannsynlig tenke tilbake på som rart at foreldrene tillot når de blir eldre. Når de er blitt så gamle så er det nok trøst å få en klem, kanskje sitte litt inntil hvis noe mer alvorlig er i veien. Grenser blir overskredet på den mest ignorante måte noen ganger. Men skal ikke fortsette noen diskusjon utover dette her. Tror jeg holder meg langt unna denne tråden faktisk.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 ReneRene skrev (20 minutter siden): Dette har ikke med et godt forhold å gjøre. Fysisk kontakt er ønsket på grunn av hengivenhet, trøst eller trygghet. Når en 20- åring ligger på fanget til faren så oppfører hun seg som et barn, ingenting annet. Faren er ikke den som skal gi en voksen datter trøst på denne måten. Hadde sønnen til min venninne ligget på fanget hennes, så hadde jeg snudd og gått. Unge voksne har ingenting på fanget til mødre eller fedre å gjøre, og det vil de mest sannsynlig tenke tilbake på som rart at foreldrene tillot når de blir eldre. Når de er blitt så gamle så er det nok trøst å få en klem, kanskje sitte litt inntil hvis noe mer alvorlig er i veien. Grenser blir overskredet på den mest ignorante måte noen ganger. Men skal ikke fortsette noen diskusjon utover dette her. Tror jeg holder meg langt unna denne tråden faktisk. Du skriver om det skulle være noe perverst. Er det virkelig galt å ha hode på fanget til en av foreldrene? Anonymkode: 9d396...525
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 ReneRene skrev (26 minutter siden): Dette har ikke med et godt forhold å gjøre. Fysisk kontakt er ønsket på grunn av hengivenhet, trøst eller trygghet. Når en 20- åring ligger på fanget til faren så oppfører hun seg som et barn, ingenting annet. Faren er ikke den som skal gi en voksen datter trøst på denne måten. Hadde sønnen til min venninne ligget på fanget hennes, så hadde jeg snudd og gått. Unge voksne har ingenting på fanget til mødre eller fedre å gjøre, og det vil de mest sannsynlig tenke tilbake på som rart at foreldrene tillot når de blir eldre. Når de er blitt så gamle så er det nok trøst å få en klem, kanskje sitte litt inntil hvis noe mer alvorlig er i veien. Grenser blir overskredet på den mest ignorante måte noen ganger. Men skal ikke fortsette noen diskusjon utover dette her. Tror jeg holder meg langt unna denne tråden faktisk. Er du helt crazy, du? Anonymkode: 3a656...74f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 Jeg er 42 år og i dag satt jeg på fanget til pappa som er 77. Det var veldig fint❤️ Anonymkode: 3a656...74f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 ReneRene skrev (30 minutter siden): Dette har ikke med et godt forhold å gjøre. Fysisk kontakt er ønsket på grunn av hengivenhet, trøst eller trygghet. Når en 20- åring ligger på fanget til faren så oppfører hun seg som et barn, ingenting annet. Faren er ikke den som skal gi en voksen datter trøst på denne måten. Hadde sønnen til min venninne ligget på fanget hennes, så hadde jeg snudd og gått. Unge voksne har ingenting på fanget til mødre eller fedre å gjøre, og det vil de mest sannsynlig tenke tilbake på som rart at foreldrene tillot når de blir eldre. Når de er blitt så gamle så er det nok trøst å få en klem, kanskje sitte litt inntil hvis noe mer alvorlig er i veien. Grenser blir overskredet på den mest ignorante måte noen ganger. Men skal ikke fortsette noen diskusjon utover dette her. Tror jeg holder meg langt unna denne tråden faktisk. Skjerp deg. Herregud Anonymkode: 340f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du skriver om det skulle være noe perverst. Er det virkelig galt å ha hode på fanget til en av foreldrene? Anonymkode: 9d396...525 Nei det er ikke det Anonymkode: 340f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #21 Skrevet 19. mars 2023 Du er stemor sa du? Anonymkode: 8e7e1...e45
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #22 Skrevet 20. mars 2023 ReneRene skrev (15 timer siden): Dette har ikke med et godt forhold å gjøre. Fysisk kontakt er ønsket på grunn av hengivenhet, trøst eller trygghet. Når en 20- åring ligger på fanget til faren så oppfører hun seg som et barn, ingenting annet. Faren er ikke den som skal gi en voksen datter trøst på denne måten. Hadde sønnen til min venninne ligget på fanget hennes, så hadde jeg snudd og gått. Unge voksne har ingenting på fanget til mødre eller fedre å gjøre, og det vil de mest sannsynlig tenke tilbake på som rart at foreldrene tillot når de blir eldre. Når de er blitt så gamle så er det nok trøst å få en klem, kanskje sitte litt inntil hvis noe mer alvorlig er i veien. Grenser blir overskredet på den mest ignorante måte noen ganger. Men skal ikke fortsette noen diskusjon utover dette her. Tror jeg holder meg langt unna denne tråden faktisk. Jeg ser at du kun bruker eksempler med motsatte kjønn. Kan det være at psyken din spiller deg et puss og seksualiserer dette fordi du forbinder det med noe seksuelt? Om det er tilfelle, så er jo det trist. Foreldre og barn av motsatt kjønn kan ha et nært forhold uten at det et noe seksuelt i det. Anonymkode: 657d2...9f7
ReneRene Skrevet 20. mars 2023 #23 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ser at du kun bruker eksempler med motsatte kjønn. Kan det være at psyken din spiller deg et puss og seksualiserer dette fordi du forbinder det med noe seksuelt? Om det er tilfelle, så er jo det trist. Foreldre og barn av motsatt kjønn kan ha et nært forhold uten at det et noe seksuelt i det. Anonymkode: 657d2...9f7 Jeg har ikke nevnt noe om noe seksuelt i det hele tatt. Ikke engang da jeg oppga grunner til hvorfor mennesker ønsker fysisk kontakt. Jeg skrev om trøst. At dere er flere som drar inn noe seksuelt her er veldig spesielt, og iallefall ikke noe som kommer fra meg.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #24 Skrevet 20. mars 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke nevnt noe om noe seksuelt i det hele tatt. Ikke engang da jeg oppga grunner til hvorfor mennesker ønsker fysisk kontakt. Jeg skrev om trøst. At dere er flere som drar inn noe seksuelt her er veldig spesielt, og iallefall ikke noe som kommer fra meg. Jeg spurte deg fordi du snakket om far og datter og mor og sønn. Det finnes de mennesker som har et nærere forhold til barn/foreldre enn det du har. Hvor det er naturlig for dem å ha mer fysisk kontakt. Det trenger ikke bety at noe er galt. De har bare et nærere fysisk forhold enn det du er vant til Anonymkode: 657d2...9f7
ReneRene Skrevet 20. mars 2023 #25 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg spurte deg fordi du snakket om far og datter og mor og sønn. Det finnes de mennesker som har et nærere forhold til barn/foreldre enn det du har. Hvor det er naturlig for dem å ha mer fysisk kontakt. Det trenger ikke bety at noe er galt. De har bare et nærere fysisk forhold enn det du er vant til Anonymkode: 657d2...9f7 Jeg skrev om sønnen til venninnen min fordi han er på samme alder. Derfor det eksempelet. Hvis dere som beskylder meg for å tenke seksuelt hadde lest hva jeg faktisk helt tydelig skriver, så hadde dere skjønt at jeg ikke snakker om noe slikt. At det er det dere automatisk tenker er ikke mitt problem men deres eget problem. Hadde jeg hatt grunn til å mistenke noe sånt ut fra hva en bruker skrev, så hadde jeg nok vært like tydelig på det. Minst. Jeg har som sagt skrevet hvorfor dette er galt, og det har ingenting med kjønn å gjøre heller, som du henger deg opp i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå